Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Hadde dødd uten oppkarbingsdagen på lørdag, her ble det bare fråtsing og ikke tenking. Det ble stor porsjon havregrøt, spagetti, frukt, vafler, rundstykker og nesten en hel boks lettsikrem med sjokosaus og banan gled rett ned. må man så må man. kroppen ble ivertfall lurt til at alt var tilbake til normalt. slike dager regulerer leptin nivåene i kroppen så dagen kan doble resultatene på psmf. jeg hadde ikke klart meg uten!:)

Kos dere videre...og ikke vurder psmf! :) hvis dere vil unngå fråtsemania dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde dødd uten oppkarbingsdagen på lørdag, her ble det bare fråtsing og ikke tenking. Det ble stor porsjon havregrøt, spagetti, frukt, vafler, rundstykker og nesten en hel boks lettsikrem med sjokosaus og banan gled rett ned. må man så må man. kroppen ble ivertfall lurt til at alt var tilbake til normalt. slike dager regulerer leptin nivåene i kroppen så dagen kan doble resultatene på psmf. jeg hadde ikke klart meg uten!:)

Kos dere videre...og ikke vurder psmf! :) hvis dere vil unngå fråtsemania dager.

Det er desverre sånn med rask vektnedgang, men så er det også slik at man må lære av å gjøre :) Jeg har merka det leptinnivået på sitt verste, never again :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forenklet:

Det er slik at fettvevet ikke bare er fett, men produserer også hormoner, deriblant også leptin. Leptinnivået i kroppen viser til hvor mye fett man har på kroppen, og hvis man har en veldig rask vektnedgang vil dette føre til at leptinnivået også senkes. Dette sender signaler til hjernen og mange kan merke det gjennom "fråtse"-følelsen. Det er altså ikke bare det psykiske som spiller inn som mange tror(og derfor føler seg svake)

*Derfor også en grunn til å ikke gå ned i vekt for fort

*Har ikke boka mi med meg på ferie, så sitter ikke helt friskt i minnet akkurat nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forenklet:

Det er slik at fettvevet ikke bare er fett, men produserer også hormoner, deriblant også leptin. Leptinnivået i kroppen viser til hvor mye fett man har på kroppen, og hvis man har en veldig rask vektnedgang vil dette føre til at leptinnivået også senkes. Dette sender signaler til hjernen og mange kan merke det gjennom "fråtse"-følelsen. Det er altså ikke bare det psykiske som spiller inn som mange tror(og derfor føler seg svake)

*Derfor også en grunn til å ikke gå ned i vekt for fort

*Har ikke boka mi med meg på ferie, så sitter ikke helt friskt i minnet akkurat nå :p

Jeg skjønner, tusen takk :)

Så da finnes det et ord for det, kult! Jeg har mye å lære enda. Kan du si hva du har levd på om dagen? Føler jeg er ganske kjedelig i kosten, men alikevel sær ;)

Mener ikke da hva du har spist hos mor og far ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, tusen takk :)

Så da finnes det et ord for det, kult! Jeg har mye å lære enda. Kan du si hva du har levd på om dagen? Føler jeg er ganske kjedelig i kosten, men alikevel sær ;)

Mener ikke da hva du har spist hos mor og far ;))

Jeg er et vanedyr og spiser samme maten til jeg blir dritt lei og finner på noe nytt :p Men avocado med cottage cheese går ofte igjen, egg med kaviar, havregryn med yoghurt, proteinpulver og eple/blåbær, skyr(dyrt i lengden, men den nye er så god :wub:), kyllingfilet/laksefilet med moste søtpoteter og brokkoli til middag. Nå er jeg også inne i en appelsin-fase :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig forenklet:

Det er slik at fettvevet ikke bare er fett, men produserer også hormoner, deriblant også leptin. Leptinnivået i kroppen viser til hvor mye fett man har på kroppen, og hvis man har en veldig rask vektnedgang vil dette føre til at leptinnivået også senkes. Dette sender signaler til hjernen og mange kan merke det gjennom "fråtse"-følelsen. Det er altså ikke bare det psykiske som spiller inn som mange tror(og derfor føler seg svake)

*Derfor også en grunn til å ikke gå ned i vekt for fort

*Har ikke boka mi med meg på ferie, så sitter ikke helt friskt i minnet akkurat nå :p

Hvilken bok? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et vanedyr og spiser samme maten til jeg blir dritt lei og finner på noe nytt :p Men avocado med cottage cheese går ofte igjen, egg med kaviar, havregryn med yoghurt, proteinpulver og eple/blåbær, skyr(dyrt i lengden, men den nye er så god :wub:), kyllingfilet/laksefilet med moste søtpoteter og brokkoli til middag. Nå er jeg også inne i en appelsin-fase :p

Dette er ned i vekt kost ikke sant? Klarer ikke cc, men har hamstret inn skyr. Nydelig som kveldskos?? Og hvis jeg ikke rekker å spise før trening. Litt avhengig av knekkebrød om dagen :(

Imorgen blir det trening pottet tætt i nasen. Ønsk meg lykke til da :p

Lykketil, må på trening jeg også, vært stille i helgen pga syke barn og urolig mage :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good luck! Noen som hqr erfaring med trening etter migrene anfall? Har hatt et intenst migreneanfall de siste 20 timene og bare lagt i et mørkt rom med øynene igjen, men har sååå lyst på trening i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ned i vekt kost ikke sant? Klarer ikke cc, men har hamstret inn skyr. Nydelig som kveldskos?? Og hvis jeg ikke rekker å spise før trening. Litt avhengig av knekkebrød om dagen :(

Lykketil, må på trening jeg også, vært stille i helgen pga syke barn og urolig mage :p

Å ditto, men jeg lurer på om jeg blir urolig i magen på grunn av at jeg spiser godteri. Kjennes ut som kroppen begynner og reagere på det. Uren hud og dårlig i magen blir jeg :p Uno Problemo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ditto, men jeg lurer på om jeg blir urolig i magen på grunn av at jeg spiser godteri. Kjennes ut som kroppen begynner og reagere på det. Uren hud og dårlig i magen blir jeg :p Uno Problemo.

Er nok en annen form for urolig mage her ;)

Good luck! Noen som hqr erfaring med trening etter migrene anfall? Har hatt et intenst migreneanfall de siste 20 timene og bare lagt i et mørkt rom med øynene igjen, men har sååå lyst på trening i morgen:)

Uff, migrene er grusomt. Har nok ikke andre tips en å sove og håpe det har gitt seg til i morgen. Sender en klem jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg med jeg også! Tenkte det kunne være greit som motivasjonsboost å høre min lille historie.

Begynte for alvor å uroe meg for utviklingen kroppen hadde tatt da (kremt) bestemor for første gang ikke sa "så tynn du har blitt" da jeg var hjemme på juleferie.. Så det første jeg gjorde da jeg kom tilbake igjen var å melde meg inn på treningsstudio, i begynnelsen ble det ikke så mye trening. Men den siste mnd har jeg vært flink, både med kosthold og trening. Og det har gitt resultater!! Før jeg begynte var vekta på så mye som 77-78kg. Nå er den allerede nede i 70kg. Midjemål og rumpemål har også gått ned dramatisk. Husker ikke helt målene her, men har iallefall gått ned en buksestørrelse! Bør sikkert få med at jeg er 177cm høy også. :)

Ellers så er mine tips enkle. Forbrenn mer kalorier enn du inntar!

Går mye i wok her i huset, samt at jeg prøver å spise mindre karbohydrater. (Spiser ikke poteter, pasta eller ris) Har byttet ut Colaen til fordel for Pepsi Max, noe jeg avskydde. Men nå, liker jeg ikke Cola lenger engang. En annen god tørstedrikk om en vil ha noe sunt er Fun Light saft. Her varierer jeg ofte med ulike smaker. Kresne meg liker selfølgelig ikke cottage cheese eller kesam, men klarer fint å spise vanilje kesam blandet med frukt som digg isteden for godteri.

Så, lurte jeg på. Er det noen som har tips til mindre lår?? Føler de ikke har rikket seg en cm... Selv om de sikkert har det da.. Lengter etter glippet mellom lårene, som så mange andre.. TIPS TIPS, ja takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ned i vekt kost ikke sant? Klarer ikke cc, men har hamstret inn skyr. Nydelig som kveldskos?? Og hvis jeg ikke rekker å spise før trening. Litt avhengig av knekkebrød om dagen :(

God morgen :)

Jeg spiser akkurat hva jeg vil, så lenge det er mer energiforbruk enn energiinntak- det er det viktigste. Deretter prøver jeg å spise en god del proteiner siden det metter mye. Jeg blir veldig trøtt av karbohydrater, det er mest derfor jeg velger å ikke spise for mye av det makronæringsstoffet. Hva som er "ned i vekt"-kost blåser jeg i ettersom folk liker forskjellig mat, og diett/spesiell kost er noe jeg aldri kan følge- da blir jeg gæærn :p

Hvis du trener på ettermiddagen er det ikke slik at du mååå spise rett før du skal på trening(du har jo spist i løpet av dagen), det er smak og behag, så du må nesten lytte til kroppen. Jeg trener på fastende mage om morgenen og trives best slik, men kan helt fint trene på kvelden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

God morgen og velkommen til nye i tråden :)

Er så enig med deg Birgit, jeg spiser også det jeg føler for, og tenker at så lenge jeg forbrenner det jeg spiser og mere til må målet nås. Men alltid interesant å lese hva andre spiser, mange gode retter og tips der ute :D

I dag skal jeg trene igjen, gleder meg. 3 dager uten er minst 2 dager for mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og velkommen til nye i tråden :)

Er så enig med deg Birgit, jeg spiser også det jeg føler for, og tenker at så lenge jeg forbrenner det jeg spiser og mere til må målet nås. Men alltid interesant å lese hva andre spiser, mange gode retter og tips der ute :D

I dag skal jeg trene igjen, gleder meg. 3 dager uten er minst 2 dager for mye ;)

jeg har ikke trent på en uke, det er grusomt! Men får ta litt skikjøring istedet :p

Jeg begynte å steike kyllingen/kjøttet i vann, da sparer man utrolig mange kalorier og det blir så mye saftigere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...