Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Hei.. Er helt ny her inne, kunne jeg vært med her?? Har vært medlem på vektklubb lenge og gått ned mange kilo der men har fortsatt noen igjen samtidig som jeg har et ønske om å bli litt sterkere.. Trener kun hjemme, så holder sakte men sikkert på å samle meg opp litt treningsutstyr.. :p Startet på 79.8kilo og er nå nede i 59.9kilo.. Litt usikker på hvor langt ned jeg skal for hvordan de ulike tallene ser ut kommer jo veldig an på muskelmasse vs fettprosenten...! Så tar det litt sånn som det kommer men ca 52-55 kilo tror jeg er logisk kanskje.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdager stadig nye tråder ;) Jeg vil og være med :D

175 høy, i skrivende stund 83,8 kg. Begynte på 92 i desember, målet er 72-75 til sommeren. Om jeg ikke kommer heeelt dit vektmessig er ingen krise om jeg kommer dit jeg føler jeg vil være (altså tight :p).

Trener 3 styrkeøkter i uka, følger nybegynnerprogrammet her inne foreløpig. Går turer de dagene jeg ikke trener styrke og har ofte en 20 minutters oppoverbakke-økt på tredemølla etter styrkeøktene. Får ikke lov å løpe forløpig pga lett tilbakevendende beinhinnebetennelser :(

Ligger på ca 1700-1800 kcal daglig (unntatt i helgene, mye vanskeligere å få i seg nok mat da når jeg har en tendens til å sove bort halve dagen :S Iallefall nå som jeg ikke kan spise noe tull for å veie opp :p), prøver å ampe up protein-inntaket kraftig, men ikke lett når man er allergisk mot melkeproteiner.

Har gått på candida-kur siden nyttår og skal straks igang med provokasjonstester der for å se hva det er kroppen reagerer på (utover det jeg allerede vet om), så tar nok noen uker før jeg kan følge vekta reellt sett etter det. Men så lenge treningen består satser jeg på at det regulerer seg selv når jeg er ferdig (ååååh, det skal bli så godt :D).

Ha en stråålende treningsuke alle sammen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ned 10 kg til sommeren, lå på 59/60 forrige sommer og har aldri følt meg bedre. Nå har jeg trent siden september, men alt står stille..!! For to år siden gikk jeg fra 77kg til 67kg noe som var VELDIG LETT! Hvorfor tar dette sånn tid??

Noen som har tid til å lese dette? :)

Jeg er 22år, 69/70kg, 164høy og trener 3-4 ganger i uka (man, tirs, tors, fre), hovedsaklig 35 min på mølla 5km og enkle styrkeøvelser (en dag ben/rompe, en dag rygg/mage, en dag til med ben og rompe).

Hvor mye bør jeg få i meg i løpet av dagen?

Kosthold bestående av;

Frokost; 2 wasa husman med stabburet leverpostei/pepperskinke/makrell i tomat

Lunsj; 2 wasa husman med leverpostei/egg

Middag; veldig varierende, men feks

- fiskegrateng med grønnsaker

- kyllingfilet og salat

- toro tomatsuppe med egg

- laksefilet i ovnen med grønnsaker

Helg;

- taco

- lasagn

- pizza

- pita

- biff med potetstappe, soppsaus

Alt som stekes i panne stekes med melangs flytende, kryddrer med sitronpepper, hvitløkssalt, kyllingkrydder, peppermix, provence, salt.

Etter middagene har jeg som regel 1 til 2 måltider ekstra samme som frokost.

+ appelsin og eple som frukter.

jeg drikker 3 liter vann per dag, drikker ett stort glass med oboy og ekstra lett melk, pepsi max i helger, vanlig svart kaffe nå og da, te.

Poenget med dette er at jeg ser forferdelig slaskete ut i kroppen, jeg finnes ikke stram noen plass, og vekten står stille.

Kan det rett og slett være at den gjør det fordi jeg drikker 2 øl + noen glass rødvin hver fredag og lørdag. + litt potetgull og sjokolade, egg og bacon til frokost?? Er det det som ødelegger?

Regner du ut kcal inntaket ditt? er ofte man blir veldig bevisst når man vet hvor lite/mye man får i seg i løpet av en dag.

MEN øl,rødvin, potetgull og sjokolade kan være en MEGA stopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på rundt 1400 søndag-torsdag. Fredag og Lørdag noe over. Frotser ikke sjokolade og potetgull. Vi snakker ett par never potetgull + 6-7 ruter melkesjokolade, 3-4 halvfulle rødvinsglass begge dager, sjeldent øl og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du nå at du kun spiser dette i løpet av hele dagen frem til kveldstreningen?

Mener det i alle fall nesten. 300 g med kjøtt er jo en del, så hvis jeg for eksempel spiser første måltid klokken 14.00, også spiser jeg restene til middag klokken 17.00 før jeg gjør meg klar til treningen. (ca. 21.00) Som sagt er ikke døgnrytmen den beste, noe som gjør at første måltid om dagene fort kan bli rundt 13.00 / 14.00. Tips til hva annet jeg kan spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det i alle fall nesten. 300 g med kjøtt er jo en del, så hvis jeg for eksempel spiser første måltid klokken 14.00, også spiser jeg restene til middag klokken 17.00 før jeg gjør meg klar til treningen. (ca. 21.00) Som sagt er ikke døgnrytmen den beste, noe som gjør at første måltid om dagene fort kan bli rundt 13.00 / 14.00. Tips til hva annet jeg kan spise?
Hva med magre meieriprodukter? Mager kesam med fun light/mandler/eple (ol.), Cottage cheese med med kanel, nøtter og en frukt? Skyr. Dette er proteinrike og magre produkter som smaker godt og metter bra! :D Lettvint er det også! Det tar 2 minutter å lage til dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener det i alle fall nesten. 300 g med kjøtt er jo en del, så hvis jeg for eksempel spiser første måltid klokken 14.00, også spiser jeg restene til middag klokken 17.00 før jeg gjør meg klar til treningen. (ca. 21.00) Som sagt er ikke døgnrytmen den beste, noe som gjør at første måltid om dagene fort kan bli rundt 13.00 / 14.00. Tips til hva annet jeg kan spise?

Snakker du her 300g rått kjøtt eller tilberedt? Samme med risen(tørr/tilberedt)?

Om du spiser 300g(målt rå) kjøtt og 120g ris(tørr) så ligger du langt under hva du bør innta, også for en vektnedgang.

Det spiller ingen rolle når du inntar maten, om du spiser 3 måltider eller 15 i løpet av en dag, så lenge du får i deg hva du trenger.

Jeg vil anbefale deg å føre hva du spiser på www.diett.no en ukes tid for å få en oversikt på kostholdet ditt(Husk også å veie/måle dressingen). Du kan også lese deg gjennom denne tråden for gode tips til hva du kan spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det i alle fall nesten. 300 g med kjøtt er jo en del, så hvis jeg for eksempel spiser første måltid klokken 14.00, også spiser jeg restene til middag klokken 17.00 før jeg gjør meg klar til treningen. (ca. 21.00) Som sagt er ikke døgnrytmen den beste, noe som gjør at første måltid om dagene fort kan bli rundt 13.00 / 14.00. Tips til hva annet jeg kan spise?

Om det virkelig er alt du spiser hver dag, bør jo du rase ned i vekt (hvor mye er muskler). 300 g kjøtt er jo så vidt et vanlig måltid...Du spiser vel noe på kveldene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner her! Er 163 cm, 22 år og veier 70 kg. Jeg lurer på om noen her vet hvor effektivt BodyPump timer er? Noen som har erfaring fra slike timer? Teller det som styrketrening? Fikk høre at det egentlig er utholdenhet fordi man kjører så mange repetisjoner... Trener uansett 2 Bodypump-timer i uka, og 3 Zumbatimer. Bruker Grete Roede metoden og får beskjed om å spise ca 1300 kcal pr. dag. Har fungert ganske bra for meg, men jeg skulle gjerne formet litt tydligere muskler, ikke bare gå ned i vekt. Tips? :)

BodyPump er bra for å få inn teknikk!;) Men ikke la disse timene bli en vane, når du føler deg trygg på baseøvelsene skal det være ok å gjør det på egenhånd. Allikevel, det er ikke om å gjøre å brese seg inn på senteret å løfte 80 kg når du er nybegynner.:wub: haha. Velkommen til min måte å drite meg ut. Begynn med ca 16 - 25 - 30 kg på markøft/knebøy/squats. Og jobb med teknikk en stund. Du kan også bruke manualer eller uten vekter for å få inn teknikk. det er i teknikken alt ligger. Du kan løfte 150 kg om du vil men allikevel ikke får resultat dersom du ikke fokuserer på teknikk. 500 knebøy gir deg ikke dat ass, det handler om HVA du legger i hver øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BodyPump er bra for å få inn teknikk!;) Men ikke la disse timene bli en vane, når du føler deg trygg på baseøvelsene skal det være ok å gjør det på egenhånd. Allikevel, det er ikke om å gjøre å brese seg inn på senteret å løfte 80 kg når du er nybegynner.:wub: haha. Velkommen til min måte å drite meg ut. Begynn med ca 16 - 25 - 30 kg på markøft/knebøy/squats. Og jobb med teknikk en stund. Du kan også bruke manualer eller uten vekter for å få inn teknikk. det er i teknikken alt ligger. Du kan løfte 150 kg om du vil men allikevel ikke får resultat dersom du ikke fokuserer på teknikk. 500 knebøy gir deg ikke dat ass, det handler om HVA du legger i hver øvelse.

Tusen takk for svar! :) Jeg tror jeg må kjøpe meg en veiledningstime og få et treningsopplegg som er tilpasset mine mål og mitt utgangspunkt. Er nødt til å høre hva jeg gjør riktig og hva jeg gjør feil, og hvordan treningen skal planlegges hvis jeg ikke skal delta på gruppetimer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ No problems. Hørres bra ut;) Jeg er så innmarri kjip jeg vil ikke ha PT pga det er så dyrt. "Skal klare alt selv, ikke fortell meg hva jeg skal gjøre" - syndromet....medfødt:whistling:

Okei, jenter. Nå har jeg posta mange handlelister her, men klarer jeg å lage til meg selv? Nei. Blir så usikker når jeg er ferdig med psmf etter 14 dager. Da skal jeg bo hos kjæresten min noen dager. Hva i alle dager skal jeg ta med meg? Vil ikke ende opp med en kropp full av vann og oppblåst eller i verste fall gå opp i vekt igjen. Tips?:p (lever hovedsaklig kun på kjøtt og veggies nå, han tror jeg er blitt gaaal)...:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger på rundt 1400 søndag-torsdag. Fredag og Lørdag noe over. Frotser ikke sjokolade og potetgull. Vi snakker ett par never potetgull + 6-7 ruter melkesjokolade, 3-4 halvfulle rødvinsglass begge dager, sjeldent øl og andre ting.

det kan rett og slett være at 1400 kcal er for lite for deg. jeg ville lagt meg på hvertfal 1700kcal i rein og god mat :) og istedet for potetgullet og sjokolade ville jeg heller fråtset i fruktsalat med vanilje kesam, og lagd te eller brukt ligthbrus i stedet for rød vinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. var til legen i dag, Han anbefalte meg Xtravaganza.. noen som har prøvd dette eller vet noe om det? Hadde jo tenkt å prøve PSMF fra neste uke.. og i noen uker framover i tid...

Jeg har fått beskjed av min PT at dette er bare tull, for er så og si bare shaker og du går som regel opp igjen da du er ferdig med kurset og begynner å spise vanlig mat igjen.

gå heller inn på fitnessbloggens kcal kalkulator og se hva du havner på, og trekk fra 500kcal :) det er det du burde ligge på for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ No problems. Hørres bra ut;) Jeg er så innmarri kjip jeg vil ikke ha PT pga det er så dyrt. "Skal klare alt selv, ikke fortell meg hva jeg skal gjøre" - syndromet....medfødt:whistling:

Okei, jenter. Nå har jeg posta mange handlelister her, men klarer jeg å lage til meg selv? Nei. Blir så usikker når jeg er ferdig med psmf etter 14 dager. Da skal jeg bo hos kjæresten min noen dager. Hva i alle dager skal jeg ta med meg? Vil ikke ende opp med en kropp full av vann og oppblåst eller i verste fall gå opp i vekt igjen. Tips?:p (lever hovedsaklig kun på kjøtt og veggies nå, han tror jeg er blitt gaaal)...:oops:

Havregryn,mager kesam, cottage cheese<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av min PT at dette er bare tull, for er så og si bare shaker og du går som regel opp igjen da du er ferdig med kurset og begynner å spise vanlig mat igjen.

gå heller inn på fitnessbloggens kcal kalkulator og se hva du havner på, og trekk fra 500kcal :) det er det du burde ligge på for å gå ned i vekt.

Takker for svar:) Her er det jo et av treningsstudioene som driver med det.. og de skryter jo av det:S selv har jeg ikke trua..

Har serriøst prøvd det meste.. pulver i flere former..grethe roede, lavkalori.. trene mye, hadde pt for å få hjelp og mets utbytte av treninga, supperkurer.. sykehusdiettn, lavkarbo og ketolyse. Er vel ketolyse som har hjulpet mest hittil.. Men stopper liksom på 80! Å blir der.. :( mister litt motivasjon.. og sprekker. Går seff litt opp igjen da:S uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) Her er det jo et av treningsstudioene som driver med det.. og de skryter jo av det:S selv har jeg ikke trua..

Har serriøst prøvd det meste.. pulver i flere former..grethe roede, lavkalori.. trene mye, hadde pt for å få hjelp og mets utbytte av treninga, supperkurer.. sykehusdiettn, lavkarbo og ketolyse. Er vel ketolyse som har hjulpet mest hittil.. Men stopper liksom på 80! Å blir der.. :( mister litt motivasjon.. og sprekker. Går seff litt opp igjen da:S uff...

Slutt å fokuser på dietter og prøv å tenk LIVSSTIL. Og pulverdietter er noe dritt. Vi har proteinpulver for å få i oss NOK mat, og fordi vi får for lite proteiner gjennom kostholdet. Tenk sunn mat du kan leve med i løpet av resten av livet ditt:) Det er ikke hva du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men hva du gomler i deg fra nyttår til jul. Fokuser på ren mat, og ha en spisedag og motivasjonsdag med litt kos som gjør at du ikke sprekker.

Sunn mat: Kjøtt og fisk, skalldyr frukt og bær, masse grønnsaker, mager kesam, skyr, cottage cheese, havregryn (glutenfrie om du er sensitiv for gluten), bak proteinbrød (hvis du ikke klarer leve uten brød). Er mye som kan gjøres. Hovedskalig er ren mat det sunneste som nevnt over. Få også i deg i litt sunt fett om dagen: (litt nøtter eller 1 ss økologisk peanøttsmør, litt avocado i salaten, stek mat i cocosa eller rapsolje, linfrø/solsikkekjerner i grøten). Sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med magre meieriprodukter? Mager kesam med fun light/mandler/eple (ol.), Cottage cheese med med kanel, nøtter og en frukt? Skyr. Dette er proteinrike og magre produkter som smaker godt og metter bra! :D Lettvint er det også! Det tar 2 minutter å lage til dette.

Skyr er godt og lett noe jeg kan spise etter en treningsøkt. Blir det for mye med kesam + fun light i tillegg? (Aldri smakt dette forresten, men lest at mange har anbefalt det)

Snakker du her 300g rått kjøtt eller tilberedt? Samme med risen(tørr/tilberedt)?

Om du spiser 300g(målt rå) kjøtt og 120g ris(tørr) så ligger du langt under hva du bør innta, også for en vektnedgang.

Det spiller ingen rolle når du inntar maten, om du spiser 3 måltider eller 15 i løpet av en dag, så lenge du får i deg hva du trenger.

Jeg vil anbefale deg å føre hva du spiser på www.diett.no en ukes tid for å få en oversikt på kostholdet ditt(Husk også å veie/måle dressingen). Du kan også lese deg gjennom denne tråden for gode tips til hva du kan spise

300g biffstrimler av svin som jeg steker. (målt rå) Skal sjekke ut diett.no og se om jeg orker. :) Ta morgendagen for eksempel.

Biffstrimler + ris klokken 12.00. Tror ikke jeg klarer å spise opp dette, så restene tar jeg sikkert noen timer før treningen. Når jeg kommer hjem fra treningen kommer jeg til å prøve kesam + fun light, tror jeg. Skal ikke se bort ifra at jeg blir mer sulten før treningen, men ble ikke det i forrige uke.

Takk for gode svar, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå skal det sies at jeg har prøvd det meste over lange perioder. Slik som lavkalori,lavkarbo, opplegg som grethe roede.. der jeg teller alt jeg spiser osv. Men da spiste jeg allefall alt for lite.. det er noe jeg å har hørt av lege da jeg har måtte skrive det jeg hadde spist til han også. Gikk jo til å med opp på grethe roede.. Kursleder skjønte ingenting ut i fra det jeg hadde spist.

Spiser sjelden dritmat/junk..er å oppvokst med ren og sunn mat der alt ble laget fra bunnen osv. Mye kjøtt, fisk og grønnsaker osv..

Vi hadde SJELDEN posemat i oppveksten. Men jeg har alltid vært kraftig/overvektig..

Så skjønner jeg må jobbe ekstra hardt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...