Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Tusen takk, kjære deg:D Veldig hyggelig å høre. Jeg er 1.68. Man skal kose seg litt ekstra i ferien synes jeg. Vi er jo så flinke resten av året. De kiloene forsvinner sikkert fort når du spiser sunnere/begynner å trene igjen. Nå er jeg i hjembyen min, og her spiser jeg det jeg føler for. Blir litt søtsaker, men jeg spiser sunn mat også. Jeg tenkte å være mer strikt i august igjen. Vanligvis spiser jeg godteri og det jeg vil på lørdager. Tenker å fortsette med det:D

Helt enig, man trenger ikke få panikk for vannkiloene du får i ferien. Så lenge du koser deg et par uker i syden. Men koser du deg fra juni til august hver dag 24/7 er dette noe annet. Vi har jo forskjellige meninger hva kos er, jeg må holde meg borte fra alkhoholen. Godteri og is er ikke noe savn:p For noen her inne er sikkert kos en proteinbakst.

Ang intervallkjøring...driver dere med dette? merkert at vekta har rikket seg mer da? jeg haaater å løpe, kan ikke fordra det. Blitt anbefalt å drepe meg litt å mølla av en kompis for å få enda bedre resultater. Hva slags cardio gjør dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant! De siste to ukene har jeg spist litt usunt hver eneste dag, men mengdene er ikke store. Og jeg vet at fra og med neste uke skal jeg tilbake til min strikte hverdag, så nå nyter jeg litt usunne gleder med god samvittighet! Jeg er jo ikke hjemme nå, og da er det poengløst for meg å være så streng med meg selv. Jeg vet med meg selv at når jeg er på ferie, så spiser jeg det jeg vil:p Hele meg går inn i feriemodus når jeg er et annet sted. Rart med det;) Jeg synes intervalltrening fungerer veldig bra fordi det er ingenting annet som får meg til å svette mer. Jeg foretrekker pulssteptimer osv på treningssenter. Jeg er jo instruktør selv og har sånne timer, så jeg får svettet nok. Nå i sommerferien må jeg gå på andres timer for å få svettet da:p Skal prøve meg på to timer denne uken. Ahhh, jeg vil til syden!!! Noen som skal på ferie snart som har lyst til å fortelle om det og friste meg litt?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere gjort, og hvor har dere vært/skal dere i sommerferien, folkens?:D Jeg synes det er gøy å dele litt ferieminner. Selv har jeg vært 14 dager på Rhodos. Det var så deilig med sol og sommer. Stranden hver dag, god frokost, is, tennis, varme sommernetter og gode middager:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere gjort, og hvor har dere vært/skal dere i sommerferien, folkens?:D Jeg synes det er gøy å dele litt ferieminner. Selv har jeg vært 14 dager på Rhodos. Det var så deilig med sol og sommer. Stranden hver dag, god frokost, is, tennis, varme sommernetter og gode middager:p

Var en uke på Sunny Beach (vil tilbake!!!!), 2 uker på Sunndalsøra, 4 dager i Stavanger og 3 dager i Oslo, ble litt farting rundt omkring med andre ord :D nå er jeg tilbake på jobb og kalde våte nord :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hva gjøre dere de de dagene dere har kjørt tung styrke og absolutt ikke har noe matlyst? Jeg er nødt å få i meg litt ekstra idag, men var ikke sulten da jeg våkna imorges eller resten av dagen. Tips?:unsure: Er som regel sulten som en ulv noen dager, men idag og ofte i perioder...null matlyst. Blir kvalm av å tenke på mer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, hva gjøre dere de de dagene dere har kjørt tung styrke og absolutt ikke har noe matlyst? Jeg er nødt å få i meg litt ekstra idag, men var ikke sulten da jeg våkna imorges eller resten av dagen. Tips?:unsure: Er som regel sulten som en ulv noen dager, men idag og ofte i perioder...null matlyst. Blir kvalm av å tenke på mer mat.

Slike dager eksisterer ikke hos meg, har alltid matlyst :p:blush: men nøtter? litt frukt? tørket frukt? bær? proteinshake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike dager eksisterer ikke hos meg, har alltid matlyst :p:blush: men nøtter? litt frukt? tørket frukt? bær? proteinshake?

Æsj ingenting frista...måtte legge meg nedpå en stund, litt kvalm. Begynte på kreatin for et par dager siden har hørt at dette kan gi bivirkninger hos enkelte. Var også utmattet så hjalp å hvile. Da jeg våkna ble jeg sulten og kom på at, hey, jeg savner brød:wub: . Spiste et par grove rundstykker med mager servelat og brunost og et glass med myoprotein mocca:thumbsup:

Har dere kuttet ut brødmat helt 100%? Jeg får mine sprekker iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ingenting frista...måtte legge meg nedpå en stund, litt kvalm. Begynte på kreatin for et par dager siden har hørt at dette kan gi bivirkninger hos enkelte. Var også utmattet så hjalp å hvile. Da jeg våkna ble jeg sulten og kom på at, hey, jeg savner brød:wub: . Spiste et par grove rundstykker med mager servelat og brunost og et glass med myoprotein mocca:thumbsup:

Har dere kuttet ut brødmat helt 100%? Jeg får mine sprekker iblant.

Jeg sprekker innimellom jeg og på brødet :blush: i dag ble det bakt brød på jobb, ble 2 skorper gitt :p brød er jo ikke farlig da, så lenge ikke kostholdet består av bare brødmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ingenting frista...måtte legge meg nedpå en stund, litt kvalm. Begynte på kreatin for et par dager siden har hørt at dette kan gi bivirkninger hos enkelte. Var også utmattet så hjalp å hvile. Da jeg våkna ble jeg sulten og kom på at, hey, jeg savner brød:wub: . Spiste et par grove rundstykker med mager servelat og brunost og et glass med myoprotein mocca:thumbsup:

Har dere kuttet ut brødmat helt 100%? Jeg får mine sprekker iblant.

Så bra at formen er bedre, Megan:D Er ikke alle dager man er like sultne på gitt. Jeg har ikke noe behov for å spise brød, egentlig. Boller derimot! De går ned på høykant på lørdager:p Magen er ikke så glad i brødmat. Kanskje ikke så rart når den aldri får det. Rugsprø med masse pålegg synes jeg er godt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er bedre, Megan:D Er ikke alle dager man er like sultne på gitt. Jeg har ikke noe behov for å spise brød, egentlig. Boller derimot! De går ned på høykant på lørdager:p Magen er ikke så glad i brødmat. Kanskje ikke så rart når den aldri får det. Rugsprø med masse pålegg synes jeg er godt da!

Ja jeg unngår brød, men har jeg lyst på tar jeg det. Er ikke så ofte da. Går som regel i havregrøt og frukt som karbs. Rugsprø med kremost er kjempegodt, men metter ikke magen min særlig. Blir sulten igjen etter 2 sek, så har begynt med PeriodiskFaste nå i ferien å unngår mellommåltider. Holder blodsukkeret mitt veldig stabilt!:) Idag måtte jeg bare tvinge i meg noe som fristet...og brød var det eneste jeg kom på. Å være for streng med seg selv ender bare i katastrofe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg unngår brød, men har jeg lyst på tar jeg det. Er ikke så ofte da. Går som regel i havregrøt og frukt som karbs. Rugsprø med kremost er kjempegodt, men metter ikke magen min særlig. Blir sulten igjen etter 2 sek, så har begynt med PeriodiskFaste nå i ferien å unngår mellommåltider. Holder blodsukkeret mitt veldig stabilt!:) Idag måtte jeg bare tvinge i meg noe som fristet...og brød var det eneste jeg kom på. Å være for streng med seg selv ender bare i katastrofe for meg.

Man kan ikke være for streng med seg selv nei. Da sprekker jeg også. Denne uka har jeg levd på Twist, cookie dough-is og smågodt! Lurt:p Men jeg vet at fra mandag av, så er det back to normal. Jeg synes det er godt å ha noen friuker hvor jeg bare kan spise det jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke være for streng med seg selv nei. Da sprekker jeg også. Denne uka har jeg levd på Twist, cookie dough-is og smågodt! Lurt:p Men jeg vet at fra mandag av, så er det back to normal. Jeg synes det er godt å ha noen friuker hvor jeg bare kan spise det jeg har lyst på.

Hehe, jeg skal ikke si noe, jeg er søtmons og matvrak selv. Må bare slutte med diverse spisedager/kosedager for å ha damage control på meg selv. Noen kan spise en par biter sjokolade og være fornøyd. jeg unngår det helt for setter du skåla foran meg er sjokoladen borte på 2 sekund. Derfor holder jeg meg helt vekke for ikke å trigge meg selv for øyeblikket.

Men advarer dere mot min tabbe, fråtsingen er ikke verdt et in the end. Særlig når jeg nå måtte jobbe beinhardt for å komme meg NED i vekt igjen. Jeg gikk fra 63 kg til 68 kg på cruisturen med mye fråtsing og en haug med alkohol og drinker:mad: Jeg jobbet hardt for kroppen før jeg reiste! Urettferdig. Det kan da umulig være mulig å legge på seg 5 kg fett på 1 uke? En ting til..........hvorfor i h****** viser vekta egentlig 5 kg mer da når jeg ikke ser et gram større ut i speilet?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal ikke si noe, jeg er søtmons og matvrak selv. Må bare slutte med diverse spisedager/kosedager for å ha damage control på meg selv. Noen kan spise en par biter sjokolade og være fornøyd. jeg unngår det helt for setter du skåla foran meg er sjokoladen borte på 2 sekund. Derfor holder jeg meg helt vekke for ikke å trigge meg selv for øyeblikket.

Men advarer dere mot min tabbe, fråtsingen er ikke verdt et in the end. Særlig når jeg nå måtte jobbe beinhardt for å komme meg NED i vekt igjen. Jeg gikk fra 63 kg til 68 kg på cruisturen med mye fråtsing og en haug med alkohol og drinker:mad: Jeg jobbet hardt for kroppen før jeg reiste! Urettferdig. Det kan da umulig være mulig å legge på seg 5 kg fett på 1 uke? En ting til..........hvorfor i h****** viser vekta egentlig 5 kg mer da når jeg ikke ser et gram større ut i speilet?:unsure:

Det er bare vann;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har jeg bestemt meg for å kjøre igang PSMF igjen imorra(søndag). Nå skal jeg ned på 60kg og det er like greit å bare gjøre det før jeg blir for vant til sommernytelsene;) Jeg har spist alt jeg har hatt lyst på i en måneds tid nå. Utrolig nok viser ikke vekta mer enn rundt 62kg, så jeg tror ikke dette kommer til å ta kjempelang tid:D Woho. Er det noen av dere feriebabes som vil joine meg eller?:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei damer. Hvordan går det med dere, og hvordan ligger dere an i måla deres? Her ble det en Laaaang pause gitt. Begynte på skole og da ble det mye stillesitting, lite tid til trening og vips der var vekta tilbake. Så nå har jeg tatt meg selv i nakken og er klar for sommerkropp anno 2013. ( håper jeg har lært!!!) kan hende det finnes en ny tråd på dette emne, men tar sjansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, etter i fjor sommer som ble laaang med mye grillmat og lite trening var det på start igjen. Men, har trent en stund nå og er mye bedre enn i fjor. Kjøpte mat og treningsprogram av Julie Rafoss. Merker fremgang uke for uke:) Hver mandag er start på ny uke med nye mål, helt utrolig digg! Så flott at du dro frem denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott tråd!

Jeg skal ned ca. 3 kg før sommeren. Er 164 høy og veier rundt 62-63 kg. Har gått ned 4 kg siden påske, så jeg har troa på å lykkes med mitt mål. Samtidig trener jeg styrke, er litt å stramme opp, for å si det slik. Vet ikke om det er realistisk å nå målet med å få en fit sommerkropp, sommeren er jo rett rundt hjørnet, men jeg skal gjøre mitt beste :) Kanskje sommerkroppen 2014 er et mer realistisk mål for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...