Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Noen her inne som vil ta utfordringen å prøve psmf i 1 - 2 uker? :) som en slags kickstart. Jeg er litt utålmodig siden jeg skal opp i bikinien om 2 uker:eek:

Da har jeg vært på butikken og kjøpt tunfisk og cottage cheese for første gang i mitt lange liv. Til pålegg kjøpte jeg makrell i tomat.. Egentlig noe jeg liker ganske godt, men aldri smakt makrell på knekkebrød. Tror forresten jeg kommer til å prøve minst mulig om kveldene.

Vil også tipse deg til å gå inn på noen av disse bloggene for oppskrifter inspirerende og sunn god mat. Trenger ikke leve på smakløs cottage cheese, er mye godt der ute! Alt fra pannekaker til nugatti, muffins og mange gode middager:

http://www.kriweb.no/

http://dedication.blogg.no/

Lager en kjapp handleliste til deg også jeg:

Havregryn

Krukskakli

Linfrø

Ekstra lettmelk

Mager kesam / vanilje og vanlig

Cottage cheese

Skyr

Lerum sukkerfritt syltetøy

Karbonadedeig

Kylling kjøttdeig

Kylling filet

Laks

Biff

Frukt

Div grønnsaker

Ibsergssalat

Fun light / pepsi max

Økologisk peanøttsmør

Nøtter

Kakaopulver

Sukrin (istedetfor sukker for søtning i maten)

Mandelmel (du kan lage proteinpannekaker)

..... står ivertfall alltid på lista mi!

Det er godt å piffe opp kjedelig havregrøt med det du liker best! Mager kesam, kanel, linfrø, kruskakli, proteinpulver, sukkerfritt syltetøy, 1 ss peanøttsmør eller 1 neve mandler. bruk fantasien! Husk dette er et kosthold ikke en diett, du skal leve også:) overse det jeg skrev om psmf over her. Medfødt usunn dårlig tålmodighet, er kun for en kort periode.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kopierer denne handlelista jeg og tenker jeg! Mye som står på min egen fra før, men trenger å "sprite opp" havregrøten min litt jeg og! :)

Tror ikke det blir noe PSMF på meg selv om det frister veldig. Ser på kjøttmengden en bør få i seg på en dag at den kommer til å svi noe sinnsykt i lommeboka til en fattig student! Men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Ja, student her også så PSMF blir dyrt. Huff, men det betaler seg siden på vekta. Kunne like godt brukt de pengene på godteri eller slankepiller til 500 kr uansett (tro meg jeg har sløst penger før i tiden:oops: ).Nå går de til "en god sak" :) Er veldig dedikert og innstilt på at jeg skal klare det. Skal for all del ha 2 oppkarbingsdager og gi meg etter 14 dager. Når jeg er done skal jeg forsiktig øke karbene og gå over til frukt så gryn som vanlig. Har alltid hatt lyst å teste psmf. Vil prøve meg ut å lære av feilene jeg eventuelt gjør.. for du kan gå på en smell med for mye fett. Kan jeg ha proteinpannekaker laget av eggehviter? og er mandelmel ok på psmf? er mad avhengig. hadde vært greit med cc og 50 g bær + proteinpannekake for å drepe sukkersuget. og fun light såklart!

Nå fredag er kosedag/spisedag for motivasjon, så er det rett på. Ønsk meg lykke til, begynner nå lørdag å skal holde dere opdatert!

Ang knekkebrød...Knekkebrød er i mine øyne ikke mat lenger, spiste 2-3 før. Nå må jeg vel spise 30 for å holde kcal inntaket oppe?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på butikken og kjøpt tunfisk og cottage cheese for første gang i mitt lange liv. Til pålegg kjøpte jeg makrell i tomat.. Egentlig noe jeg liker ganske godt, men aldri smakt makrell på knekkebrød. Tror forresten jeg kommer til å prøve minst mulig om kveldene.

hei og velkommen hit :))

Hva syntes du om cc? jeg kjøpte også dette i går, spiste med bringebær og jeg tror det ble med den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei og velkommen hit :))

Hva syntes du om cc? jeg kjøpte også dette i går, spiste med bringebær og jeg tror det ble med den gangen :)

Kesam er bedre enn cc ^^ Jeg takler cc som pålegg..men ikke rent(med bær/saft o.l).

Det eneste er vel at kesam har litt mer kcal og kh enn cc ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det går i nødstilfeller, men bør unngås :p (Og så foretrekker jeg atkins hvis jeg først MÅ ha noe sånn der).

Atkins, er det noe lignende? hadde lyst på sjokolade så kjøpte med den. Litt snodig smak, men den var god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er jo kanskje det billigste du kan gjøre. 500 g svin + 1 boks tunfisk = 32 kr. Pluss på 15 kr for grønnsaker, og du betaler under 50 kr for en hel dag. Det blir 350 for en uke, og 1400 kr i måneden. Man bruker sjeldent noe mindre enn dette ellers i hvert fall.

Uansett anbefaler jeg kun PSMF om man er motivert, og har kontroll på psyken og kosthold fra før av. Å gå inn i PSMF med en subklinisk spiseforstyrrelse, er som å skyte seg selv i foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparende Modifisert Faste.:)

Du lever nesten kun magre proteiner og grønt og minmalt med fett. frukt og alle former for gryn og strivelse kuttes ut.

sjekk ut her:

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/[/quote]

så jo greit ut det der, men jeg trener ikke til fitneskonkuranse, noe du sikkert gjør, siden du skal i bikini om to uker?

Men hvis du tar på deg jobben å lage en kostplan sammen med meg er jeg klar jeg ;) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er jo kanskje det billigste du kan gjøre. 500 g svin + 1 boks tunfisk = 32 kr. Pluss på 15 kr for grønnsaker, og du betaler under 50 kr for en hel dag. Det blir 350 for en uke, og 1400 kr i måneden. Man bruker sjeldent noe mindre enn dette ellers i hvert fall.

Uansett anbefaler jeg kun PSMF om man er motivert, og har kontroll på psyken og kosthold fra før av. Å gå inn i PSMF med en subklinisk spiseforstyrrelse, er som å skyte seg selv i foten.

Ser poenget ditt. Er ikke anbefalt om du tidligere har hatt en spsiseforstyrrelse, men har selv aldri slitt med det. Skal passe på at jeg får i meg NOK mat. Du har rett i at en diett som utelukker så mange matvarer er en form for trigger til ortoreksi. Men ortoreksi symptomer finnes hos ALLE some er opptatt av sunn mat og helse. Allikevel er det store forskjeller. Jeg får ikke dårlig samvittighet for å ha kosedag, men en som er syk ville fått det. Er bare for 14 dager. Er for glad i mat for å ødelegge psyken med en 14 dagers diett, og kommer fort tilbake til sunne vaner igjen. Da skal havregrøt, frukt og nøtter gli ned på høykant. :D

Husk at de 2 oppkarbingsdagene også er bra for psyken. Oppkarbingsdager med frukt, poteter, lys pasta, popcorn, lett iskrem, ris, rundstykker med ekte syltetøy, cheerios, gummi godteri for å nevne noe. :D du må fylle opp glykogenlagrene etter 7 - 10 dager på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atkins, er det noe lignende? hadde lyst på sjokolade så kjøpte med den. Litt snodig smak, men den var god.

http://images.search.conduit.com/ImagePreview/?q=atkins+bar&ctid=CT2830765&SearchSource=49&FollowOn=true&PageSource=Results&start=0&pos=0

F.eks den, de har også mer måltidretta barer! Men den der er gooood :D Ordentlig sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes du om cc? jeg kjøpte også dette i går, spiste med bringebær og jeg tror det ble med den gangen :)

Jeg kan og spare meg for CC'en, har prøvd å venne meg til det og hadde et håp om å like det etterhvert, men det bare går ikke ned. Føler det er som å tygge på no gummiaktig. :rofl: Bruker det i mat da, greit i omelett og i formretter! Ellers går det mye i kesam og skyr her og. Unner meg en vaniljekesam som kos en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen hit :))

Hva syntes du om cc? jeg kjøpte også dette i går, spiste med bringebær og jeg tror det ble med den gangen :)

Hei, og takk for det. :) Ble en dårlig kveldsmat på meg gitt. Har aldri smakt cc eller kesam for den saks skyld.. Har som regel seine fotballtreninger. Noen som har enkle tips til kveldsmat? Jeg tenkte å bruke cottage cheesen for å få ned tunfisken, men mulig jeg må prøve det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...