Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

kan jeg slenge meg på? jeg håper å ned 6 kg til juli da, men hvorfor er det mange her som anbefaler minimalt med karbo? en må jo ha karbo om en skal trene

Hei Musikkpia28. Velkommen hit ;) Klart du kan slenge deg med. Alle her inne kjører ulike opplegg. Noen med mer karbo enn andre;) Vi vet jo alle at vi går ned i vekt så lenge vi har et kaloriunderskudd, uansett karboinntak. Men noen ligger lavere enn andre :) Det får nesten bli til hver enkelt å vurdere hvor mye karbo de trives med i hverdagen. Det er jo sammensetningen av hele kostholdet som betyr noe :) Gjør det som funker best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uka har jeg vært ytterst flink med kostholdet! Ikke har jeg skeiet ut med godis, rett og slett fordi jeg har vært mett hele tiden ;) (ok, spiste en japp-is, men det var for å få opp kalorinivået en dag, haha).

Et par dager har jeg nok ligget litt for lavt på kaloriene, men da har jeg også hatt treningsfri, så jeg tror ikke det har skjedd noen store skader av det.

Jeg har laget så mye god mat at til og mannen har fått vann i munnen og spist godt denne uka (han er ikke noen mat-glad person i utgangspunktet). Hvem sier at sunt må være kjedelig? ;)

Jeg har også fått trent godt, og vært i mye aktivitet, og jeg har mistet nesten to kilo (ikke få panikk, det er vannvekt), og er nå klar for å avslutte denne uka bra, samt å få ei ny, god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Du har jo gjort en kjempeinnsats allerede :) Bare vær tålmodig med kroppen din. Fettreduksjon tar tid, men resultatene vil jo komme. Så lenge du er i underskudd, vil du gå ned i vekt;) Jeg starter mitt løp på mandag. Skal ned ca 5kg selv. Jeg har 8-9 uker på meg, så det skal gå fint :):p

Takk for det! Ja, jeg vet jo det kommer, så det er bare å holde ut! Jeg ligger på 1400-1800 kalorier til dagen, og trener 4-6 dager i uka, så resultater må jo nesten bare komme!

Så gøy, da kan vi jo motiveres av hverandres fremgang, siden vi skal ned likt! Jeg hadde 9 uker på meg etter påske, og har gått ned 0,7 siden da, så jeg lever i god tro om at sommerkroppen endelig skal komme på plass dette året! :rolleyes:

Følger du en spesiell diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja, jeg vet jo det kommer, så det er bare å holde ut! Jeg ligger på 1400-1800 kalorier til dagen, og trener 4-6 dager i uka, så resultater må jo nesten bare komme!

Så gøy, da kan vi jo motiveres av hverandres fremgang, siden vi skal ned likt! Jeg hadde 9 uker på meg etter påske, og har gått ned 0,7 siden da, så jeg lever i god tro om at sommerkroppen endelig skal komme på plass dette året! :rolleyes:

Følger du en spesiell diett?

Kjempemorsom å ha flere med samme mål ja! Da kan vi følge opp hverandre litt;) dDa har jo du fått en super start! Jeg kjenner kroppen min godt og vet hva som fungerer på meg, så kjører en diett med mye proteiner ;) Jeg gikk ned 4-5kg på samme diett i fjor før sommeren:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka har jeg vært ytterst flink med kostholdet! Ikke har jeg skeiet ut med godis, rett og slett fordi jeg har vært mett hele tiden ;) (ok, spiste en japp-is, men det var for å få opp kalorinivået en dag, haha).

Et par dager har jeg nok ligget litt for lavt på kaloriene, men da har jeg også hatt treningsfri, så jeg tror ikke det har skjedd noen store skader av det.

Jeg har laget så mye god mat at til og mannen har fått vann i munnen og spist godt denne uka (han er ikke noen mat-glad person i utgangspunktet). Hvem sier at sunt må være kjedelig? ;)

Jeg har også fått trent godt, og vært i mye aktivitet, og jeg har mistet nesten to kilo (ikke få panikk, det er vannvekt), og er nå klar for å avslutte denne uka bra, samt å få ei ny, god uke :)

Så flink du har vært, Snuppa;) nå er du ferdig med den første uka! Da er du i gang. Ikke uvanlig å miste så mye vekt i starten. Jeg har ambisjoner om å gjøre det samme neste uke:) Godt når man får en enkel og god start;) Jeg tok en visdomstann på onsdag, så jeg har vært litt tilbakesatt noen dager nå. Greit å være ferdig med sånt før man setter i gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som skeier ut på lørdagene, og koser seg ekstra? Hvordan gjør dere det? :)

Hos meg går det veldig i bølger, med perioder der jeg er fornøyd med litt melon og gjerne litt mørk sjokolade på lørdagkveldene, og andre perioder (som jeg er inni nå:rolleyes:) der alt jeg vil er å fråtse i sjokolade, boller og vafler. Og jeg lar meg som regel gjøre det jeg! Idag har jeg f.eks. hatt rekesalat på knekkebrødet til frokost, spist sjokolade til mellommåltid, vaffelrøre er klart til lunsj (rikitg nok uten sukker og med grovt mel) og ikveld blir det grilling og enda mer sjokolade, hehe :lol:

Jeg har funnet ut at dette er den beste måten å gjøre det på, da jeg får all sukkercravingen litt ut av systemet, og dermed klarer meg helt supert resten av uka uten snop eller lignende! Jeg føler også at jeg har lyst på mye mindre når jeg lar meg selv spise så mye jeg vil, enn det jeg vil ha om jeg nekter meg selv å spise noe. Søndagen er det alltid tidlig opp og rett på en god og svett treningsøkt, og deretter lite karbohydrater resten av dagen, slik at jeg blir kvitt mest mulig vann fortest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsom å ha flere med samme mål ja! Da kan vi følge opp hverandre litt;) dDa har jo du fått en super start! Jeg kjenner kroppen min godt og vet hva som fungerer på meg, så kjører en diett med mye proteiner ;) Jeg gikk ned 4-5kg på samme diett i fjor før sommeren:p

Åh, så heldig! Ja da klarer du det nok helt fint i år også vil jeg tro! Jeg vurdere veldig å hive meg på en uke og to med psmf, eller i hvertfall noe lignende, etter eksamen er over i begynnelsen av juni, bare for å få litt fortgang på sakene! Det har jo lett for å bli både mindre trening, og mer mat i eksamensperioden, så om jeg står litt på stedet vil er det veldig greit med en litt effektiv løsning for å komme i gang igjen!

Men sånn ellers er jeg veldig fornøyd med en livsstil med mye grønnsaker og kjøtt, og lite ris og pasta. Før var ris og pasta det eneste jeg brydde meg om når middagen kom på bordet, og brød var det beste jeg visste. Men nå har jeg gått så lenge uten, at det ikke frister lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å spise det jeg vil når jeg vil på lørdagene. Det være seg ostepop, potetgull, sjokolade, og gjerne både cider og vin, men i dag skal jeg teste noe annet. Jeg har handlet inn grønnsaker og den nye Kesam dippen, samt kesam lime og frukt. Så jeg skal gjøre et ærlig forsøk på å spise dette i stedet for alt annet. Og akkurat nå er jeg helt klar for det- jeg synes jo det er knakende godt! Dog blir det nok ei stripe mørk sjokolade også, bare fordi det også er godt ;)

Problemet mitt er at jeg samler så enormt mye vann, og blir ikke kvitt det før fredagen igjen, og så er det jo på`an igjen med godis, så på den måten går jeg aldri ned i vekt, jeg bare mister vann hele tiden.

Så de greiene der får jeg ta når jeg er ferdig med "forvandlingen" min, så kan jeg heller lære meg å være fornøyd med andre ting nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å spise det jeg vil når jeg vil på lørdagene. Det være seg ostepop, potetgull, sjokolade, og gjerne både cider og vin, men i dag skal jeg teste noe annet. Jeg har handlet inn grønnsaker og den nye Kesam dippen, samt kesam lime og frukt. Så jeg skal gjøre et ærlig forsøk på å spise dette i stedet for alt annet. Og akkurat nå er jeg helt klar for det- jeg synes jo det er knakende godt! Dog blir det nok ei stripe mørk sjokolade også, bare fordi det også er godt ;)

Problemet mitt er at jeg samler så enormt mye vann, og blir ikke kvitt det før fredagen igjen, og så er det jo på`an igjen med godis, så på den måten går jeg aldri ned i vekt, jeg bare mister vann hele tiden.

Så de greiene der får jeg ta når jeg er ferdig med "forvandlingen" min, så kan jeg heller lære meg å være fornøyd med andre ting nå :)

Kesam lime er jo heeeelt magisk, så jeg kunne lett bare hatt en sånn og frukt til lørdagsgodt! Etter 17. mai har jeg planer om å holde meg til frukt, grønnsaker, dip og litt mørk sjokolade eller nøtter på lørdagene, da det egentlig er noe jeg trives veldig godt med! Men neste lørdag skal jeg hive i meg restene etter påskegodtet da jeg ikke klarer å spise opp alt idag, og lørdagen etter er det jo 17. mai, så da blir det nok både is og kake!

Jeg tror nok du kommer til å klare deg helt fint uten drittmat og, det smaker jo egentlig mye bedre med frukt og grønnsaker som kos, enn all chipsen og sjokoladen! (y):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesam lime er jo heeeelt magisk, så jeg kunne lett bare hatt en sånn og frukt til lørdagsgodt! Etter 17. mai har jeg planer om å holde meg til frukt, grønnsaker, dip og litt mørk sjokolade eller nøtter på lørdagene, da det egentlig er noe jeg trives veldig godt med! Men neste lørdag skal jeg hive i meg restene etter påskegodtet da jeg ikke klarer å spise opp alt idag, og lørdagen etter er det jo 17. mai, så da blir det nok både is og kake!

Jeg tror nok du kommer til å klare deg helt fint uten drittmat og, det smaker jo egentlig mye bedre med frukt og grønnsaker som kos, enn all chipsen og sjokoladen! (y):D

Ja, det er nettopp det. Jeg liker jo egentlig frukt og grønnsaker+dipp mye bedre enn andre ting, men årelange vaner er vonde å snu, sånn mentalt sett!

Men jeg ser veldig frem til kvelden nå, faktisk. Kesam Lime er vanvittig godt :happy:

Nå gjenstår det bare å se hvor lett det er å holde seg unna godteskåla til ungene (skal prøve å infiltrere dem også etterhvert, så de også går over på frukt). Hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva pleier dere å spise til kvelds generelt? jeg spiser 2 måltider etter middag og det ene er havregrøt og det andre er fruktsalat med vaniljekesam

Det kommer helt an på når vi spiser middag, som varierer mellom 4 og 9 på kvelden. Er det sen middag spiser jeg ingenting, eller en appelsin gjerne. Spiser vi tidlig middag, så tar jeg meg noen knekkebrød, eller annet som metter litt mer enn bare frukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å spise det jeg vil når jeg vil på lørdagene. Det være seg ostepop, potetgull, sjokolade, og gjerne både cider og vin, men i dag skal jeg teste noe annet. Jeg har handlet inn grønnsaker og den nye Kesam dippen, samt kesam lime og frukt. Så jeg skal gjøre et ærlig forsøk på å spise dette i stedet for alt annet. Og akkurat nå er jeg helt klar for det- jeg synes jo det er knakende godt! Dog blir det nok ei stripe mørk sjokolade også, bare fordi det også er godt ;)

Problemet mitt er at jeg samler så enormt mye vann, og blir ikke kvitt det før fredagen igjen, og så er det jo på`an igjen med godis, så på den måten går jeg aldri ned i vekt, jeg bare mister vann hele tiden.

Så de greiene der får jeg ta når jeg er ferdig med "forvandlingen" min, så kan jeg heller lære meg å være fornøyd med andre ting nå :)

Jeg har også pleid å Skeie ut på lørdager og brukt hele uka på å bli kvitt vannet..Derfor skal jeg droppe lørdagsfråtsing fra nå av ;) Neste kosedag blir 17.mai. Mest fordi det skjer så mye som gjør det vanskelig å være på diett :p Jeg tenkte å ta et forbilde i morgen og flere etter hvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesam lime er jo heeeelt magisk, så jeg kunne lett bare hatt en sånn og frukt til lørdagsgodt! Etter 17. mai har jeg planer om å holde meg til frukt, grønnsaker, dip og litt mørk sjokolade eller nøtter på lørdagene, da det egentlig er noe jeg trives veldig godt med! Men neste lørdag skal jeg hive i meg restene etter påskegodtet da jeg ikke klarer å spise opp alt idag, og lørdagen etter er det jo 17. mai, så da blir det nok både is og kake!

Jeg tror nok du kommer til å klare deg helt fint uten drittmat og, det smaker jo egentlig mye bedre med frukt og grønnsaker som kos, enn all chipsen og sjokoladen! (y):D

Eksamen med lime er suuuupergod:p Mums! Lette etter den i dag, men Meny var tom:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...