Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er den 8. uka jeg trener styrke etter 7 års opphold & 3 barn & amming :) Jeg har vært avhengig av cardiotrening disse årene, men nå har jeg plutselig fått styrkegløden tilbake :) 176 høy og kanskje 73 kg?

Kjører Rippetoes 3x5 fra idag.

Miltærpress: 20

Knebøy: 55 (her må jeg bli sikker på teknikk før jeg kjører på)

Chins/Pullups: negative 30 sek

Benk: 30

Mark: 70

T-bar: 40

Hip thrust: 90

Rompa er på plass, bryst er pingleøveølsen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske nybegynner, :) men man må begynne et sted. Trener styrke 3-4 ganger i uka, nå er det 3. uke. Jeg utfører alle øvelser på maskiner.

Triceps (med tau) 7,5 kg

Bicepscurl (med kabel): 5-7,5 kg

Skulderpress: 7,5 kg for hver arm

Chestpress: 10 kg

Knebøy (smith maskin): 15 kg (stang) + 5 kg

Benpress: 30 kg

Lårcurl: 15 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

har trent styrke i 8 mnd, er 158 "høy" og 57 kilo.

3 x 8-10

knebøy: 60 kg

benkpress: 30 kg

utfall: 20 kg (3x 20) går frem og tilbake

nedtrekk: 32,5

sittende roing: 25 kg

markløft måtte jeg gi opp pga dårlig teknikk og rygg :p kommer kanskje senere igjen =)

ellers trener jeg mye med egen kroppsvekt i slynger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jente 21 år, 174 høy, veier mellom 50-55kg.

Har trent styrke i 6 uker nå. Har drevet med løping tidligere.

Jeg både mister motivasjon OG får masse motivasjon når jeg ser hvor utrolig mange sterke jenter det fins der ute!

Jeg trener på høyskolen min, og der er det kun et pittelite styrkerom, men gjør så godt jeg kan ;) (ingen strikker, kettlebells, osv..)

Markløft: 50kg 3x5

Knebøy: 55kg 3x5 Kjører dype, men det har stoppet litt opp på 55 pga lysken/hofteleddsbøyeren i venstre ben.

Benkpress: 30kg 5x5

Nedtrekk: 30kg 3x8

Dips: klarer 4 selv

Chins: har ikke sjans i havet! :dry:

Syns det er vanskelig å sette opp treningsprogram/finne treningsprogram som passer meg. Men prøver å lese meg litt opp her inne blant annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 21 år, 174 høy, veier mellom 50-55kg.

Har trent styrke i 6 uker nå. Har drevet med løping tidligere.

Jeg både mister motivasjon OG får masse motivasjon når jeg ser hvor utrolig mange sterke jenter det fins der ute!

Jeg trener på høyskolen min, og der er det kun et pittelite styrkerom, men gjør så godt jeg kan ;) (ingen strikker, kettlebells, osv..)

Markløft: 50kg 3x5

Knebøy: 55kg 3x5 Kjører dype, men det har stoppet litt opp på 55 pga lysken/hofteleddsbøyeren i venstre ben.

Benkpress: 30kg 5x5

Nedtrekk: 30kg 3x8

Dips: klarer 4 selv

Chins: har ikke sjans i havet! :dry:

Syns det er vanskelig å sette opp treningsprogram/finne treningsprogram som passer meg. Men prøver å lese meg litt opp her inne blant annet :)

ikke gi opp med chinsa, de kommer=) bra støtte øvelse som hjelp meg og lbi god i chins er hantel pllover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt "redd" når jeg ser at jeg er sterkere enn mange av gutta på gymmet..
Men om du tenker deg at du skulle konkurrere med en fyr som aldri har trent, bare sittet på rompa hele livet unntatt de obligatoriske gymtimene på skolen, ville du ikke blitt redd om han var sterkere enn deg som har trent lenger enn han?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du tenker deg at du skulle konkurrere med en fyr som aldri har trent, bare sittet på rompa hele livet unntatt de obligatoriske gymtimene på skolen, ville du ikke blitt redd om han var sterkere enn deg som har trent lenger enn han?

Det var "redd" i gåseøyne:p

Ikke redd som i redd. Men mer som i at det er så utrolig mye pinglete gutter (mannfolk kan de ikke kalles) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm høy og veier ca. 70 kg. Har trent styrke siden april 2012, så har ikke holdt på så alt for lenge enda.

Som regel kjører jeg 3 sett med 8-12 reps.

Benkpress: 40 kg

Sumo markløft: 54 kg

Knebøy: 50 kg

Knebøy (ATG): 42 kg

Militærpress: 25 kg

Beinpress: 129kg ( det er maks kilo på apparatet.)

Nedtrekk: 34kg

Arnold press: 10 kg i hver hånd

Utfall: 10 kg i hver hånd.

Planken:4 min++. 30 sek vanlig - 30 sek på siden - 30 vanlig - 30 siden o.s.v.

Biceps curl med stang: 17kg

Ser det er mange sterke jenter her inne og jeg må innrømme at jeg blir litt sjalu:p Men det er vel ikke annet enn å gjøre som dere allerede har gjort; fortsette å trene. Fant mye motivasjon her inne iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinkiser! :)

Jeg er 169 høy, veier 59 kg og har trent målrettet styrke i 1,5 år nå (første året med kraftig kcalunderskudd).

Her er mine tall:

Triceps: franskpress 5-6 kg

Biceps: bicepscurl 8-9 kg

Bryst: benkpress 30 kg

skuldre: ikke prvd militærpress enda :eek:

Frontbøy: 30 kg

Markløft: 60 kg

Sidehev: 5 kg

Skulderpress: 8 kg

Ser frem til den dagen jeg kan ta chins og dips med egen kroppsvekt. :) Er heeelt i begynnerfasen på de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi opp med chinsa, de kommer=) bra støtte øvelse som hjelp meg og lbi god i chins er hantel pllover ;)

Neida, gir ikke opp helt enda. Har begynt på det Fra 0 til 9 hangups på 12 uker programmet, men er halvveis og syns jeg burde være på i alle fall en nå!:dry: Noen jenter(hihi, eller gutter) som har erfaring med dette? Dips var lettere. Første gang 0. Andre gang 4.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, gir ikke opp helt enda. Har begynt på det Fra 0 til 9 hangups på 12 uker programmet, men er halvveis og syns jeg burde være på i alle fall en nå!:dry: Noen jenter(hihi, eller gutter) som har erfaring med dette? Dips var lettere. Første gang 0. Andre gang 4.:lol:

jeg trente da med at jeg teste maksimale reps også halverte jeg det tallet med 50 prosent. Mitt maksimale rep antall på chins er 14 går jeg ned til 7 og kjører 4 sett 7 reps, minst 2 økter med dette i uken. Neste uke ligger jeg bare til 1 rep på vært sett. dettte kan du bruke på dips og. Eller på negative chins hvis du ikke greier så mange vanlige da kan du for eksempel telle 2 negative chins som en vanlig. Dette er noe som funket greit for meg=) holderp å med dette på disp nå siden det er lenge siden jeg har trent det på grunn av feilbelastet høyre skulder skjulder. men uansett lykke til, chins er en tung øvelse, når du mestrer den gir den deg et kick som tvinger smilet ditt frem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 høy og veier ca 68 kg. Til "vanlig" (til nå) gjør jeg dette:

  • Knebøy på 70kg x 5 x 5 (parallell)
  • Benk på 40 kg x 5 x 5
  • Pendlay rows på 47,5kr x 5 x 5
  • Militærpress på 35 kg x 5x 5
  • Markløft på 75kg x 5 x 1

Splitt m/knebøy hver gang, og så benk/roing og militærpress/mark annenhver gang, til sammen tre ganger i uka. Øver samtidig på chins. Der klarer jeg vel 2 elns enn så lenge, og trener negative :). I tillegg trener jeg Ashtanga yoga 2-3 ganger i uka.

Har siste drøye mnd prøvd å følge det gamle strongliftsprogrammet, der jeg liksom skal opp 2,5 kg på alle hver gang (5 på mark) men kjenner jeg er farlig nær å stagnere på alle sammen nå. Må vel gå til innkjøp av noen miniskiver! Har for øvrig trent ikke-så-målrettet-men-heller-ikke-loke-styrke siste kanskje 6 mnd, og før det ashtanga yoga i 3 år (og noe styrke/kampsport/dans osv osv før det igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

178cm og 75 kg, med kneskade (korsbånd) og skulderskade (etter å ha gått med krykker etter å ha tatt korsbånd) :dry: Må derfor safe litt, så fremgangen blir ikke så stor og jeg tar heller flere repetisjoner enn å prøve å løfte for tungt.

Benkpress: 35

Knebøy: 50

Markløft: 50

Beinpress: 60 (tar en og en fot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...