Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Måle kroppen natt eller kveld?

jeg måler og veier på morgenen, før mat :)

Så flinke dere er, jenter!:) Har lest hele tråden. Tror jammen jeg hiver meg på litt her. Er det ok? Det virket som det var så mange flinke jenter her, så det kan jeg ikke gå glipp av. jeg skal ned ca 4-5kg til sommeren. Jeg er ca. 168 høy og veier 64-65kg. Tenker å lande på rundt 60. Har vært der før og vet hvordan jeg skal komme dit. Må bare sparke meg bak og kutte ut smågodtet og isen som jeg er så svak for:p Den uka her har vært så fæl at jeg orker ikke å tenke tilbake på all den driten jeg har puttet u meg. Jeg skal kjøpe meg målenbånd slik at jeg kan legge ut mål osv her :cool: 1500 kcal pleier å funke bra på min kropp, så der legger jeg meg, pluss minus. Jeg vil ligge på 10500- 11000 kalorier i uka.

Velkommen skal du være,gleder meg til å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke dere er, jenter!:) Har lest hele tråden. Tror jammen jeg hiver meg på litt her. Er det ok? Det virket som det var så mange flinke jenter her, så det kan jeg ikke gå glipp av. jeg skal ned ca 4-5kg til sommeren. Jeg er ca. 168 høy og veier 64-65kg. Tenker å lande på rundt 60. Har vært der før og vet hvordan jeg skal komme dit. Må bare sparke meg bak og kutte ut smågodtet og isen som jeg er så svak for:p Den uka her har vært så fæl at jeg orker ikke å tenke tilbake på all den driten jeg har puttet u meg. Jeg skal kjøpe meg målenbånd slik at jeg kan legge ut mål osv her :cool: 1500 kcal pleier å funke bra på min kropp, så der legger jeg meg, pluss minus. Jeg vil ligge på 10500- 11000 kalorier i uka.

Velkommen! :) Da har vi nesten samme utgangspunkt. Bare til å ta skikkelig tak i kostholdet og handle inn mye sunt. har laga handleliste over her. Hvis du kombinerer dette med tunge baseøvelser (markløft, knebøy, bulgarske utfall og goblet squats) så skal du jo i grunnen se fremgang. Kombiner med cardio, og cardio etter styrkeøktene. Er ikke bra å løpe seg ihjel på mølla når musklene har jobbet knallhardt med de tunge baseøvelsene, da skyter du deg selv i foten. Ha gjerne egne dager for cardio ellelr etter overkroppsøkter på mage, rygg, armer osv;)

Jeg er 62 kg og skal ned til 56 kg til sommeren. Er mer idealvekt for meg som er 166. Er kanskje litt lite for noen, men alle har jo en trivselvekt. Og vekta mi nekter å rikke seg under 60. Kroppen min hater 50 tallet på vekta.:wub: Så den får bare hate meg for nå SKAL jeg klare det. Du får poste hvordan det går med måling og fremgang. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt avslappningshelg til familien. Desverre, med en gang kroppen min skjønner at jeg har tid til å slappe av så blir jeg syk. Så nå sitter jeg her med lungebetennelse osv, feber og hele pakka. Så dette setter stopper for både trening, kosthold og alt de neste dagene :(

Men men, sterkere tilbake når jeg er frisk igjen! Og heldigvis kan jeg følge med her inne så jeg ikke mister motivasjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips Megan:)Gøy at vi har like mål. Da får vi bakke opp hverandre! jeg har trent styrke i noen år nå. Jobber som instruktør på et treningssenter, så treninga har jeg heldigvis kontroll på:D Det er lettere for meg å holde meg i skinnet hvis jeg har noen jeg kan gjøre dette sammen med, samtidig som at jeg ikke kan jukse så lett da;) Hvordan går det med PSFM? Jeg har kjørt den en gang før. Tøft, men vel-fungerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode tips Megan:)Gøy at vi har like mål. Da får vi bakke opp hverandre! jeg har trent styrke i noen år nå. Jobber som instruktør på et treningssenter, så treninga har jeg heldigvis kontroll på:D Det er lettere for meg å holde meg i skinnet hvis jeg har noen jeg kan gjøre dette sammen med, samtidig som at jeg ikke kan jukse så lett da;) Hvordan går det med PSFM? Jeg har kjørt den en gang før. Tøft, men vel-fungerende!

Så flott:D Bra har du kontroll på treninga, da kan vi jo poste treningsporgram og mål her inne? Kjekt å ha hverandre å bakke opp! Har også trent styrke et par år, men ikke tungt nok. Så nå går det mye i tunge baseøvelser jeg aldri har vært borti før:p men begynner ikke med rosa manualer altså, skal begynne på 20 - 25 kg og bygge meg oppover. Merker at jeg egentlig er sterkere enn jeg trodde. Gikk fra 60 kg til 125 kg i benpress, så jeg har nok undervurdert meg selv kraftig. Nå er levemottoet: Hvis det er for lett, gå hjem.

Første dag på PSMF ja. Gått i litervis med iste fun light:p ellers merker jeg at jeg må på do hele tiden, er nok mye vann som slipper etter oppkarbingsdagen igår. Er glad jeg snart skal være alene hjmme i 2 uker, foreldrene mine kan ikke fordra kostholdet mitt:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring elelsly!

Samme mål, hiver meg med!! Åssen trenings- og spisevane har dere lagt til?

Velkommen.:) Handeliste er postet over. Går en del i ren mat som bær, frukt og grønt, cottage cheese, mager kesam, kylling, fisk og karbonadedeig. Glutenfrie havregryn og sukkerfrie alternativer som sukrin, sukkerfritt syltetøy og fun light.

Bare les deg frem i tråden så finner du nok mer ut. Øvelser finner du her: http://fitnessbloggen.no/ovelser/ De beste mageøvelser er og forblir tungte baseøvelser (squats, markløft, knebøy, utfall). Fokuser først på styrke, og moderat cardio. Det er først og fremst styrkeøvelser som former kroppen din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinning og bodypump før frokost i dag, utrolig godt. Var nok ikke den mest effektive spinning timen, syntes dama skravlet altfor mye, men bodypumpen var bra. Økte med vekter i dag, kunne nok økt enda mere, men sliter litt med å huske hva vi skal gjøre når. Det går seg til ;)

mat: Skyr før trening, proteinbar rett etter, 1 ryvita m makrell til lunch. Grillpølser til middag. 2 Ryvita med salat, skinke, ost og paprika til kvelds og en skyr til kveldskos.

Litt usunn siden det er helg, 17 g m sjokolade og pepsimax ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usunn siden det er helg, 17 g m sjokolade og pepsimax ;)

at du klarte å holde deg til 17g!! jeg har gått på en skikkelig smell i helga med både eksamensfest, dagen derpå og generelt litt for mye kos :( men fra i morgen er det skjerpings, blir ikke resultater av å sitte og gomle dårlig mat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du klarte å holde deg til 17g!! jeg har gått på en skikkelig smell i helga med både eksamensfest, dagen derpå og generelt litt for mye kos :( men fra i morgen er det skjerpings, blir ikke resultater av å sitte og gomle dårlig mat!!

Ååå. Ditto. Men litt morsdagskos blir det vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at du klarte å holde deg til 17g!! jeg har gått på en skikkelig smell i helga med både eksamensfest, dagen derpå og generelt litt for mye kos :( men fra i morgen er det skjerpings, blir ikke resultater av å sitte og gomle dårlig mat!!

Der gikk jeg på en regningsfeil, godt dere følger med ;) 17 g er en rad, så blir 52 g, og i morgen er det bursdag+morsdag :(

Hiver meg med her jeg og! Jeg sliter med å få i meg nok mat i løpet av dagen (ser det er flere her inne som også sliter!) så nå har jeg bestilt proteinpulver for å få klemt inn litt mer i løpet av dagen :) Godt at man kan motivere hverandre her.

Velkommen :) kjøpt proteinpulver jeg også, men som måltiderstatter sliter jeg med å få det ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er flere som slenger seg på! :thumbsup:

Jeg selv har en uke hvor jeg går på automatgir, skal bli godt når eksamensperioden er ferdig onsdag. Husker ikke om jeg posta det her(?), men veide meg på onsdag(ned 0.5kg :)), men ikke lagt like mye jobbing i kardioen nå. Jeg kjøpte også noen herlige yoghurt "jorgubbar" på Fitnessmessa i går- var så godt at jeg ikke fikk dårlig samvittighet :p

Håper alle får en strålende søndag og er klare for en ny uke i morgen! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal ikke jeg ned i vekt (kun fettprosent), så vet ikke om jeg har "lov" til å kommentere på denne tråden, men må bare si: så utrolig flinke dere er! fantastisk at man kan gjøre dette sammen med noen, virkelig inspo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at PSMF dagen etter en oppkarbingsdag/kosedag er effektivt som faen:eek::D kroppen min kvitta seg med enormt mye vann, og den lille 4-packen ble veldig synlig. Typisk meg at jeg mister fett rundt midje og bryster FØR det forbanna magefettet. Å punktslanke seg skulle jeg ønske gikk ann i mitt hode:mad:

Min kosedag besto av psykisk motivasjon og nam nam: Lys spagetti med hvitløkspulver, basilikum og ketchup, surt smågodt, hjemmelaga lyse rundstykker med ekte bringebær syltetøy og brunost, fruktsalat, juice og popcorn. Var egentlig ganske lei alt det søte etter denne dagen:thumbsup: det hjelper! Nå som jeg går på psmf har jeg oppkarbingsdag hver 10 dag med 5 timers mellomrom.

Til dere som lurer på hvordan disse spisedagene fungerer---> Her er matvarer dere bør holde dere til på disse dagene, hold dere unna fett!

* Cheerios (valgfri karbo frokostblanding)

* Lett iskrem

* Gummi smågodteri

* Riskaker

* Sytltetøy

* Juice

* Lyse rundstykker

* Lyst pasta, ris, poteter

* Havregryn

* Frukt/bær

....altså raske karb eller alt man ikke har lov til å ha ellers! Hvis dere absolutt må/vil ha noe fettrikt så unn dere 1 juksemåltid. F.eks pizza eller sjokolade. Ikke fråtse i fett hele dagen. Jeg er megasvak for mørk sjokolade. Fy...ikke noe bra motivasjon fra meg til dere. Har aldri nevnt det:wub: Men kan fint klare meg med det greiene over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flinke jenter her altså! Etter to dager med masse dritmat er det på tide med en skikkelig dag idag! Jeg skal ha en steptime idag, så da må jeg avgårde på trening:)Blir en styrkeøkt først! Morgenvekt idag er 64,8kg. Mye vann. Så neste helg skal jeg komme med et nytt og bedre tall, hehe. Neste helg er det NIKE BLAST! åhhh, som jeg gleder meg:p Ha en fin dag, skjønne jenter! Nydelig vær i Oslo. For dere som skal i morsdag og bursdag: Det er lov med litt kos da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor desverre ikke sammen med min mor eller er mor selv, så blir desverre ikke noe morsdagskos på meg:( men koste meg i går med litt sjokolade og tortillachips, litt kos må man ha! Deilig å sitte på søndag med null cravings og klar for en ny uke - derfor jeg tror disse kosedagene er viktig!:) Vekta i dag viste -0,8 noe jeg var veldig fornøyd med. har hele livet vært en tredemølleslave så når jeg faktisk hadde gått ned i vekt etter 4 tunge styrkeøkter, 1 intervalløkt og 1 raskgange-økt, ble jeg egentlig litt tatt på senga:) hadde ikke forventet det;)

Så kjekt å se at vi blir flere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...