Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Også skal det nevnes at jeg har vært lite aktiv på FB ettersom jeg blir fyllesjuk i flere dager etter en tur på byen :p

¨

Hehe nå ble jeg usikker på om det var forkortelse for Facebook eller Fitnessbloggen, men er nok sistnevnte. Samma her 2 glass vin blanda med brus så var jeg ferdig. Skal drikke litt rødvin med typen neste helg. Kommer til å ligge i koma på sofaen etterpå.:sick: Tåler jo ikke en dritt så holder meg til 1 glass for å ikke ødelegge hele kosekvelden:p psmf gjør nok meg enda mer sensitiv overfor alkohol, spent på resultatet. Det beste ville jo vært å droppe alkoholen, men han insisterte på vin...jaja...1 glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på Nike blaaaaast!!!!:D Det var så syyykt bra! utrolig sliten, etter 4 timer med intensiv cardio og en kettelbelles, men det var virkelig verdt det:p God stemning, masse glede og svetting! Gleder meg masse til nok en dag på Nike imorra!!!

Så herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er! Vært litt fraværende, da vi har vært preget av sykdom i helgen :(

Nå har jeg hatt en uke med kun sykling, ( søndag til fredag, noen ekstra hviledager pga sykdommen) og jeg blir nesten litt fortvilet. Vekta står helt stille. Spørs om jeg må tilbake på løping. Tok noen mål på fredag og gått ned 5 cm på mage(navel) og 3 cm på mage under navel. Lår en cm og legg gått opp 1.5 cm, resten har stått stille.

Er jeg utålmodig? Selvsagt er jeg glad målene har gått ned, men jeg vil jo gjerne se vekta gå ned også. Hvordan er det med dere? står vekta eller ser dere forandring på den og mål?

Hva er Nike blast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er! Vært litt fraværende, da vi har vært preget av sykdom i helgen :(

Nå har jeg hatt en uke med kun sykling, ( søndag til fredag, noen ekstra hviledager pga sykdommen) og jeg blir nesten litt fortvilet. Vekta står helt stille. Spørs om jeg må tilbake på løping. Tok noen mål på fredag og gått ned 5 cm på mage(navel) og 3 cm på mage under navel. Lår en cm og legg gått opp 1.5 cm, resten har stått stille.

Er jeg utålmodig? Selvsagt er jeg glad målene har gått ned, men jeg vil jo gjerne se vekta gå ned også. Hvordan er det med dere? står vekta eller ser dere forandring på den og mål?

Hva er Nike blast?

Det første stedet jeg går ned er rundt magen, må være ekstremt tålmodig med den stumpen.. Men sånn er nå den kroppen jeg har fått tildelt, så greit for meg, må bruke den bakenden man har(*shake it*) ;)

Har en del hormonelle forandringer i kroppen om dagen, så kan si jeg har est ut til tusen og godterisuget på topp, og kombinert med ferie ute på bygda uten treningssenter så er vel resultatet en flodhest :p Men, vet at når jeg er tilbake i Oslo så kommer rutinene også, takk og lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er! Vært litt fraværende, da vi har vært preget av sykdom i helgen :(

Nå har jeg hatt en uke med kun sykling, ( søndag til fredag, noen ekstra hviledager pga sykdommen) og jeg blir nesten litt fortvilet. Vekta står helt stille. Spørs om jeg må tilbake på løping. Tok noen mål på fredag og gått ned 5 cm på mage(navel) og 3 cm på mage under navel. Lår en cm og legg gått opp 1.5 cm, resten har stått stille.

Er jeg utålmodig? Selvsagt er jeg glad målene har gått ned, men jeg vil jo gjerne se vekta gå ned også. Hvordan er det med dere? står vekta eller ser dere forandring på den og mål?

Vekta står her og, håper det er musklene mine som kommer seg siden jeg endelig har fått sparka meg selv inn på det skumle(hoho, ikke nå lenger) styrkerommet, vet ikke helt hva jeg skal finne på, men håper det funker med litt tålmodighet :thumbsup: Litt demotiverende er det uansett, så du har full forståelse der!

Men 5 cm rundt magen, Marphil var fornøyd med min ene cm jeg! Det er jo kjempebra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta står her og, håper det er musklene mine som kommer seg siden jeg endelig har fått sparka meg selv inn på det skumle(hoho, ikke nå lenger) styrkerommet, vet ikke helt hva jeg skal finne på, men håper det funker med litt tålmodighet :thumbsup: Litt demotiverende er det uansett, så du har full forståelse der!

Men 5 cm rundt magen, Marphil var fornøyd med min ene cm jeg! Det er jo kjempebra!! :D

ja jeg håper vel på det jeg også, men egentlig vil jeg ned i vekt først, deretter få muskler. Hørtes det rart ut?

Takk for skryt, når du skriver det sånn, bør jeg være super fornøyd, men jeg hadde mye å ta av. Fødte for 9 mnd siden og det satte spor. Er nå på 95 cm der det er mest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 cm er jo kjempe bra, er vell nesten slik at man burde se det i speilet også:) Har godt forståelse for problemet ditt Birgit. jeg var borte fra treningsenter fra onsdag til søndag i forje uke. Ble mye ute sykkling og gåturer + maaange armhevninger på stuegulvet - da føler man i alle fall at man har gjort noe:)

Hvor står dere i forhold til formbilder? Så er det kanskje mulig å følge framgangen vår + litt tilbakemelding (alltid bra for selvbildet det;).. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den stumpen er nok et kapittel for seg selv ;) Vi får ta noen runder med joggings i frognerparken :D men flodhest tror jeg ikke du har blitt, har et intrykk av at du har ganske så peiling og viljestyrke!

Er nok det som redder meg inn etter dårlige perioder :wub: Men er som jeg har tenkt i mitt stille sinn, når jeg er hjemme hos mor og far legges det godt til rette for den gamle livsstilen, så skjønner godt hvorfor jeg var stor før :meh: Meen igjen, greit å vite hvor det går galt så man ikke føler hele verden går under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 cm er jo kjempe bra, er vell nesten slik at man burde se det i speilet også:) Har godt forståelse for problemet ditt Birgit. jeg var borte fra treningsenter fra onsdag til søndag i forje uke. Ble mye ute sykkling og gåturer + maaange armhevninger på stuegulvet - da føler man i alle fall at man har gjort noe:)

Hvor står dere i forhold til formbilder? Så er det kanskje mulig å følge framgangen vår + litt tilbakemelding (alltid bra for selvbildet det;).. )

Har mista laderen til kameraet mitt, og iphonen suger balle :(Skal prøve å få tatt noen, men legger de kun ut på min egen logg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei høres ikke rart ut i det hele tatt, tenkte akkurat det samme selv, men det virker ikke som det er jeg som får avgjøre saken! :meh:

Sliter med å få slankere lår jeg og..der har jeg bare mistet 2 cm fra jeg startet i slutten av oktober(hadde "pause" fra midt i desember til ut januar, hvor jeg bare fokuserte på å holde vekta) kontra 10 cm fra bredeste del av mage, like under navlen. Jeg begynte ikke å måle før jeg hadde gått ned noen kg og da hadde jeg 100 cm rundt det bredeste og er nå på 90 og det skal sies at jeg ikke har født :blush: Syntes i utgangspunktet ikke jeg var så stor rundt magen, har alltid mislikt lårene mest, men når jeg tenker på det nå syns jeg det er helt utrolig hvor stort 100 cm er! Håper bare at lårene og kommer etter snart!

Men tror det er bare å være tålmodig og stå på som vi gjør så får vi noen enda flottere kropper! :D

EDIT: Skulle vært sitert til Marphil her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg håper vel på det jeg også, men egentlig vil jeg ned i vekt først, deretter få muskler. Hørtes det rart ut?

Neida, det høres ikke rart ut. Jeg spør bare om du er klar over at det for mange er enklere å øke musklene SAMTIDIG som du går ned i vekt ? Husk at det trengs mye energi for å produsere muskler, og muskler forbrenner mer enn fett også når du sitter på ræva. Gjør du noe nyttig, la oss si gå eller sykle en tur, er forbrenninga høyere om du har mer muskler.

Ikke vær utålmodig, ikke forandre opplegget hele tida. Finn noe du har tro på, bruk tid, få ting til å funke og se an utviklinga. Jeg har selv stagnert ca 14 dager, ved å gjøre akkurat som før, setter vektreduksjonen igang igjen av seg selv. Nær sagt selfølgelig. Næringsinntaket mitt er ca 750Kcal under forbrenninga, jeg spiser i praksis nesten optimalt med grønnsaker, kjøtt, fisk, ost og meiriprodukter. Burde ta tilskudd av protein, men av noen grunn føles det feil. Trener litt ( ca en time ) i praksis hver dag. Sitter mindre stille. Når det har funket i 6mnd, er det ingen grunn til at det ikke skal funke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dere i forhold til formbilder? Så er det kanskje mulig å følge framgangen vår + litt tilbakemelding (alltid bra for selvbildet det;).. )

Har tatt mine første formbilder nå i helga, skulle virkelig ønske jeg hadde noen FØR bilder fra starten nå, men håper å se forskjell om jeg tar bilder om en måned :rolleyes:

Tenker du å poster her inne på forumet eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det høres ikke rart ut. Jeg spør bare om du er klar over at det for mange er enklere å øke musklene SAMTIDIG som du går ned i vekt ? Husk at det trengs mye energi for å produsere muskler, og muskler forbrenner mer enn fett også når du sitter på ræva. Gjør du noe nyttig, la oss si gå eller sykle en tur, er forbrenninga høyere om du har mer muskler.

Ikke vær utålmodig, ikke forandre opplegget hele tida. Finn noe du har tro på, bruk tid, få ting til å funke og se an utviklinga. Jeg har selv stagnert ca 14 dager, ved å gjøre akkurat som før, setter vektreduksjonen igang igjen av seg selv. Nær sagt selfølgelig. Næringsinntaket mitt er ca 750Kcal under forbrenninga, jeg spiser i praksis nesten optimalt med grønnsaker, kjøtt, fisk, ost og meiriprodukter. Burde ta tilskudd av protein, men av noen grunn føles det feil. Trener litt ( ca en time ) i praksis hver dag. Sitter mindre stille. Når det har funket i 6mnd, er det ingen grunn til at det ikke skal funke nå.

Tusen takk Espen, noen ganger hjelper det med noen som sier det man tenker. Jeg klarte å gå ned etter første svangerskap på kun jogging/løping annenhver dag, så da burde vel dette fungere også. Lykketil videre til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...