Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny, har aldri trent med vekter (trente svømming for maaange år siden) og er super svak.. For 3 mnd siden fikk jeg mitt siste barn, og forrige uke bestemte jeg meg for at det nå er på høy tid å komme i form :) Jeg trener RYP grunnnprogrammet, og begynte mandag denne uken :p Jeg er en pingle av dimmensjoner, men satser på å endre på det :)

Jeg er forresten 167 cm og veier 58 kg og det er ikke mye av dem kroppen som er muskler..

Når jeg testet 10RM så det sånn ut:

Knebøy: 12,5 kg :blush:

Benkpress: 18 kg

Stående roing m stang: 18 kg

Arnoldpress: 4,5 kg:blush:

Biceps (vanlig stang, har ikke curl): 12,5

Tricepspress: 4,5 (jeg har ikke triceps jeg tror jeg :p )

Glutebrigde 5 kg (er den største vekten jeg har, og når jeg la flere oppå hverandre ble det bare surr, så da fikk det bare bli 5 kg :) )

Jeg syns det er helt fryktelig flaut at jeg er blitt så svak som jeg er.. Men jeg håper og tror RYP skal endre på det, motivasjonen min er det vertfall ingenting å si på :) Jeg er så imponert over å se hva dere damer her inne klarer! Jeg bøyer meg virkelig i støvet! Og jeg gleder meg til min 48 kg i vekter (som jeg har hjemme) ikke er nok lenger, for før den tid våger jeg meg ikke innom et treningsstudio en gang! :D

Håper jeg også kan kan glise bredt med 5 ganger så mye vekt på stengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er helt ny, har aldri trent med vekter (trente svømming for maaange år siden) og er super svak.. For 3 mnd siden fikk jeg mitt siste barn, og forrige uke bestemte jeg meg for at det nå er på høy tid å komme i form :) Jeg trener RYP grunnnprogrammet, og begynte mandag denne uken :p Jeg er en pingle av dimmensjoner, men satser på å endre på det :)

Når jeg testet 10RM så det sånn ut:

Knebøy: 12,5 kg :blush:

Benkpress: 18 kg

Stående roing m stang: 18 kg

Arnoldpress: 4,5 kg:blush:

Biceps (vanlig stang, har ikke curl): 12,5

Tricepspress: 4,5 (jeg har ikke triceps jeg tror jeg :p )

Glutebrigde 5 kg (er den største vekten jeg har, og når jeg la flere oppå hverandre ble det bare surr, så da fikk det bare bli 5 kg :) )

Jeg syns det er helt fryktelig flaut at jeg er blitt så svak som jeg er.. Men jeg håper og tror RYP skal endre på det, motivasjonen min er det vertfall ingenting å si på :) Jeg er så imponert over å se hva dere damer her inne klarer! Jeg bøyer meg virkelig i støvet! Og jeg gleder meg til min 48 kg i vekter (som jeg har hjemme) ikke er nok lenger, for før den tid våger jeg meg ikke innom et treningsstudio en gang! :D

Håper jeg også kan kan glise bredt med 5 ganger så mye vekt på stengene :)

Jeg har akkurat begynt på RYP selv, og testet 10RM på torsdag. Ble veldig skuffet - spesielt på tri- og biceps. Men jeg tror de andre øvelsene man tar i forkant sliter de to musklene ut. Så skal man jo begynne enda lettere enn 10RM, noe som var veldig demotiverende - men man må gi det en sjanse :-) Og, det er litt misledende når man også blir sliten av å teste seg frem med forskjellige vekter. Lykke til med RYP-programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny på baseøvelser men har gjort litt av andre øvelser opp igjennom årene med sporadiske opphold. Bakgrunn fra ulike kampsporter.

164 cm høy høy og 49 kg lett. (Tynn som en strek.... :().

Benk: 32,5

Knebøy: 30 kg ...men etter i går tror jeg teknikken sitter så da skal jeg forsøke å øke. Føler knær er begrensningen -rumpa kjenner jeg det ikke i!

Markløft: 32,5 kg ...Har ikke helt lært meg teknikken enda så da tar jeg det rolig. Kjenner det er lett men øvre rygg er ikke helt med.

Glute bridge: 20 kg på fang/lår minimum 10 strake.

Biceps curl: 15,5 inkl. den krokete stangen (som jeg tror er 7,5?)

Chins: 3 ...har knapt tatt den på 4 år. Bør klare å ta 9 igjen etterhvert.

Sittende roing: 30 kg.

Skulderpress: 17,5 kg (4x6)

Franskpress: 15 kg x 10 stk.

Nedtrekk: 30 kg x 5 stk.

Ja.. Begynte på trening igjen i januar, etter et opphold på vel 8 mnd pga feltarbeid) og på et program for første gang. Jeg får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny på baseøvelser men har gjort litt av andre øvelser opp igjennom årene med sporadiske opphold. Bakgrunn fra ulike kampsporter.

164 cm høy høy og 49 kg lett. (Tynn som en strek.... :().

Benk: 32,5

Knebøy: 30 kg ...men etter i går tror jeg teknikken sitter så da skal jeg forsøke å øke. Føler knær er begrensningen -rumpa kjenner jeg det ikke i!

Du er sterk til å være 49 kg! Er overbevisst om at du lett klarer å doble både knebøy og markløft ut fra hva du tar i andre øvelser. Hvis knærne er begrensningen i knebøy anbefaler jeg bredere benstilling, tærna skal peke litt utover og passe på å få rumpa til å stikke skikkelig ut idet du bøyer deg ned. Kan også anbefale å gå lenger ned enn 90 grader, da tar du mere på rumpa. Når det gjelder markløft startet jeg også på ca 30 kg og slet med ryggen. Det kommer av at øvelsen gir noe uvant belastning på den, ikke nødvendigvis at teknikken er feil, men på 2-3 måneder var jeg allerede oppe i 50-60 kg uten å på langt nær kjenne det like mye i rygg. Nå kjenner jeg det mest i rumpe og bakside lår. Tar strakmark. :)

Markløft: 32,5 kg ...Har ikke helt lært meg teknikken enda så da tar jeg det rolig. Kjenner det er lett men øvre rygg er ikke helt med.

Glute bridge: 20 kg på fang/lår minimum 10 strake.

Biceps curl: 15,5 inkl. den krokete stangen (som jeg tror er 7,5?)

Chins: 3 ...har knapt tatt den på 4 år. Bør klare å ta 9 igjen etterhvert.

Sittende roing: 30 kg.

Skulderpress: 17,5 kg (4x6)

Franskpress: 15 kg x 10 stk.

Nedtrekk: 30 kg x 5 stk.

Ja.. Begynte på trening igjen i januar, etter et opphold på vel 8 mnd pga feltarbeid) og på et program for første gang. Jeg får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy 65 kg

Strakmark 70 kg

Biceps hantler 10-11 kg

Hip thrust 24 kg

Armhevinger 3 x 8

Dips 3 x 10

Hm, bør jeg gjennomføre flere øvelser? Forsåvidt fornøyd med form og fremgang:)

Forresten 176 og ca. 62 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 183 cm høy, og veier rundt 74 kg. Har trent systematisk styrke (4 ganger i uka) siden januar i år. Vet egentlig ikke helt hva som regnes som baseøvelser, men skriver her opp noe av det jeg løfter på nåværende tidspunkt:

Knebøy: 50 kg

Markløft: 73 kg

Benkpress: 40 kg

Brystpress med hantler: 16 kg (per hantel)

Bicepscurl: 9-10 kg (per hantel)

Sidehev: 8 kg (per hantel)

Arnoldpress: 10 kg (per hantel)

Nedtrekk: 70 kg

Bulgarske utfall: 27 kg

Hip thrust: 65 kg

Leg extention: 90 kg

Lår curl: 72 kg

Aner ikke om dette er bra eller dårlig med den kroppsvekta og høyden jeg har. Er ikke så mange som er like høye som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft: 30kg Knebøy: 35kg Skulderpress m/hantel: 8-10 kg Fremside skuldre: 6-8 kg Korsrygg: 20kg Flott å se at det er så mange sterke jenter der ute! Har selv trent regelmessig styrke siden november, hatt god fremgang hele veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

159 cm, 50 - 52 kg og trent styrke siden november : )

Knebøy: 40 - 50 kg

Frontbøy: 40 kg

Chins: 3 - 4 KV 3 sett

Mark: 60 - 70 kg

Strakmark: 40 - 50kg

Biceps: 12,5 kg

Franskpress: 10 - 15 kg

Benk: 35 - 40kg

Glutebrigde 60 - 80 kg

Skulderpress 10 - 12,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se så mange flotte sterke jenter! Er super gøy å se, og sammenligne :D

Jeg er 158 cm 52 kg

Biceps: 12 kg hantel

knebøy: 55 kg 6x4

Chins: 4

triceps manual: 10 kg 8x3

Arnoldpress: 10 kg 8x3

legpress: 70 kg 10x4

Brystpress 12 kg hantel 8x4

sittende roing: 25 kg 10x4

nedtrekk: 40 kg 8x4

Ønsker å lære meg markløft, men sliter med teknikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge meg med her jeg også da, selv om jeg ikke er så sterk enda.. Begynte litt mer seriøst med styrketrening i Oktober 11.

Knebøy: ca 50 kg

Markløft: 50 kg (har bare prøvd noen få ganger, klart 1 rep på 70)

Nedtrekk: 35-40kg

Biceps: 8-10kg

Triceps extension: en arm- 7-8kg, begge hender 10kg

Brystpress: 12,5kg hantler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange sterke jenter her inne! :D fikk nesten litt angst for å komme med mine tall..

Snart 22 år, 165cm, +- 57kg.

Knebøy 5x5reps ca 60kg

Strakmark 5x10reps ca 60kg

Benkpress 5x5reps ca 40kg

Dips 2x10reps ca -2kg

Markløft 5x5reps ca 60kg

Pull-ups 2x10reps -5 - -7,5kg

Stangcurl 5x10reps 17,5kg

Militærpress 5x5reps 25-27,5kg

Er ikke helt fornøyd med fremgangen min, og føler at jeg egentlig burde klart å løfte tyngre:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

164 cm, 57 kg, trent styrke til og fra i flere år, men alltid sluttet etter en stund fordi jeg følte meg stor/tykk. Nå føler jeg bare en store glede av å se økning, og ser fram til å se hvor sterk man kan bli, og så klart hvor stor :D

RYP uke 1

Knebøy: 45-50 kg

Skråbenk manualer: 10-14 kg

Roing bredt: 40-42,5 kg

Arnold press: 10-14 kg

Bicepscurl: 7-10 kg

Tricepspress: 17-20 kg

Mage: 45-50 kg

Ryp uke 3

Knebøy: 61,5-70 kg

Skråbenk manualer: 14 kg x 3

Roing bredt: 52,5-55 kg

Arnold press: 14-16 kg

Bicepscurl: 10-14 kg

Tricepspress: 22,5-25 kg

Mage: 52,5-55 kg

Så ble treningsstudioet vannskadet, noe som resulterte i 3 måneder uten trening og RYP programmet ble ikke gjennomført. Startet opp igjen for 1 uke siden, og trener supersett for å komme i gang, men skal teste RYP igjen. Var morsomt å se så rask økning på vektene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 53 kg

Benkpress: 40 - 50 kg

Knebøy: 60 - 85 kg

Markløft: 110 - 130 kg

Chins: Kr.vekt + 10 -15 kg

Dips: Kr. vekt + 20 - 30 kg

Apollons markløft: 70 - 80 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

158/52 kg. Jeg har trent styrke siden jeg var 16 år, men er nå i den siste tiden jeg virkelig har gått inn for å både trene tungt og spise bra. Den siste biten har jeg innsett ikke har vært på plass tidligere og er vel også derfor jeg ikke er kommet lengre enn jeg har. Er forøvrig også (nesten) eneste særiøse jente på gymmet der jeg trener! Har lagt merke til 2 andre... Har derfor ikke hatt noen å sammenligne meg med så har ikke vist om jeg ligger bra ann eller ikke.

Trener med følgende vekter: 6-9 rep, 3 sett

Chins: Egen kroppsvekt 1-5 reps. (Underhåndsgrep: 5, overhåndsgrep: 3)

Markløft: 40 kg. + stang (15-20 kg)

Bicepscurl: 10-12 kilos hantler

Triceps nedtrekk: 20 kg.

Knebøy: 40 kg. + stang (15-20 kg?)

Bulgars utfall: 14 kg hantler i hver hånd

Leg press: 160 kg.

Skulderpress med hantler: 10-12 kg.

Hip-thrust: 40 kg. (klarer altfor mange rep. så egentlig skulle jeg trent med stang, men synes det blir for vanskelig alene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...