Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva holder meg motivert til å drive med psmf akkurat nå?:p Grunnen til at jeg går på psmf er for å gå ned i fettprosent. Kan ta så mange styrkeøvelser jeg bare vil, men ingen muskler vil vise så lenge jeg ikke går ned i fettprosent. En slags kickstart jeg kan jobbe videre med. Har merka at jeg har droppa en del cardio i fordel for styrke og jeg må nok skjerpe meg der. Er dette en dum tanke?:)

En typisk treningsplan etter psmf:

Mandag: Baseøvelser + rumpe/lår

Tirsdag: Cardio på mølla (oppoverbakke i raskt tempo)

Onsdag: Mageøvelser + rygg + cardio

Torsdag: Baseøvelser + armer

Fredag: Valgfri Cardio

Lørdag fri:

Søndag: Mageøvelser + rygg + cardio

Mål og motivasjon? Motivasjon er viktig dere. disse damene:

http://victoriabull.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok med god samvittighet spise en boks kesam med fun light også :p Det ser ikke ut som du spiser så mye. Prøv å kjenn på sultfølelsen din og spis etter den:) Kroppen er flink til å si ifra når den er sulten. Ikke glem å drøss oppi kanel. Fun light brukes for å ta bort rømmesmaken. Prøv deg frem med røring og smaking:) Oppdater oss på hvordan det går da ;)

Det var en småskuffet Expekt som åpnet kjøleskapet i går og ikke fant noen kesam i kjøleskapet. Var på butikken tidligere på dagen, men glemte å handle inn kesam. Derfor ble det til at jeg heller prøvde cottage cheese og tunfisk på knekkebrød. Dette var overraskende godt. Har hørt en del negativt om tunfisk, men ekte nordlending - som jeg er - hadde jeg ingen problemer med å spise tunfisk. Med litt rødløk på toppen var dette et kanonmåltid. Altså; knekkebrød, cottage cheese, tunfisk og rødløk. :)

I dag fikk jeg endelig testet ut kesam + fun light (appelsinsmak). Nå har jeg akkurat fullført hele boksen og har nesten lyst til å hente meg en ny boks i kjøleskapet.. det sier vel bare litt om hvor god denne blandingen var. Skal prøve å spise disse to "rettene" til kveldsmat fremover. :) Takk for solide tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg går på xtravaganza, startet for to uker siden. Det jeg liker så godt er at du får veldig god oppfølging; treningsprogram, møter, kroppsanalyse osv. Det jeg ikke er så fan av, er at man skal drikke shakes og spise supper for å kick starte vektnedgangen. Dette funket ikke for min del, fordi jeg ikke likte smaken. Brakk meg rett og slett. Men nå er jeg veldig kresen da, kan være at det funker for deg. Derfor skal jeg heller spise sunt, og følge xtravaganza opplegget uten fire-åtte uker med shakes. Det hjelper veldig på motivasjonen ihvertfall.

Kan oppdatere på vektnedgang. Er 163cm og veier 77. Skal ned til 60 håper jeg på.

Gjør det:) så får jeg høre..

Skal prøve PSMF først jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck vekta egentlig. Det morsomste med psmf er å se endring i kroppskomposisjon:D

(never mind paintmalingen.. rommet mitt er et eneste rot). Etter 5 dager på psmf:

1329402962.png

Drømmen om flat mage begynner såvidt å komme seg, men har mye å jobbe med enda... :blush:

Skal bli dobbelt opp med mat og høyere kaloriinntak etter psmf så kroppen ikke hater meg.

Har fortsatt 1 uke igjen, men kjekt å dele erfaringen med dere. Nå skal jeg drikke mitt 1000 glass til med fun light. Har så inni

h******* lyst på soho sjokolade og enda mer sjokolade:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva holder meg motivert til å drive med psmf akkurat nå?:p Grunnen til at jeg går på psmf er for å gå ned i fettprosent. Kan ta så mange styrkeøvelser jeg bare vil, men ingen muskler vil vise så lenge jeg ikke går ned i fettprosent. En slags kickstart jeg kan jobbe videre med. Har merka at jeg har droppa en del cardio i fordel for styrke og jeg må nok skjerpe meg der. Er dette en dum tanke?:)

En typisk treningsplan etter psmf:

Mandag: Baseøvelser + rumpe/lår

Tirsdag: Cardio på mølla (oppoverbakke i raskt tempo)

Onsdag: Mageøvelser + rygg + cardio

Torsdag: Baseøvelser + armer

Fredag: Valgfri Cardio

Lørdag fri:

Søndag: Mageøvelser + rygg + cardio

du skal jo ikke ha cardio på psmf.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har sluntra unna mye cardio før. så skal jeg ned i fettprosent så må det kombineres. får se om jeg er flink til å følge treningsplanen:p

haha samme her, har egentlig 4 ganger jeg og men blir som oftes bare 2..:whistling: Skulle eeegentlig droppe idag siden jeg er trøtt, ja "fin" unnskyldning, men drar meg ned kl 9 jeg :D Man må være bestemt for å oppnå det man vil!

Hvilke cardiotrening kjører du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha samme her, har egentlig 4 ganger jeg og men blir som oftes bare 2..:whistling: Skulle eeegentlig droppe idag siden jeg er trøtt, ja "fin" unnskyldning, men drar meg ned kl 9 jeg :D Man må være bestemt for å oppnå det man vil!

Hvilke cardiotrening kjører du? :)

30 - 45 min på ellipsemaskinen ETTER styrke.:) F.eks 4x4 intervaller (4 min rask, 3 min rolig (gjøres 4 ganger). Her har du 5 min oppvarming og 5 min nedtrapping. Kan også gjøres på mølla.

Ellers går jeg på mølla i raskt tempo i 45 min med stigning på 10-11. Oppoverbakke på mølla gjør susen for rumpa.

Som regel liker jeg best egne dager med cardio, eller etter styrke på overkropp. Aldri på dager med tunge øvelser da lar jeg musklene hvile.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 - 45 min på ellipsemaskinen ETTER styrke.:) F.eks 4x4 intervaller (4 min rask, 3 min rolig (gjøres 4 ganger). Her har du 5 min oppvarming og 5 min nedtrapping. Kan også gjøres på mølla.

Ellers går jeg på mølla i raskt tempo i 45 min med stigning på 10-11. Oppoverbakke på mølla gjør susen for rumpa.

Som regel liker jeg best egne dager med cardio, eller etter styrke på overkropp. Aldri på dager med tunge øvelser da lar jeg musklene hvile.:)

Da kjører vi sånn ca likt da :) hehe! Jeg også kjører egne dager ellers blir det litt for mye, pluss kroppen blir forvirret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som er med å tar en liten utfordring med å KUN kjøre baseøvelsene en stund sammen med litt cardio?:)

Jeg vil droppe mageøvelsene ettersom de ikke gjør noenting for meg lenger, har forholdsvis sterk

nok kjernemuskulatur. Føler jeg driver med pilates når jeg gjør dem nå.

Noen av baseøvelsene:

  • Knebøy (kan gjøres i smith-maskin)
  • Markløft
  • Frontbøy
  • Utfallsvarianter
  • Goblet squats
  • Chins / pull up

Hip thrust på benk med vekt, push ups (skikkelige ikke på kne jenter!), dips, beinpress maskin, fronthev + sidehev, rygghev og triceps extension er øvelser jeg legger til. Dette er øvelser som river^^, og som forhåpentligvis vil fjerne magefettet. Denne bør dere lese: http://fitnessbloggen.no/kukerundtsyndrom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som er med å tar en liten utfordring med å KUN kjøre baseøvelsene en stund sammen med litt cardio?:)

Jeg vil droppe mageøvelsene ettersom de ikke gjør noenting for meg lenger, har forholdsvis sterk

nok kjernemuskulatur. Føler jeg driver med pilates når jeg gjør dem nå.

Noen av baseøvelsene:

  • Knebøy (kan gjøres i smith-maskin)
  • Markløft
  • Frontbøy
  • Utfallsvarianter
  • Goblet squats
  • Chins / pull up

Hip thrust på benk med vekt, push ups (skikkelige ikke på kne jenter!), dips, beinpress maskin, fronthev + sidehev, rygghev og triceps extension er øvelser jeg legger til. Dette er øvelser som river^^, og som forhåpentligvis vil fjerne magefettet. Denne bør dere lese: http://fitnessbloggen.no/kukerundtsyndrom/

Jeg må desverre kjøre mageøvelser ettersom korsryggen er for svak :( Men de som er sterke nok burde absolutt hive seg på! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Den ser jeg Birgit, man MÅ respektere ryggen. Trening skal jo bygge den opp, ikke ødelegge den;) Hva med rygghev med lette vekter og flere reps? Planken er jo også bra for ryggen.

Mageøvelsene kan du jo ha i tillegg hvis du ønsker. Jeg tenkte baseøvelser 3 ganger i uka + oppoverbakke (stigning 10-11) på mølla som cardio mellom styrkeøktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke da heller fokusere å på jevne ut styrken mellom mage og rygg, og dermed kjøre ryggøvelser og ikke mageøvelser?

Mente generelt core-øvelser :p Rygghev, planke i slynge og noen øvelser til brukes flittig, så det går fremover :) Var så og si bra, men ville være like flink som så mange andre innpå her, så kjørte på med skikkelig markløft.. Var for mye påkjenning i nederste delen av løftet, så nå roer jeg litt ned med baseøvelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...