Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Det er gøy :) Har du økt mye i biceps fra start? Jeg står ganske stille der.. har nylig lagt inn fler baseøvelser, så spent på om det hjelper!

Har økt på biceps, men det tok jammen meg sin tid! Men stresser ikke med den egentlig, for jeg ser stor forskjell på armen ;)

Jeg har også nettop lagt inn flere baseøvelser! Jeg ble hvertfall syyykt gangsperr/støl :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst - jeg må ut av komfortsonen! Jeg har trent i årevis og ser at jeg likevel løfter mindre enn mange av dere som har trent i 1-2 år! (Og er vel heller under vedlikhold heller enn under videre utbygging!)

Knebøy - pleide å ta 50 - men her det stopp pga knær

Strak mark - 60 kg

Beinpress - 75-80 (ellers blir jeg most)

Benkpress - 25 kilo (jeg er elendig, skulder virker ikke ordentlig)

Franskpress - 27 kg

Bicepscurl - 9-10 kg

Nedtrekk - 40 kg

Jeg er 170 høy og veier 64.

Jeg er litt redd for rygg og knær, men nå får jeg lyst å rydde opp i både treningsprogram og holdning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triceps: franskpress 35-45 kg/smalbenk 50-70 kg

biceps: hantler 15-20 kg, stang 30-45 kg

Bryst: benkpress rundt 50-70 kg, skråbenk hantler 15-25kg/stang 40-50 kg

skuldre: militærpress med stang 40-50 kg

Knebøy: 90-110 kg

strak mark: 80-100 kg

Markløft: 90-140 kg

Hantelroing: 20-42 kg/ stangroing 60-80 kg

Utrolig imponerende. Angrer litt på at jeg gikk inn her og leste. Hehe. En gang skal også jeg klare 140 kg i mark :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft 50 kg (sliter litt med teknikk, så legger ikke på mer enda ;-))

Benpress 130-150 Kg

Flatbenk 12-15 kg handleter

Frontbøy 55-60 Kg

Bicepscurl 10 Kg handler eller 20 kg stang

Glutebridge 50 Kg

Ellers kjører jeg mye utfall/bulgarske utfall med handler (10 el 12 kilos stort sett), og fokuserer på teknikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triceps: franskpress 35-45 kg/smalbenk 50-70 kg

biceps: hantler 15-20 kg, stang 30-45 kg

Bryst: benkpress rundt 50-70 kg, skråbenk hantler 15-25kg/stang 40-50 kg

skuldre: militærpress med stang 40-50 kg

Knebøy: 90-110 kg

strak mark: 80-100 kg

Markløft: 90-140 kg

Hantelroing: 20-42 kg/ stangroing 60-80 kg

Kikki, du må være landets tøffeste dame! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange sterke jenter her, sykt kult, og inspirerende :D

Well, here goes:

Knebøy : 65 kg, dype knebøy

Strake markløft: 55 kg

Markløft: 72,5 kg

Bryst: 40 kg i benkpress, 16 kg med skråbenk hantler

Roing: 18 kg stående med hantler, enhåndsroing 14-20 kg

Militærpress: 25 kg

Beinpress: 210 kg

Dips: Kroppsfvekt, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over hvor tungt som løftes!

Nå har jeg ikke drevet med vektløfting lenge men føler allerede at jeg stagnerer på flere øvelser, eks på benk. Ikke for å kapre tråden til OP men om jeg får slenge inn følgende spørsmål: Hvor mye forventer dere å øke i vekt i uka, evnt. fra trening til trening? De omtalte 2,5 kg virker som en utopi for mange jenter.

Jeg er liten og tynn fra naturen side men løfter 63% av kroppsvekten i benk (som jeg kan se tilsvare hva noen av dere tar). Hvor mye kan en jente håpe på å klare med mengdetrening?

Stå på alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over hvor tungt som løftes!

Nå har jeg ikke drevet med vektløfting lenge men føler allerede at jeg stagnerer på flere øvelser, eks på benk. Ikke for å kapre tråden til OP men om jeg får slenge inn følgende spørsmål: Hvor mye forventer dere å øke i vekt i uka, evnt. fra trening til trening? De omtalte 2,5 kg virker som en utopi for mange jenter.

Jeg er liten og tynn fra naturen side men løfter 63% av kroppsvekten i benk (som jeg kan se tilsvare hva noen av dere tar). Hvor mye kan en jente håpe på å klare med mengdetrening?

Stå på alle sammen :)

hei, velkommen inn i styrketrenigsverden! :) når det gjelder økning i belastning, så er 2,5kg i uka veldig mye og egentlig ikke forventet økningsgrad. Dersom du ser på hva profesjonelle utøvere har som maxløft og fordeler det på antall år de har trent for å komme dit, da er økningen pr uke gjennomsnittlig mye mye mindre enn 2,5 kg! Så lenge du er ny og er i opptrappingsfase for å finne ut ditt eget potensiale så kan du øke 2,5kg pr uke, men det er ikke reel styrkeøkning, det er bare tilnærming til ditt akutelle potensiale. Dersom du løfter 63% av egen kroppsvekt i benk, så er du veldig godt på vei. Økningen i styrke blir mindre og mindre målbar jo lengre du har trent...det tar lengre tid før du ser klare forandringer i vektene enn da du drev å testa ut hvilke vekter du skulle havne på. Jeg har trent benkpress i 6mnd nå og har havna på rundt 60% av kroppsvekt som den vekta jeg trener rundt, mens max løft vil være rundt egen kroppsvekt 1 rep. Fokuser på rett teknikk, løft etter dagsform og push siste rest av krefter på de siste repsene siste sett. Spis godt, sov godt og fremgangen vil vise seg sakte men sikkert! lykke til! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg trener gjerne litt flere repitisjoner og sett; 4x8-15. Har trent styrke sporadisk igjennom de siste årene/året, men aldri sånn ordentlig om det går ann å si det slik.. det har jeg forøvrig lyst til å gjøre noe med nå ;)

Er en jente i midten av tyveårene, ca. 158cm og 50kg

Per dags dato:

Beinpress: 100-110kg

Dype knebøy: 40-45kg

Strake markløft: 30-40kg

Sittende roing: 30-40kg

Skråbenk m/ hantler: 8-10 kg

Nedtrekk: 30-40 kg

BB:thumbsup: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/betterbooty-iform.5270/#post-185558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for spennende tråd! :) Veier selv 58 kg. Tar utgangspunkt i 8-10 repetisjoner:

Knebøy: 60 kg

Strakmark: 65-70 kg

Nedtrekk: 37,5 kg

Roing: 25-30 kg

Stangroing: 30 kg

Hantelroing: 14-15 kg

Benkpress: 42,5 kg

Skrå benk: 30 kg

Dips: 6-14 stk, avhengig av hvor sliten jeg er

Chins: 1-3 stk, færre og færre per set :(

Hanteler biceps: 9-10 kg

Skulderpress m/hanteler: 10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi glaner så er det vel som oftest av beundring og begeistring, så det bør bare tas positivt opp. :thumbsup:

Hehe, jada, vi skjønner det. Jeg blir av og til imponert av gutta jeg også, men enda mer av noen av jentene.

Av og til glaner dere riktignok når man tar hantelroing og akkurat det kan jeg tenke meg ikke er pga "begeistring", haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over styrken til mange her inne.

For further notice er det også veldig insprirerende og se kvinner kjøre teknisk krevende øvelser som Snatch (Rykk) og Clean (Frivendinger) med riktig teknikk.. Uavhengig av vektene.

Det gjelder forresten alle baseøvelser. 40kg god teknikk markløft hos damer er imponerende å se på regardless syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over styrken til mange her inne.

For further notice er det også veldig insprirerende og se kvinner kjøre teknisk krevende øvelser som Snatch (Rykk) og Clean (Frivendinger) med riktig teknikk.. Uavhengig av vektene.

Det gjelder forresten alle baseøvelser. 40kg god teknikk markløft hos damer er imponerende å se på regardless syns jeg.

Jeg har trent 4 mnd på det gymmet jeg er på nå, forrige uke var første gang jeg så en dame i knebøystativet. Hun kjørte med 50 kg. Made my day! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...