Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Det varierer litt da jeg skifter mellom lette, medium og tunge økter, men på de tunge øktene som jeg har hatt flest av i det siste:

Knebøy: 55 kg (x5)

Markløft: 75 kg (x3-4)

Benk: 35 kg (x3-5)

Militærpress: 20 kg (x5)

Kommer seg. Bortsett fra militærpress som ikke har forbedret seg på et halvt år. Min egen feil da :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer litt da jeg skifter mellom lette, medium og tunge økter, men på de tunge øktene som jeg har hatt flest av i det siste:

Knebøy: 55 kg (x5)

Markløft: 75 kg (x3-4)

Benk: 35 kg (x3-5)

Militærpress: 20 kg (x5)

Kommer seg. Bortsett fra militærpress som ikke har forbedret seg på et halvt år. Min egen feil da :whistle:

anngående militærpress; da er vi to.

men jeg er så feig at jeg ikke nevnte den...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber skikkelig med teknikk pga. svake ledd i skuldrene (gikk lett ut av ledd så fort jeg løfta dem over hodet.) å i fjor greide jeg å få kneskåla ut av ledd så måtte starte på nytt etter 3mnd med krykker..... Menmen, nå har jeg kommet meg godt frem til nå selv om noen ting kunne vært bedre.. Kommer med tiden(y)

Men, sånn ser det ut nå i så fall:

Benk: 40kg (jubelen var enorm den dagen jeg greide dette!:lol: men persa 42,5kg for to uker siden, så går fremover:love: )

Mark: 65kg (Jobber med teknikken på 70kg - 80kg og 85kg)

Bøy: 40kg (Føler jeg løfter skakt når jeg prøver tyngre her enda...men ikke verst etter skaden syns jeg:) )

Glutebridge: 60kg (dårlig kontakt enda når jeg prøver tyngre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glutebridge: 60kg (dårlig kontakt enda når jeg prøver tyngre...)

Har du prøvd gluten brigde med strikk rundt knærne? Eller hip thrust i stedenfor?

Jeg har knallkontakt på hip thrust, mens gluten brigde må jeg ha strikk rundt knærne for å ha kontakt.

Strikket gjør forøvrig at du må presse knærne ut og dermed tvinger gluteus medius til å faktisk jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryggen holder meg igjen, så må jobbe meg sakte framover… Ikke alltid like gøy, men er sånn ser det nå ut hos meg;

Knebøy: 45 kg (5 reps)

Strake markløft: 62,5 kg (8 reps)

Når jeg holdt på med hip thrust, tok jeg vel 70 kg.

Chins: 1 stk. (JIPPI!!!)

De andre øvelsene er ikke verdt å nevne… ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. juni 2013

Moro å se tilbake og se at ting går fremover, om enn sakte.

170 cm, 73 kg, 22 år

Knebøy: 50 kg

Benkpress: 42,5-45

Går treeeeigt med bøyen i forhold til benken men. Kjører for det meste 3 sett med 6-8 reps på disse

Oppdatering:

Etter siste oppdatering har jeg vært uten mulighet til å trene mark eller bøy leeeenge. Kom igang med Starting Strength i begynnelsen av april. Benk og bøy begynte da på 35 kg, mark på 40 og skulderpress og pendlay rows på 10 kg.

170 cm, 73 kg, 23 år :p

Knebøy: 55-60 kg

Markløft: 55 kg

Benkpress: 45-50 kg

Skulderpress: 22,5 kg

Pendlay rows: 25 kg

Alt bortsett fra markløft som kjøres 1x5 på toppsettet kjøres med 3x5. Øker 2,5 kg per gang øvelsen står på programmet. Noe som vil tilsi 7,5 kg i uka på bøy, og 7,5 kg per to uker på alle de andre øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sterke jenter her :)

Jeg er 173, 64 kg og 33 år gammel (4 barns mor) og trent styrke siden september 2013 (gruppetimer før den tid).

Knebøy: 52,5 kg

Markløft: 50 kg (trent kun i 5 uker)

Rumensk mark: 50 kg

Benkpress: 40 kg (prøve 42,5 kg neste gang)

Militærpress: 20 kg (her skal jeg øke nå)

Triceps: 17,5 kg

Biceps: 15 kg med ez-stang, litt mer med hantler

Pullups: 2

Hip thrust: 40 kg (her skal jeg øke)

Nedtrekk: 40 kg

Nedtrekk i maskin: 50 kg

Sittende roing: 42,5 kg

Stående en-armsroing: 12,5 kg hantel

Sidehev: 6 kg´s hantler, 5 kg på fronthev

Planke (strake armer i slynge): 2 min 30 sek (men etter en tung økt blir det noe kortere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd gluten brigde med strikk rundt knærne? Eller hip thrust i stedenfor?

Jeg har knallkontakt på hip thrust, mens gluten brigde må jeg ha strikk rundt knærne for å ha kontakt.

Strikket gjør forøvrig at du må presse knærne ut og dermed tvinger gluteus medius til å faktisk jobbe.

Ikke fått prøvd mer enn en gang på senteret jeg var på i Trondheim. Flytta til illehammer igjen å Elixia har ikke strikkene...... enda.. Så må få kjøpt meg selv snart... Men blir spennende å prøve med det å se hvordan det går. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...