Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Forresten; kyllingkjøttdeig er vel ikke spesielt dyrt, men heller ikke det beste (smakmessig) å hive i seg. Hva kan jeg ha til den? Er ikke spesielt glad i grønne ting..

Ris funker kanskje, men fjerner neppe den grusomme (?) smaken av kjøttdeigen. En god desj med dressing gjør sikkert susen, men ikke det beste alternativet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten; kyllingkjøttdeig er vel ikke spesielt dyrt, men heller ikke det beste (smakmessig) å hive i seg. Hva kan jeg ha til den? Er ikke spesielt glad i grønne ting..

Ris funker kanskje, men fjerner neppe den grusomme (?) smaken av kjøttdeigen. En god desj med dressing gjør sikkert susen, men ikke det beste alternativet. :)

Ikke kutt ut tacoen du liker så godt! Kyllingkjøttdeig er fantastisk med tacokrydder over. Du kjenner ikke forskjell på det å vanlig kjøttdeig. Du kan med fordel droppe lefsa (karbs) og hive i deg masse kjøttdeig med kesam, litt avocado guacemole, eldorado sukkerfri salsa og div salat.

Kjøttdeigen og kjøtt generelt vil gli ned på høykant om du har godt krydder til. Kyllingfiletene/svinefilet kan legges i marinade, altså i en skål med 1 ss rapsolje, chilikrydder, koriander, 2 hvitløksfedd og soyasaus. Nam! Biff er i en klasse for seg selv, trenger ikke mye krydder. Men du kan ha peppersaus til om du ønsker, løk, paprika osv. Du er ikke glad i grønne ting da kan du spise blomkål eller hjemmelaga potetstappe bare du ikke overdriver med stappen. Kålrot er fantastisk i potetstappe.

Etter jeg lærte å krydre maten savner jeg ikke pasta, ris eller poteter en gang. Klarer du ikke kutte det ut holder det med en potet eller 50 g brun villris eller fullkornspasta. Helst hold det til dager du trener tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; kyllingkjøttdeig er vel ikke spesielt dyrt, men heller ikke det beste (smakmessig) å hive i seg. Hva kan jeg ha til den? Er ikke spesielt glad i grønne ting..

Ris funker kanskje, men fjerner neppe den grusomme (?) smaken av kjøttdeigen. En god desj med dressing gjør sikkert susen, men ikke det beste alternativet. :)

Kyllingkjøttdeig er ikke så forbanna sunt at det er noe poeng å trykke den ned dersom du ikke liker den. Fins flust av annet kjøtt du sikkert liker til en like billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ned 10 kg til sommeren, lå på 59/60 forrige sommer og har aldri følt meg bedre. Nå har jeg trent siden september, men alt står stille..!! For to år siden gikk jeg fra 77kg til 67kg noe som var VELDIG LETT! Hvorfor tar dette sånn tid??

Noen som har tid til å lese dette? :)

Jeg er 22år, 69/70kg, 164høy og trener 3-4 ganger i uka (man, tirs, tors, fre), hovedsaklig 35 min på mølla 5km og enkle styrkeøvelser (en dag ben/rompe, en dag rygg/mage, en dag til med ben og rompe).

Hvor mye bør jeg få i meg i løpet av dagen?

Kosthold bestående av;

Frokost; 2 wasa husman med stabburet leverpostei/pepperskinke/makrell i tomat

Lunsj; 2 wasa husman med leverpostei/egg

Middag; veldig varierende, men feks

- fiskegrateng med grønnsaker

- kyllingfilet og salat

- toro tomatsuppe med egg

- laksefilet i ovnen med grønnsaker

Helg;

- taco

- lasagn

- pizza

- pita

- biff med potetstappe, soppsaus

Alt som stekes i panne stekes med melangs flytende, kryddrer med sitronpepper, hvitløkssalt, kyllingkrydder, peppermix, provence, salt.

Etter middagene har jeg som regel 1 til 2 måltider ekstra samme som frokost.

+ appelsin og eple som frukter.

jeg drikker 3 liter vann per dag, drikker ett stort glass med oboy og ekstra lett melk, pepsi max i helger, vanlig svart kaffe nå og da, te.

Poenget med dette er at jeg ser forferdelig slaskete ut i kroppen, jeg finnes ikke stram noen plass, og vekten står stille.

Kan det rett og slett være at den gjør det fordi jeg drikker 2 øl + noen glass rødvin hver fredag og lørdag. + litt potetgull og sjokolade, egg og bacon til frokost?? Er det det som ødelegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet ja. De har jeg stort sett funnet på Meny eller f.eks helsekoster :)

Supert! prøver å finne noe og erstatte snadder med. Kroppen har begynt å reagere på usunn mat:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er pepsi max-avhengig. Det vil si; i dag er 4 dagen UTEN og magen min er helt suuuuper. Jeg visste ikke at magen min reagerte så ille på kullsyre xD

Det er ikke bare magen, men dagen etterpå så har fullt av med "kviser" i trynet. Så no fun anymore og spis godteri :p Men klare ikke å holde meg helt unna da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helgt spiste jeg smågodt, fikk så vondt i magen at man skulle tro jeg fikk rier.:eek: Igår var jeg ute å drakk litt vin å champagne, våknet i dag med VERDENS verste bakrus! Så dette kostholdet gjør noe med kroppen din. Du reagerer mye mer på usunn mat/drikke, men er det ikke flott å se hva dritten faktisk gjør med oss? :sick: Er du avhengig av noe merker man det ikke til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helgt spiste jeg smågodt, fikk så vondt i magen at man skulle tro jeg fikk rier.:eek: Igår var jeg ute å drakk litt vin å champagne, våknet i dag med VERDENS verste bakrus! Så dette kostholdet gjør noe med kroppen din. Du reagerer mye mer på usunn mat/drikke, men er det ikke flott å se hva dritten faktisk gjør med oss? :sick: Er du avhengig av noe merker man det ikke til slutt.

Håper ikke jeg får samme reaksjon når jeg spiser smågodt i helgen. Vil helst ikke kjenne hvordan det er å ha rier. :blush: I tillegg er jeg sjelden, heller aldri, fyllesyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helgt spiste jeg smågodt, fikk så vondt i magen at man skulle tro jeg fikk rier.:eek: Igår var jeg ute å drakk litt vin å champagne, våknet i dag med VERDENS verste bakrus! Så dette kostholdet gjør noe med kroppen din. Du reagerer mye mer på usunn mat/drikke, men er det ikke flott å se hva dritten faktisk gjør med oss? :sick: Er du avhengig av noe merker man det ikke til slutt.

Drikker sjelden, men når jeg gjør det er jeg fyllesjuk i 2 dager :p Dag nr. 2 er nok mest fordi dagen derpå inneholder MYE drit :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker sjelden, men når jeg gjør det er jeg fyllesjuk i 2 dager :p Dag nr. 2 er nok mest fordi dagen derpå inneholder MYE drit :whistling:

Hehe, hater bakrus. Min dagen derpå er en slags oppkarbingsdag fordi jeg må ha motivasjon før psmf. Hadde rundtstykker med hjemmelaga bringebærsyltetøy for første gang på 2 mnd idag. naaaam! Skal også ha litt pasta og smågodt senere, og spise litt frukt. :D Holder meg unna fett denne dagen. Håper søtsuget forsvinner å jeg er drita lei søt mat for en stund da.

Imorgen er det psmf start. Skal snart i butikken å handle inn på dette (PSMF diett - handleliste):

Karbonadedeig

Frosne kyllingfileter

Strimlet biff

Strimlet svinekjøtt

Torskefilet

Bringebær, skogsbær

Cottage cheese

Yoghurt naturell

Tran

Masse krydder (caram masala, chilipulver, hvitløkspulver)

Hvitløk

Sjampingnon

Grønn paprika

babymais

Spinat

Tomater

Brokkoli

Blomkål

Agurk

...blir nok litt dyrt:wub: men det holder lenge. Sammen med revet agurk, yohgurt naturell, hviløk, salt og pepper får jeg tatziki. Det elsker jeg! Blir spennende å se hvordan jeg overlever på ren mat i 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg får samme reaksjon når jeg spiser smågodt i helgen. Vil helst ikke kjenne hvordan det er å ha rier. :blush: I tillegg er jeg sjelden, heller aldri, fyllesyk..

Haha, gi beskjed hvis du får "rier" da. Samma her, aldri fyllesjuk før jeg våkna idag. Og heller aldri reagert på godteri før. Enda verre var det at jeg trykke i meg smågodt under pms. Veldig smart. Mamma sa til meg at jeg ikke skulle sutre av magesmertene, en fødselsrie er 1000 ganger vondere :confused::p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hater bakrus. Min dagen derpå er en slags oppkarbingsdag fordi jeg må ha motivasjon før psmf. Hadde rundtstykker med hjemmelaga bringebærsyltetøy for første gang på 2 mnd idag. naaaam! Skal også ha litt pasta og smågodt senere, og spise litt frukt. :D Holder meg unna fett denne dagen. Håper søtsuget forsvinner å jeg er drita lei søt mat for en stund da.

Imorgen er det psmf start. Skal snart i butikken å handle inn på dette (PSMF diett - handleliste):

Karbonadedeig

Frosne kyllingfileter

Strimlet biff

Strimlet svinekjøtt

Torskefilet

Bringebær, skogsbær

Cottage cheese

Yoghurt naturell

Tran

Masse krydder (caram masala, chilipulver, hvitløkspulver)

Hvitløk

Sjampingnon

Grønn paprika

babymais

Spinat

Tomater

Brokkoli

Blomkål

Agurk

...blir nok litt dyrt:wub: men det holder lenge. Sammen med revet agurk, yohgurt naturell, hviløk, salt og pepper får jeg tatziki. Det elsker jeg! Blir spennende å se hvordan jeg overlever på ren mat i 2 uker.

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan det er med dagshumør, oppmerksomheten osv på en slik diett, så hold meg oppdatert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan det er med dagshumør, oppmerksomheten osv på en slik diett, så hold meg oppdatert! :)

Det skal jeg :) Er veldig spent på tunge løft. Blir nok endel kaffe og frenzy fat loss (inneholder 300 mg grønn te) før trening. Er jeg crazy hvis jeg tar disse pillene på psmf? Frem til nå har de gitt meg mye overskudd og ernergi.

Må holde meg i skinnet så jeg ikke overtrener de neste 2 ukene. Har fått helt motivasjonen til det nå. Før var det et bry, nå elsker jeg det!:thumbsup: Selv om det er grisetungt noen ganger. Skal kutte ut cardio da under psmf. I dag for eksempel er jeg jo helt dum som trener mage øvelser + 4x4 intervaller når jeg er i bakrus. Haha må drikke mye vann, den stakkars kroppen min er overdehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg :) Er veldig spent på tunge løft. Blir nok endel kaffe og frenzy fat loss (inneholder 300 mg grønn te) før trening. Er jeg crazy hvis jeg tar disse pillene på psmf? Frem til nå har de gitt meg mye overskudd og ernergi.

Må holde meg i skinnet så jeg ikke overtrener de neste 2 ukene. Har fått helt motivasjonen til det nå. Før var det et bry, nå elsker jeg det!:thumbsup: Selv om det er grisetungt noen ganger. Skal kutte ut cardio da under psmf. I dag for eksempel er jeg jo helt dum som trener mage øvelser + 4x4 intervaller når jeg er i bakrus. Haha må drikke mye vann, den stakkars kroppen min er overdehydrert.

du er igang, så bra :) Må holde meg oppdatert. Jeg har lurt litt på frenzy fat loss pillene jeg også, siden jeg ikke fikser å drikke kaffe eller te, men de anbefaler at man ikke tar de når man ammer, så da får jeg smøre meg med tålamod..

Masse lykketil med opplegget, gleder meg til å følge deg på det :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, jenter!:) Har lest hele tråden. Tror jammen jeg hiver meg på litt her. Er det ok? Det virket som det var så mange flinke jenter her, så det kan jeg ikke gå glipp av. jeg skal ned ca 4-5kg til sommeren. Jeg er ca. 168 høy og veier 64-65kg. Tenker å lande på rundt 60. Har vært der før og vet hvordan jeg skal komme dit. Må bare sparke meg bak og kutte ut smågodtet og isen som jeg er så svak for:p Den uka her har vært så fæl at jeg orker ikke å tenke tilbake på all den driten jeg har puttet u meg. Jeg skal kjøpe meg målenbånd slik at jeg kan legge ut mål osv her :cool: 1500 kcal pleier å funke bra på min kropp, så der legger jeg meg, pluss minus. Jeg vil ligge på 10500- 11000 kalorier i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...