Jump to content

Hebr

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

  1. Hjelpes, eksamensbobla er så stor for tiden at jeg har glemt dere helt ut, haha Men nå er det bare 2 dager igjen, og hallelujah så godt det skal bli med ferie!! Gårsdagen var ille på sjokoladefronten, syns nemlig det var på tide å spise opp påskesjokoladen i skapet, så jeg ikke kan småspise på den gjennom uka... Men det var digg, og jeg angrer ingenting Ellers viste vekta under 68 kg på fredag, så da var jeg en lykkelig gladlaks! :happy: Ellers hadde jeg en skikkelig rå styrkeøkt idag, med 600 kcal forbrent på 1 time, mot mine vanlige 400! Og med friskemelding fra fysio gleder jeg meg masse til å komme tilbake til de gode rutinene etter eksamen! Treningen har dessverre blitt nedprioritert gjennom eksamen, men jeg har komt meg ned over 2 kg underveis allikevel, så da gjør det ikke så mye
  2. Ah, å hatt råd til biff Men ja, de 1100 kcal var jo etter jeg hadde stappet nedpå med ekstra mat, og klokka var blitt 22.. Så det ble ikke mye igår! Tror jeg havnet på en 1200 gjerne, men må bare holde litt bedre følge med maten idag
  3. Haha, nei. Det var virkelig ikke meningen heller! Det bare ble de måltidene igår, og plutselig oppdaget jeg hvor lite jeg faktisk lå på! Prøver alltid å holde meg til 1500-1600, for da vet jeg at kroppen får nok næring, samtidig som jeg ligger i greit underskudd Fornøyd blir vi jenter aldri nei Men får håpe jeg kommer såpass nærme målet mitt at jeg ikje skjemmes helt av å sprade rundt på stranden, også må jeg bare jobbe videre etter sommeren. Da blir det fult fokus på styrke
  4. Digg å være ferdig med enda en eksamen da Jeg har to igjen nå, fordelt på 2 uker, så er giiira på at det skal bli juni nå altså! Men ja, kjenner at jeg begynner å stresse litt, fordi jeg mest sannsynlig ikke kommer til å være så fornøyd som jeg ønsker.. Men alt er jo bedre enn slik jeg så ut i januar, så får jeg bare fortsette gjennom sommeren og til høsten også. Det kommer jo en sommer neste år og! Jeg syns også jeg var så flink idag, omtrent ingen karbs, bare masse salat og grønnsaker + kjøtt. Også løp jeg jo på do hele tiden, for kroppen plutselig slapp alt det vannet. Men så kom kvelden, og jeg skulle sjekke hvor mange kalorier jeg lå på, så ble det bare 700?? Altså hadde jeg 900 igjen, og klokka var 20..! Forstår ikke hvordan det gikk altså, hadde spist 5 måltider til da.. Så nå har jeg fylt på med havregrøt med en stoor dose blåbær, så nå ligger jeg på 1100 idag.. Fortsatt 500 under hva jeg burde ha, men vet ikke om jeg orker å spise mer..
  5. Så bra! Går nok fint imorgen også, du får holde ut og se fram til måltidet på torsdag For min del er det juli som gjelder, da skal jeg plasser som involverer strand og bikini! Men 8 juni har jeg offisielt sommerferie, så har et delmål om å komme meg ned 1-1,5 kg til da så får vi se hvordan det går! Foreløpig har jeg ikke noe problemer å holde kostholdet, men sliter med å finne på litt mer spennende lunsjretter enn den standard omeletten..
  6. Haha, ja dette har jeg aldri vært med på før.. Syns også 2 kg var veeeldig mye. Pleier å spise ekstra karbs på lørdagen, men er aldri over 0.5 kg ekstra på søndagene, som regel bare 200-300 gram. Fikk helt sjokk da jeg sjekka vekta imorges Hm, for meg pleier det å funke å ta på meg treningstøyet, sette meg i sofaen en stund, også gi meg selv et klokkeslett på når jeg skal gå. Da forbereder jeg meg liksom mentalt på at jeg skal avgårde, så da blir det mye lettere å gjøre!
  7. Er ettervirkninger av 17.mai dette, haha.. Men syns det er veldig rart, for jeg spiste ikke så ekstremt mye sukker og søtsaker.. Allikvel veide jeg 2 kg mer idag enn jeg gjorde torsdag! Og nå slipper jo omtrent alt kroppen har holdt på, så må nærmest snu i dodøra etter et besøk Men godt å bli kvitt det da!
  8. Herregud så mye vann kroppen min slipper! Løper på do hvert 10. minutt, og har allerede mistet minst 1 kg i vannvekt. Veldig deilig å nærme seg den egentlig vekta, men ekstremt forstyrrende med tanke på lesinga Sykt at kroppen min plutselig holdt på såå masse vann. Den pleier absolutt ikke det etter en dag med utskeielser..
  9. Ja, forstår deg etter en titt i loggboka di, fy så mye god mat du lager! Men det er sånne retter vi omtrent aaldri har da, så da føler jeg ikke det er vits i å kjøpe en haug med krydder til den ene retten jeg ville lage. Jeg tar det gradvis, og har nettopp gått til innkjøp av currykrydder Derimot brenner jeg gjennom oregano, basilikum og timian ekstreemt fort! Ja, mat er supergøy! Elsker å eksperimentere med det
  10. Ja, det er helt sant at fjorland er et av de bedre sunnere ferdigalternativene! Nå har de jo også kommet med sunnere produkter, så jeg ser ikke problemet i å spise det av og til. Grunnen til at vi ikke har det er egentlig kun fordi det faktisk blir dyrere enn å lage maten selv, og fordi jeg har litt dårlig erfaring med mange av rettene fra tidligere. Hadde jeg hatt en like travel dag som det du beskriver, ser jeg ikke bort i fra at jeg hadde gått for fjorland selv av og til. Takk for tips med buljong! Det skal jeg definitvt gjøre en gang vi har slik mat Ellers pleier jeg ofte å gå på innvadrerbutikken borti her om jeg trenger noe ingredienser til litt annerledes retter! Der har de også utrolig billige egg, med 60 kr for 45 stk! Veldig gøy om du kommer akkurat når de har fått de inn, slik at holdbarheten er på noen uker
  11. Jeg har en haug med krydder selv i skapet, og vet det er billig og holder lenge. Nå tenkte jeg mer på oppskrifter hvor jeg f.eks. trenger 1/2 ts gurkemeie eller noe, i tillegg til 4-5 andre kryddersorter jeg omtrent aldri bruker selv. Da blir det plutselig en 50 kr bare til 5 ts krydder i retten, også havner de bakerst i skapet, fordi det ikke er noe jeg lager ofte. Tikka masala var jo kun et eksempel, fordi jeg hadde det i kjøleskapet akkurat da. Kan fint lage det selv, men hadde kjøpt to glass på tilbud da Ellers er det vel heller sauser jeg ikke tar meg tid eller råd til. Der blir det ganske mye dyrere når du må til med masse smør, egg, vin, krydderurter, fløte, eddik osv, enn å kjøpe en pose til 10kr. Vi har saus gjerne 2 ganger i uka maks, og de tilsetningsstoffene den posen inneholder tror eg kroppen min skal tåle ganske greit.
  12. Samme her, trenger lette alternativer til frokost. Idag ble det dobbel 0% yoghurt, da matlysten ikke var tilstedet. Kan ha noe med at vekta plutselig idag viste over 70, noe den ikke har gjort på 6 uker Vet jo at jeg umulig kan ha lagt på meg 2 kg fett siden torsdag da jeg veide 68.4, men er så utrolig demotiverende å se allikevel. Spiste ikke så utrolig mye usunt på lørdag heller, og dagene før og igår var jeg veldig flink. Hater når jeg føler at all jobben er nytteløs, og at jeg kommer til å stå der i juli og føle meg like feit og ekkel som de siste 5 årene.
  13. Jeg spiser ikke fjorland, fordi jeg liker å lage mat, som står i posten min. Syns det er gøy å stå på kjøkkenet, og da er det ikke vits for meg å kjøpe ferdigretter. Jeg lager også mat til to, og da blir det faktisk billigere som regel om man lager maten fra bunn av. I tillegg syns jeg mange av fjorlandrettene er kvalme fordi de inneholder mye salt, og kjøttet inneholder alltid masse fett syns jeg. Sausene skiller seg ofte slik at man ser olja, og ja, blir bare litt kvalm av det. Etterpå snakket jeg om ferdige sauser/gryteretter, og det kan være ganske dyrt å lage fra bunn, og er derfor jeg gjerne bruker ferdige poser eller glass. Jeg har kun standard grønnsaker i kjøleskapet, som gulrøtter, løk og brokkoli. Dette passer til omtrent alt, og jeg vet derfor det blir brukt opp før det blir gammelt. Mange retter krever mange ulike grønnsaker jeg ikke aner hva smaker, eller hva annet det passer til. Da blir det lite økonomisk å kjøpe en hel av den grønnsaken, for så å kaste 2/3 når den blir gammel. Mange oppskrifter krever også forskjellige spesielle kryddere, og det ser jeg heller ikke vitsen i å bruke penger på for bare en rett. Et studentbudsjett er stramt, og det er viktigere for meg at vi her i huset får spist oss gode og mette hver gang vi spiser, enn at alt er så naturlig som mulig. Derfor er posesauser og ferdigglass greit en gang i blant. Nå har forsåvidt den tikka masalen jeg bruker bare rundt 80 kcal, og en posesaus gjerne 20-50 kcal. Og skulle jeg kjøpt fjorland kokt laks til oss her hjemme f.eks, hadde det blitt rundt 120 kr, mens å lage det selv blir rundt 50-60 kr
  14. Hahah, må jo ha noe å strekke meg litt etter vet du! Men det er vel heller tvilsomt at det går da.. Haha Ja, ble myyye karbs på meg forrige uke, da det er så lett å bare hive et rundstykke i ovnen eller en skive i brødristeren.. Men med litt planlegging dagen før så er det mye lettere å holde seg unna! Spesielt siden jeg sitter hjemme og leser, da har jeg egentlig ingen unnskylding.. Haha, ja prøver på litt wannabe PSMF her og, så idag har det kun blitt to rugsprø, og ellers bare frukt og grønnsaker som karbokilder! Fornøyd med det, med tanke på forrige uke hvor alle måltidene bestod av rundstykker
×
×
  • Create New...