Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen tips til hvordan? :)

Hei Karoe. Det bør ikke være noe problem å gå ned så mange kilo på 7 uker. Det er fullt mulig, men det kan bli hardt;) Det aller viktigste for å lykkes for deg er å se på kostholdet ditt. Skal du ned så mange kilo, er du nødt til å ha et kaloriunderskudd over lengre tid. Hvordan ser kostholdet ditt ut i dag? Tenker du over hva du spiser? Du bør også kombinere styrketrening med kondisjonstrening, uten at du overdriver. Det viktigste er kostholdet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på "diett" i 7 uker nå (dvs. følger ikke noe konkret opplegg, men prøver å kutte ned på raske karb kilder og spise litt mindre enn før). Har så langt gått ned fra 98 til 95.5 kg (- 2,5 kg) og fra 98 til 94 cm rundt magen (- 4 cm) - med forbehold om målefeil..

Målet før sommeren er ikke så mye å oppnå et konkret mål på baderomsvekta (det logger jeg bare for interessen), men heller å komme under 90 cm rundt magen. Klarer jeg det så får jeg kanskje en ok beach2014 form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på "diett" i 7 uker nå (dvs. følger ikke noe konkret opplegg, men prøver å kutte ned på raske karb kilder og spise litt mindre enn før). Har så langt gått ned fra 98 til 95.5 kg (- 2,5 kg) og fra 98 til 94 cm rundt magen (- 4 cm) - med forbehold om målefeil..

Målet før sommeren er ikke så mye å oppnå et konkret mål på baderomsvekta (det logger jeg bare for interessen), men heller å komme under 90 cm rundt magen. Klarer jeg det så får jeg kanskje en ok beach2014 form :)

Så bra Zigma! Det er jo kjempebra jobba. Det er mange måter å gå ned i vekt på;) Noen har det litt mer travelt enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et mål frem til 17.mai. Ønsker å se bra ut i bunaden :). Spiser og trener bra, men ødelegger en del med fredags-snopet. Ønsker nå å bytte ut dette med gresk yoghurt m/honning og valnøtter for å få merkbare resultater. Andre forslag på helgekos som ikke ødlegger kaloriunderskuddet gjennom hele uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Zigma! Det er jo kjempebra jobba. Det er mange måter å gå ned i vekt på;) Noen har det litt mer travelt enn andre.

Takk :). Jeg ser jo at jeg har brukt litt vel god tid på dette, og at jeg godt kunne kjørt på litt hardere. Skal stå på litt hardere fremover så jeg klarer under 90 cm magemål før 1. juli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også et mål frem til 17.mai. Ønsker å se bra ut i bunaden :). Spiser og trener bra, men ødelegger en del med fredags-snopet. Ønsker nå å bytte ut dette med gresk yoghurt m/honning og valnøtter for å få merkbare resultater. Andre forslag på helgekos som ikke ødlegger kaloriunderskuddet gjennom hele uken?

Da er vi to, Fitnesslicious :) Jeg tenker å droppe snop frem til 17. med unntak av en liten sosial greie nå til helgen. Jeg pleier å lage meg fluff! Det er kjempegodt, mektig og kalorifattig. Jeg bruker 200g bringebær og 20g proteinpulver (lyst), så full guffe med elvisp i 7 minutter ;) Jeg lover deg at du er full etterpå:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget microbrownie i går. En scoop sjokoladeproteinpulver, en t-skje mandelmel, halv t-skje bakepulver, ett egg, litt sukrin gold, og evt litt kakaopulver etter hva man liker.

Alt blandes i en bolle og settes i microen på full effekt i 30-50 sekunder- avhenger av hvor bløt man vil ha den inni.

Det ble søtt, deilig, kalorifattig, og absolutt en god godis erstatter :) kan jo toppes med vaniljekesam og bær, f.eks. om man ikke vil spise den tørr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karoe. Det bør ikke være noe problem å gå ned så mange kilo på 7 uker. Det er fullt mulig, men det kan bli hardt;) Det aller viktigste for å lykkes for deg er å se på kostholdet ditt. Skal du ned så mange kilo, er du nødt til å ha et kaloriunderskudd over lengre tid. Hvordan ser kostholdet ditt ut i dag? Tenker du over hva du spiser? Du bør også kombinere styrketrening med kondisjonstrening, uten at du overdriver. Det viktigste er kostholdet! ;)

Jeg spiser som regel det jeg får servert :p Mye fisk, laks og ørret i tillegg til kylling da jeg ikke liker rødt kjøtt :o I tillegg prøver jeg å spise minst 500g med frukt å grønt i løpet av en dag og er veldig glad i grønnsaker! Er dessverre litt for flink til å spise sjokolade/drikke oboy eller lignende, og dette vet jeg at jeg må kutte ut :( Er ikke sunt heller. Jeg spiser mye karbohydrater da jeg er veldig glad i både potet, ris og pasta (obs!), men trener også to ganger om dagen.

En vanlig matdag for meg uten morgentrening, er

- Frokost: 1 brødskive havrebrød eller knekkebrød (fiber balance) med kylling/kalkun, makrell eller grov leverpostei med appelsinjuice (må ha høyt inntak av appelsinjuice fordi kroppen sliter med å ta opp jern og går på jerntilskudd). Eller bare en skyr, havregrøt med sukrin gold eller sjokoladehavrepannekaker.

- Lunsj: 2-3 brødskiver eller 3-4 knekkebrød med samme pålegg som nevnt over, evt spekeskinke og vann. Drikker mye vann i lunsjtider og generelt på skolen.

- Middag: Laks eller kylling med karbohydrater og masse grønnsaker.

- Også en frukt, som banan etter trening, da er det rett hjem å sove, så spiser ikke et stort måltid fordi da våkner jeg ofte.

Med morgentrening er dagen ganske lik, utenom at jeg spiser frokost mye tidligere og etter trening drikker jeg en shake og tar en skyr og/eller en frukt.

Har tidligere prøvd å følge med på kaloriinntaket på lifesum og myfitnesspall, og da ligger jeg som regel alltid i kcal-underskudd. Nå er jeg skeptisk til slike programmer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trener så mye som du sier synes jeg personlig det ser ut som du spiser ganske lite, Karoe..

Det kan godt hende, men jeg spiser meg mett og går aldri sulten.. Så om jeg spiser for lite, føler jeg at jeg ikke får gjort så mye med det. Er veldig slitsomt å gå rundt å være oversett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, Fitnesslicious :) Jeg tenker å droppe snop frem til 17. med unntak av en liten sosial greie nå til helgen. Jeg pleier å lage meg fluff! Det er kjempegodt, mektig og kalorifattig. Jeg bruker 200g bringebær og 20g proteinpulver (lyst), så full guffe med elvisp i 7 minutter ;) Jeg lover deg at du er full etterpå:p

Det skal jeg prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget microbrownie i går. En scoop sjokoladeproteinpulver, en t-skje mandelmel, halv t-skje bakepulver, ett egg, litt sukrin gold, og evt litt kakaopulver etter hva man liker.

Alt blandes i en bolle og settes i microen på full effekt i 30-50 sekunder- avhenger av hvor bløt man vil ha den inni.

Det ble søtt, deilig, kalorifattig, og absolutt en god godis erstatter :) kan jo toppes med vaniljekesam og bær, f.eks. om man ikke vil spise den tørr :)

Når jeg har gått til innkjøpt til sjokoladeprotein skal jeg prøve meg på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt hende, men jeg spiser meg mett og går aldri sulten.. Så om jeg spiser for lite, føler jeg at jeg ikke får gjort så mye med det. Er veldig slitsomt å gå rundt å være oversett ;)

Dette er en vanesak. Når du spiser mer vil magen også bli vant til mer mat og du vil ikke være like mett hele tiden. Prøv å bytt ut vannet med noe mer energitett drikke. Melk, proteinshake...? Spis en håndfull nøtter her og der. Smør på brødskiva, olje i maten osv. Mer kcal, men ikke svære mengder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg gjerne på her! Alltid gøy med litt ekstra motivasjon fra alle kanter, og den andre tråden jeg var med i døde ut for noen mnd siden.. Jeg jobber med å komme meg ned de siste 5 kg før sommeren, men de er ekstreemt seige :cautious: Gått ned fra 76kg i februar til 69,7kg før påske, og nå etter påske er jeg på 69,3. Allikvel, alt er bedre enn oppgang! Måler egentlig mest cm, da jeg ikke er direkte stor, men sliter med skikkelige håndtak, og er også gøy å se hvor på kroppen man krymper. Var 96 cm på det bredeste rundt magen, og nå er jeg på 86,5 cm, og vil ned til 80-82!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg slenge meg på? :)

Jeg har kun gått ned fra 74kg ned til 71,4kg fra januar til påsken. Fettet er fryktelig seigt. Jeg fikk ned fra 86kg til 74kg for et par år siden. Er det overambisiøst å prøve å gå ned ca. 3kg fram til jeg reiser til Indonesia 9 juni midt oppi den værste eksamensperioden i mitt liv? Trener i utgangspunktet 4-5 ganger i uka. intervall og styrke. Tenkte kanskje å kjøre 5:2 dietten og kutte ned til 3 økter i uka i eksamensperioden bare.

Kjører en parallell godteri og junkfoodstopp med ei venninne, som ser ut til å funke fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg gjerne på her! Alltid gøy med litt ekstra motivasjon fra alle kanter, og den andre tråden jeg var med i døde ut for noen mnd siden.. Jeg jobber med å komme meg ned de siste 5 kg før sommeren, men de er ekstreemt seige :cautious: Gått ned fra 76kg i februar til 69,7kg før påske, og nå etter påske er jeg på 69,3. Allikvel, alt er bedre enn oppgang! Måler egentlig mest cm, da jeg ikke er direkte stor, men sliter med skikkelige håndtak, og er også gøy å se hvor på kroppen man krymper. Var 96 cm på det bredeste rundt magen, og nå er jeg på 86,5 cm, og vil ned til 80-82!

Så bra! Du har jo gjort en kjempeinnsats allerede :) Bare vær tålmodig med kroppen din. Fettreduksjon tar tid, men resultatene vil jo komme. Så lenge du er i underskudd, vil du gå ned i vekt;) Jeg starter mitt løp på mandag. Skal ned ca 5kg selv. Jeg har 8-9 uker på meg, så det skal gå fint :):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg slenge meg på? :)

Jeg har kun gått ned fra 74kg ned til 71,4kg fra januar til påsken. Fettet er fryktelig seigt. Jeg fikk ned fra 86kg til 74kg for et par år siden. Er det overambisiøst å prøve å gå ned ca. 3kg fram til jeg reiser til Indonesia 9 juni midt oppi den værste eksamensperioden i mitt liv? Trener i utgangspunktet 4-5 ganger i uka. intervall og styrke. Tenkte kanskje å kjøre 5:2 dietten og kutte ned til 3 økter i uka i eksamensperioden bare.

Kjører en parallell godteri og junkfoodstopp med ei venninne, som ser ut til å funke fett.

Så bra! Så lenge du orker å holde på i eksamenstida, er det jo bare å kjøre på ;) lag deg en plan og bestem deg for 3kg innen 9.juni. Da greier du det:) 5:2 er ganske tøff, men det er jo forskjellig for alle. Det viktigste er at du greier å ligge i underskudd på en måte som du kan leve med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Så lenge du orker å holde på i eksamenstida, er det jo bare å kjøre på ;) lag deg en plan og bestem deg for 3kg innen 9.juni. Da greier du det:) 5:2 er ganske tøff, men det er jo forskjellig for alle. Det viktigste er at du greier å ligge i underskudd på en måte som du kan leve med ;)

Husker forrige eksamensperiode: masse godteri og satt på rævva med en sporadisk joggetur her og der. Not good.

5:2 funket fett for meg, særlig mentalt. Problemet er jo det høye treningsnivået jeg holder ikke samsvarer med en slik diett. Trening ER viktigere enn fettreduksjon. Men i eksamensperioden så får jeg ikke trent like mye, og da tenkte jeg å prøve. :)

Hvor mye karbs spiser dere ca i snitt pr dag?

Takk for positiv lovord! :D Dette kan bli bra.. nei, dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...