Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg er 173 cm, 66 kg. 36 år.

Har trent i 5 måneder, men kun 3 måneder på frivektrommet, med ordentlige øvelser.

3 ganger i uka. (Konstant underskudd på søvn :( )

Mark: 80kg x5.

Benk: 47,5kg x5 (stagnert her virker det som..)

Hip thrusts: 60kgx 10

Bulgarske: 20kg (2x10 hantler) x8

Skulderpress: 14kg x7

Chins: 3 stk

Planken: 4 min

3 sett på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent ordentlig styrke siden august. (175 høy, 73 kg og 17 år gammel).

I noen av øvelsene jeg holder på med bruker jeg følgene vekter på jobbesettene:

Knebøy: 50 - 75 kg.

Markløft: 80 - 110 kg.

Benkpress: 45 - 55 kg.

Militærpress (stående): 30 - 35 kg.

Chins: 5 - 10 sett på 3.

Glute bridges: 100 - 120 kg.

Bicep curls: 10 - 12 kg.

Barbell rows: 60 - 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har ikke røøøøørt seg på en evighet! Derfor jeg er litt misfornøyd (n)

Syntes bare det var rart at du var missfornøyd, tror det er vanlig å ta en god del mer i benkpress enn militærpress. Jeg ligger på det samme som deg i militærpress, og er egentlig ganske fornøyd :oops:

Edit - rettet skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark: 65 kg (grepet holder ikke lenger.. kjenner jeg klarer mer)

Bøy: 55-60 kg

Benk: 35-40 kg

Hip thrust: 90 kg

Null pull-up eller chins.. Klarer en kvart!

Trent tung/"ordentlig" styrke i litt mindre enn et år med litt pauser. Er egentlig bare fornøyd med hip thrusten..

Bytt til krok eller mixed grep på markløft? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bare det var rart at du var missfornøyd, tror det er vanlig å ta en god del mer i militærpress enn benkpress. Jeg ligger på det samme som deg i militærpress, og er egentlig ganske fornøyd :oops:

Ut ifra det jeg vet/har sett så tror jeg ikke det er vanlig å ta mer i militærpress enn benkpress? :wideyed:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mixed grep. Hva er kroker for noe? :)

Krokgrep er et grep hvor fingrene er plassert over tommelen og ikke omvendt. Men det er svakere enn mixed grep vanligvis.

Høres veldig rart ut at det er grepet svikter deg. Har du prøvd reimer, for å se om grepet virkelig er begrensende faktor? Også håper jeg du bruker magnesium/kalk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokgrep er et grep hvor fingrene er plassert over tommelen og ikke omvendt. Men det er svakere enn mixed grep vanligvis.

Høres veldig rart ut at det er grepet svikter deg. Har du prøvd reimer, for å se om grepet virkelig er begrensende faktor? Også håper jeg du bruker magnesium/kalk? :)

Ja, det blir jo sterkere, men kjipt å måtte "vente" på at grep-styrken tar igjen resten liksom. I begynnelsen slet jeg med å holde 40 kg på 8 reps, har alltid vært svak i grepet.

Bruker ikke magnesium akkuratt nå, men regner da med at det bare tar med ett visst stykke til grepet ikke holder lenger etter hvert som jeg blir sterkere?

Er det like greit å begynne å bruke reimer da kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir jo sterkere, men kjipt å måtte "vente" på at grep-styrken tar igjen resten liksom. I begynnelsen slet jeg med å holde 40 kg på 8 reps, har alltid vært svak i grepet.

Bruker ikke magnesium akkuratt nå, men regner da med at det bare tar med ett visst stykke til grepet ikke holder lenger etter hvert som jeg blir sterkere?

Er det like greit å begynne å bruke reimer da kanskje? :)

Åj, da har du vært uheldig (n)

Yes, det stemmer. Det vil nok stoppe opp etterhvert da og. Jeg hadde absolutt gått for reimer, når grepet ligger så langt bak. Varm opp uten, og bruk de når det blir tungt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...