Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Takk :3

Livet går så sabla fort...utenom i eksamensperioden. Den sneeegler av gårde *sukk* men vi skal klare det! :) Lov tol å ta fri den 17. mai :) Innenfor rimelighetens grenser, da.

Var du/dere flinke/sunne forrige eksamensperiode? Det var ikke jeg, haha! Stappa i meg junk og smågodt konstant.

Bare vent til dere begynner å jobbe, jenter!;) Og tjene penger! :D Alt blir litt lettere da, men man har mange dager på jobb som er like viktige som eksamen. Hodet må henge med. Det er også mange lunsjer og middag, ikke minst kaker som er vanskelig å lure seg unna:barefoot:Bit tennene sammen og hold ut i noen uker til! Igår Jeg drakk 1,5l pepsi max i går! :hungover: For meg er det LETT! Jeg har faktisk vært veldig flink i eksamensperioder, da jeg har prøvd å ha fokus på å ikke falle helt utenfor rutiner:D Men jeg husker at det var mange som var veldig usunne i de periodene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE jeg heller! Har nok aldri i mitt liv spist så mye dritt som i de ukene der! En haug med mocca kaffe, pepperkaker og andre julekjeks, sjokolade, brus, chips ...ALT! Og ikke trente jeg heller.. Kan vel ikke si meg overraska over at jeg gikk opp 5-6 kg forrige semester akkurat nei..

Denne perioden klarer jeg heldigvis å kontrollere meg, og koser meg heller med en questbar eller noe lignende om jeg føler jeg fortjener det etter en lang dag, og har mer igjen på kaloribudjsettet! Idag har jeg kjøpt mango og kesam med lime, så det blir kveldskosen :D

Skeia forresten ut på butikken idag :( Klarte ikke stoppe meg selv, og kjøpte et av de gooode grovbrødene på kiwi. Men GUD så godt det var med brød! Det har jeg ikke spist siden lenge før påske en gang, og det var magisk :love:Haha, merkerlig hvordan livet endrer seg, når det å kjøpe grovbrød er å skeie ut! Men kjenner jeg snart får de knekkebrødene i halsen, så greit med litt variasjon :)

Grovbrød er nok ikke det verste du kan skeie ut med:D Bedre å gå på en sånn en, enn å smelle skikkelig inn i smågodthylla:ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovbrød er nok ikke det verste du kan skeie ut med:D Bedre å gå på en sånn en, enn å smelle skikkelig inn i smågodthylla:ROFLMAO:

Var det jeg også tenkte! Jeg kan lett spise ferske grovbrødskiver med godt pålegg framfor godteri jeg altså! Spesielt nystekt brød :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg også tenkte! Jeg kan lett spise ferske grovbrødskiver med godt pålegg framfor godteri jeg altså! Spesielt nystekt brød :love:

Nystekte grove knekkebrød med ost og paprika/agurk på :love:

Beats candy every time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nystekte grove knekkebrød med ost og paprika/agurk på :love:

Beats candy every time!

Grove ferske, rett-fra-ovnen rundstykker med majones, salami, ost og paprika. *grugle*

Jeg skal snart på Bit og kjøpe digg baguette. Ikke hjemme før 23.00 i kveld, så det blir diiigg middag :D (og nødvendig karb før trening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmz, har lagt meg på en snål diett nå.. føler jeg spiser "nok" , men veldig mye grønnsaker og rent kjøtt.. så lite kcal.. ender opp med mellom 1300-1600kcal.. noen gode tips til å få i seg de resterende 3-4 hundre kaloriene på en sunn måte? :p (Får i meg nok fett og proteiner) :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmz, har lagt meg på en snål diett nå.. føler jeg spiser "nok" , men veldig mye grønnsaker og rent kjøtt.. så lite kcal.. ender opp med mellom 1300-1600kcal.. noen gode tips til å få i seg de resterende 3-4 hundre kaloriene på en sunn måte? :p (Får i meg nok fett og proteiner) :3

Hva med egg? Trippel omelett med grønnsaker;) Evt 1 boks Mager vaniljekesam med blåbær/bringebær og litt mandler:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmz, har lagt meg på en snål diett nå.. føler jeg spiser "nok" , men veldig mye grønnsaker og rent kjøtt.. så lite kcal.. ender opp med mellom 1300-1600kcal.. noen gode tips til å få i seg de resterende 3-4 hundre kaloriene på en sunn måte? :p (Får i meg nok fett og proteiner) :3

Ost, egg, avocado og nøtter gir jo mye kcal for lite mat, men da får du jo også i deg ekstra proteiner og fett ;) Kanskje legge til litt frukt med kesam eller noe lignende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrg, vil på trening! Er jo vant med 5-6 økter i uka, men denne uka har jeg ikke mer tid enn 2 - kanskje 3. Men med 3 avtaler hos fysio, 6 visninger, jobbehelg og konfirmasjon 4 timer unna på søndag i tillegg til eksamen om en uke, så må det bare nedprioriteres :( *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrg, vil på trening! Er jo vant med 5-6 økter i uka, men denne uka har jeg ikke mer tid enn 2 - kanskje 3. Men med 3 avtaler hos fysio, 6 visninger, jobbehelg og konfirmasjon 4 timer unna på søndag i tillegg til eksamen om en uke, så må det bare nedprioriteres :( *sukk*

Mai er hektisk. Skole er viktig og prioritere.

Tenk at det bare er en måned av livet ditt, og kroppen din har sikkert godt av litt avslapping. Ved tanken på styrketrening kan ofte det bare være en fordel.

Wuhu, 71,1kg. Det går i sneglefart nedover, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrg, vil på trening! Er jo vant med 5-6 økter i uka, men denne uka har jeg ikke mer tid enn 2 - kanskje 3. Men med 3 avtaler hos fysio, 6 visninger, jobbehelg og konfirmasjon 4 timer unna på søndag i tillegg til eksamen om en uke, så må det bare nedprioriteres :( *sukk*

Du er ikke alene. Jeg har heller ikke fått trent styrke på snart 2 uker pga den dumme visdomstanna:wacky: Alt skal det være. Vi får komme sterkere tilbake så fort det verste har lagt seg(n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mai er hektisk. Skole er viktig og prioritere.

Tenk at det bare er en måned av livet ditt, og kroppen din har sikkert godt av litt avslapping. Ved tanken på styrketrening kan ofte det bare være en fordel.

Wuhu, 71,1kg. Det går i sneglefart nedover, haha!

Så bra! Da går det i alle fall nedover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai er hektisk. Skole er viktig og prioritere.

Tenk at det bare er en måned av livet ditt, og kroppen din har sikkert godt av litt avslapping. Ved tanken på styrketrening kan ofte det bare være en fordel.

Wuhu, 71,1kg. Det går i sneglefart nedover, haha!

Så sant, så sant! Hadde planlagt å kutte ned fra 6 styrke og kondisøkter til 4 styrkeøkter nå i eksamensperioden, da jeg ikke får lov å springe for tiden, og verken ellipse eller sykkel gir meg noe glede her i livet :p Men får ta en liten restitusjonsuke denne uka, også er jeg nok tilbake til 4 økter neste uke :lol: Hadde ikke klart å trene noe bra uanstt, da fysioen har voldtatt leggene mine, og de nå er både blå og rød og verkende :cry:

Wuhu, så bra! :D ALL nedgang er bra nedgang vet du :happy: Jeg har liten tro på at vekttnåla har flyttet seg denne uka, men fredag får vise! Det går himla seint her også for tiden, så blir glad om jeg er kvitt bare noen hundre gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Jeg har heller ikke fått trent styrke på snart 2 uker pga den dumme visdomstanna:wacky: Alt skal det være. Vi får komme sterkere tilbake så fort det verste har lagt seg(n)

Hater når du vil, men ikke kan! Neste uke er det back to business (y) En mindre eksamen å tenke på, og forhåpentligvis bein jeg får lov å løpe med o-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sookie HeBr ,

Mine måltider er typisk :

1 scoop proteinshake til frokost = 100 kcal, 20g protein , 2 g fett

lunch : ris, grønnsaker og ca 125g kjøtt : dvs : ca 250 kcal, 23-25g protein, 10g fett

Middag : Ca 400-500 kcal, med 10-20g fett og 40-50g proteiner.

Kvelds : samme som lunch

Da ligger jeg på rundt 1100 kcal, 35-40g fett, 90-100g protein.

Så sper jeg på med f.eks en måltidserstatter som "mellommåltid", inneholder 350kcal, 40g proteiner og 7g fett.

Føler jeg spiser "nok mat" og ofte nok.. men ser jo det er i minste laget når det kommer til kcal. selv om jeg får i meg riktig mengte protein. Vedr fett tenker jeg at 1g/kg kroppsvekt høres mye ut. Why not 1,6g/kg kroppsvekt? Blir en ikke kvitt mer "lagret fett" da?

Ellers er jo både Avocado og egg gode kilder til fett og protein ja :)

Kesam m frukt/bær er jo helgegodteri :p eller er det "ok" å spise i ukedagene? Vet den magre kun har 77kcal per 100g, men føler de 8-9 karbohydratene kommer primært fra sukker, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sookie HeBr ,

Mine måltider er typisk :

1 scoop proteinshake til frokost = 100 kcal, 20g protein , 2 g fett

lunch : ris, grønnsaker og ca 125g kjøtt : dvs : ca 250 kcal, 23-25g protein, 10g fett

Middag : Ca 400-500 kcal, med 10-20g fett og 40-50g proteiner.

Kvelds : samme som lunch

Da ligger jeg på rundt 1100 kcal, 35-40g fett, 90-100g protein.

Så sper jeg på med f.eks en måltidserstatter som "mellommåltid", inneholder 350kcal, 40g proteiner og 7g fett.

Føler jeg spiser "nok mat" og ofte nok.. men ser jo det er i minste laget når det kommer til kcal. selv om jeg får i meg riktig mengte protein. Vedr fett tenker jeg at 1g/kg kroppsvekt høres mye ut. Why not 1,6g/kg kroppsvekt? Blir en ikke kvitt mer "lagret fett" da?

Ellers er jo både Avocado og egg gode kilder til fett og protein ja :)

Kesam m frukt/bær er jo helgegodteri :p eller er det "ok" å spise i ukedagene? Vet den magre kun har 77kcal per 100g, men føler de 8-9 karbohydratene kommer primært fra sukker, eller? :)

Jeg tror du tenker litt for mye. Ikke tenk så mye på hvor mye fett, karb og proteiner du får i deg. Det viktigste er at alle måltidene dine består av proteiner, fett og karb. Hovedkilden skal være proteiner. Sunt fett (omega 3 og 6) er også viktig. Har du et underskudd i kostholdet ditt vil du gå ned i vekt uansett hvordan du har fordelt makroene. Jeg mener derfor det er nytteløst å regne på makroene. Det blir for detaljert. Tenk heller på helheten. Om du går opp eller ned i vekt basert på det du spiser/trener, kommer helt an på din vekt, høyde og livsstil. Jeg vil anbefale å starte med et kaloriunderskudd på 500 daglig, så kutte forsiktig ned når ting stopper opp. Hvis du starter på 1000 kalorier om dagen er det svært vanskelig å skulle kutte enda mer ned når ting stopper opp. For stoppe opp/stagnere vil du, etter hvert! Lag deg type 4 måltider du kan spise hver dag (eller slå sammen, del opp mer), så er det bare å gjøre det til en livsstil. Gjennomfør, så vil kiloene forsvinne litt etter litt. Jeg synes Shape-up-appen er fin å bruke:) Der kan du logge alt du spiser. Fint for å sjekke hvor mye kalorier du får i deg. Du kan fint spise kesam med bær og mandler om du vil ned i vekt. Det er som sagt helheten som teller. Noen produkter vil jo inneholde litt mer karbo enn andre. Men jeg tenker at kesam ikke er noe verre enn ris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tenker litt for mye. Ikke tenk så mye på hvor mye fett, karb og proteiner du får i deg. Det viktigste er at alle måltidene dine består av proteiner, fett og karb. Hovedkilden skal være proteiner. Sunt fett (omega 3 og 6) er også viktig. Har du et underskudd i kostholdet ditt vil du gå ned i vekt uansett hvordan du har fordelt makroene. Jeg mener derfor det er nytteløst å regne på makroene. Det blir for detaljert. Tenk heller på helheten. Om du går opp eller ned i vekt basert på det du spiser/trener, kommer helt an på din vekt, høyde og livsstil. Jeg vil anbefale å starte med et kaloriunderskudd på 500 daglig, så kutte forsiktig ned når ting stopper opp. Hvis du starter på 1000 kalorier om dagen er det svært vanskelig å skulle kutte enda mer ned når ting stopper opp. For stoppe opp/stagnere vil du, etter hvert! Lag deg type 4 måltider du kan spise hver dag (eller slå sammen, del opp mer), så er det bare å gjøre det til en livsstil. Gjennomfør, så vil kiloene forsvinne litt etter litt. Jeg synes Shape-up-appen er fin å bruke:) Der kan du logge alt du spiser. Fint for å sjekke hvor mye kalorier du får i deg. Du kan fint spise kesam med bær og mandler om du vil ned i vekt. Det er som sagt helheten som teller. Noen produkter vil jo inneholde litt mer karbo enn andre. Men jeg tenker at kesam ikke er noe verre enn ris!

Mulig jeg tenker for mye :p hehe. men nå skal jeg liksom bare deffe i 5-6 uker frem til sommeren.

Til høsten av skal jeg spise "alt jeg klarer" omtrent, og skal bulke :-) Har visse konkrete mål på styrkefronten jeg vil klare til nyttår. Men nå er det egentlig kun å gå ned i fettprosent til sommeren som teller.

Var egentlig godt på vei, men ble slått ut av en kraftig lungebetennelse, og ble sengeliggende en stund. Da raste kiloene (primært musklene) ned.. og alt rakna :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...