Gå til innhold

løpelyta

Medlemmer
  • Innholdsteller

    82
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Vil bare si at det fungerer fint for meg slik som i dag, to gl. knekkebrød med peanøttsmør, en banan og en del mandler. Turen var på 47 km, mye av det terreng. Fikk nok energi, men skulle hatt mer vann! Og nå skal jeg kose meg med å spise opp de 1400 kcal som endomondo sa jeg trente bort, for ned i vekt skal man ikke
  2. Tusen takk for tips og oppmuntrende ord dere
  3. Har sjekka innholdsfortegnelsen på ca 50 proteinbarer til nå, alle er dessverre i kategorien tåler-ikke.Men jeg gir ikke opp Rosiner er visst også på nei-lista... Virkelig ikke lett å kombinere et komplisert kosthold med trening!!
  4. Ved første øyenkast har gainere masse laktose og en del hvete i seg, som gjør det uaktuelt. Satser på å finne noe...
  5. Har aldri vært borti gainer, skal undersøke! Takk!
  6. Ja Bompi, det ser ut til å bli planen men vanskelig å finne oppskrifter uten honning, aprikos/ananas/dadler og havregryn... Som alle er ting jeg ikke tåler, dessverre. Har muuuligens funnet en som kan tilpasses! Skulle gjerne hatt noe annet også som ikke må planlegges (lages) på forhånd, men hodet mitt kommer ikke på noe.
  7. Jeg sliter litt med å finne god mat til lange sykkelturer (3-6 timer terreng i hovedsak). Jeg har en del intoleranser, bl.a gluten og laktose, så sportsbarer er utelukket. Har til nå blitt mye bananer og litt mandler, men når turene blir lengre og lengre merker jeg behovet for mer næring Jeg er usikker på om jeg tåler sportsdrikker, ellers hadde dette vært et godt alternativ. Er ikke så lett å få med seg knekkebrød heller, de blir fort til smuler i sekken! Gel er jeg også usikker på, men jeg skal undersøke dette mer. Noen som har tips?
  8. Pga veldig mye sykdom i 2013 har jeg bare ett mål, men det er det eneste jeg ønsker også. - Å gjøre kroppen min så sunn og sterk jeg bare kan, så den takler påkjenninger og holder seg frisk.
  9. Torsk Med poteter, lefse om man ønsker, samt gulrøtter. I går (lille julaften) var det kalkun med poteter og salat. Ikke akkurat usunt etter min mening
  10. løpelyta

    Julehysteri

    Jeg må holde meg til et strengt kosthold angående matvarer jeg kan spise, men jeg teller ikke kalorier og er ikke på slankeren Så jeg spiser masse riskrem, ost, og mat med den beste samvittighet! Jeg sliter med å få i meg nok i hverdagen, så jeg skal spise meg stappmett nå disse dagene
  11. Nå har jeg ikke lest hele tråden. Vi hadde felles dusj hele barne-, ungdoms- og videregående skole. De som hadde mensen hadde ikke gym (skyldte på smerter, men alle vet det har litt med dusjen å gjøre, og det syns jeg var ok), så der var det problemet løst. Jeg tror alle var opptatt av å dusje raskest mulig og å holde seg for seg selv. Husker ingen stirring, eller mobbing i det hele tatt. Det er klar det er en sårbar alder med pubertet og alt mulig, men helt ærlig vet jeg ikke om noen på mitt trinn som slet med dusjen. Men selvsagt hadde det vært fint med skillevegger, hadde nok vært l
  12. Da ser det ut til at jeg også ender opp med denne diagnosen etter at jeg i dag var på siste utelukkingsundersøkelse. Jeg har spist glutenfritt siden mars, og hadde en god periode, men nå har jeg vært dårlig siden august. Jeg har ikke hatt sjans til å trene i det hele tatt, vet noen hvordan jeg kan komme i gang igjen? Magen er øm og vond, og energien er nærmest ikke-eksisterende. Skal teste FODMAP, må bare lese meg opp først
  13. Har du ti min oppvarming og nedtrapping? Intervallene tar jo 28 min, så du burde jo bruke 48 min... Viktig å varme opp og trappe ned skikkelig på de øktene når de er så intensive! Men ja, jeg tror det skal holde i prinsippet. Jeg trener 4x4 og tabata-intervaller, og jeg merker at jeg jogger raskere når jeg er flink på disse.
  14. Halv boks CC + kanel + et eple
  15. Jeg er 172 høy, veier ca 65-67 et sted, sjeldent jeg veier meg Veide vel 58 når jeg drev aktivt med karate og var beinrangel, nå bryr jeg meg ikke om vekta. Men etter litt fett på kroppen å dømme kan jeg nok godt havne på rett over 60 Men, hvordan kroppen ser ut er viktigst
×
×
  • Opprett ny...