Jump to content

Karoe

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei, Jeg lurer på hva slags kompresjonssokker folk der ute bruker? Jeg har slitt en del med beinhinnebetennelse, men er til dags dato "frisk". Derfor liker jeg å bruke kompresjonsstrømper forebyggende og syntes dette fungerer bra, derimot syntes jeg ikke sokkene jeg har nå er så gode. Hva slags kompresjonstrømper er DIN favoritt? Og hvorfor? Legg gjerne med pris.
  2. Det kan godt hende, men jeg spiser meg mett og går aldri sulten.. Så om jeg spiser for lite, føler jeg at jeg ikke får gjort så mye med det. Er veldig slitsomt å gå rundt å være oversett
  3. Jeg spiser som regel det jeg får servert Mye fisk, laks og ørret i tillegg til kylling da jeg ikke liker rødt kjøtt I tillegg prøver jeg å spise minst 500g med frukt å grønt i løpet av en dag og er veldig glad i grønnsaker! Er dessverre litt for flink til å spise sjokolade/drikke oboy eller lignende, og dette vet jeg at jeg må kutte ut Er ikke sunt heller. Jeg spiser mye karbohydrater da jeg er veldig glad i både potet, ris og pasta (obs!), men trener også to ganger om dagen. En vanlig matdag for meg uten morgentrening, er - Frokost: 1 brødskive havrebrød eller knekkebrød (fiber balance) med kylling/kalkun, makrell eller grov leverpostei med appelsinjuice (må ha høyt inntak av appelsinjuice fordi kroppen sliter med å ta opp jern og går på jerntilskudd). Eller bare en skyr, havregrøt med sukrin gold eller sjokoladehavrepannekaker. - Lunsj: 2-3 brødskiver eller 3-4 knekkebrød med samme pålegg som nevnt over, evt spekeskinke og vann. Drikker mye vann i lunsjtider og generelt på skolen. - Middag: Laks eller kylling med karbohydrater og masse grønnsaker. - Også en frukt, som banan etter trening, da er det rett hjem å sove, så spiser ikke et stort måltid fordi da våkner jeg ofte. Med morgentrening er dagen ganske lik, utenom at jeg spiser frokost mye tidligere og etter trening drikker jeg en shake og tar en skyr og/eller en frukt. Har tidligere prøvd å følge med på kaloriinntaket på lifesum og myfitnesspall, og da ligger jeg som regel alltid i kcal-underskudd. Nå er jeg skeptisk til slike programmer også.
  4. Sykt! Jeg aner ikke om det er mulig. Men kjenner jeg angrer på at jeg ikke ga alt det året med toppidrett, tenk å se så bra ut o.O Selv om jeg er jente da vel og merke haha
  5. Er det overkommelig å gå ned 5 kg før sommerferien, 7 uker? Er 160 cm og veier 63kg, ikke akkurat mye, men har gått opp over 10 kg på et år og ønsker å komme tilbake til den vekta jeg hadde for et år siden. Har alt gått ned 5 kg. Omtrent hvor mange kcal burde jeg få i meg? Jeg går på skole, så sitter ganske mye stille der. I tillegg trener jeg hver dag, noen ganger to ganger om dagen, men har fri i helgene. Liker å trene alt mulig, driver med ballspill to dager i uka, i tillegg trener jeg styrke 3 dager i uka og skal øke til 4 nå. Skal også begynne å komme meg ut å løpe litt, sakte med sikkert etter beinhinnebetennelse. I tillegg skal jeg også få inn noe annet cardio for å variere løping, roing og ellipse!
  6. Ups, går litt fort i svingene, så ikke melis delen. Sukrinmelis har jeg aldri smakt Kanskje jeg skal prøve! Ja, er trist at det er dyrt! Må ha sukrin gold på havregrøten, det er alt for godt
  7. Flere grunner til at jeg vil ha kasein, det er jo også fordi det gir metthetsfølelse. Har prøvd å tilsette sukrin og sukrin gold, hver for seg, men syntes ikke det fungerer i det hele tatt :/ Og sukrin gold er jo SÅ godt
  8. Hehe, ja. Spørsmålet er om det smaker "nok" til å overdøye den smaken som allerede er. Selv om det ikke smaker så mye er smaken som er, er utrolig kvalmenes.
  9. Haha, er ikke så "ille", er heller ikke på lavkarbo. Prøver bare å holde meg unna rafinert sukker i alle fall i ukedagene, og er absolutt ikke noe fitnessutøver, liker bare å trene masse
  10. Supert! For min del er det en fordel med kasein som holder meg mett litt lengre også!
  11. Har tidligere sett på proteinpulver som er blanding av kasein og myse, men det er så fryktelig dyrt. I tillegg har jeg 1 kg med myse i skapet som ikke smaker godt. Har tildigere blandet ut dette med oboy, men det blir jo fort veldig mye sukker. Er det mulig å blande et kasein-pulver med smak av mye sjokolade sammen med et myse-pulver som ikke smaker så mye, og i alle fall ikke godt alene? Eller vil de skje noe om de blandes? Er sikkert et dumt spørsmål, men finner ikke noe svar noe annet sted. *klø seg i huet*
  12. Jeg er kanskje blind, men finner den ikke
  13. Planen er å øke til tre så for jeg kommer hjem fra England i April, da er planen å trene to-split og en helkroppsøkt. Men utrolig koselig at du ønsker å hjelpe, jeg er helt ny her, hvordan sender jeg PM?
  14. Nå trener jeg kun to ganger i uka, fordi timeplanen er stappet. Før trente jeg styrke 4 dager i uka. Har trent styrke i 1 og et halvt år, med omtrent 3 måneders pause før jul 2013 fordi det var mye eksamensstyr, startet opp igjen i slutten av januar 2014 med program fra PT her jeg trener! Får vel bare prøve litt til å håpe på det beste, evt ta kontakt med PT igjen!
×
×
  • Create New...