Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Megan: Hvordan syns du PSMF går??:)

Føler matlysten er dårlig. Om en uke ønsker jeg sikkert å bli vegetarianer:rofl: Ble småsvimmel og slapp etter styrken idag på kun 30 - 40 min:p Dårlig med energi. Vurderer å jukse med en halv frukt for å kunne prestere. Ligger jo så ekstreemt lavt på kalorier også. 600 - 1000 kcal om dagen:eek:

Hvordan ser din matplan ut?

Her er dagens:

Frokost: 1/2 boks cottage cheese med 40 g blåbær og kanel + stor kopp kaffe + fun light iste

Lunsj: 130 g kyllingfilet i karri, chilipulver og hvitløkspulver med squash, tomat, gul paprika og babymais + tatziki dipp (yoghurt naturell med salt, pepper, 1 hvitløksfedd og revet agurk)

Etter trening: 2 scoops chocorite - chocolate brownie fudge proteinshake (www.iherb.com)

Middag: 150 g pepperbiff + salat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som går på psmf og dere som vurderer dette :) har dere lest den opprinnelige artikkelen? Og da mener jeg hele artikkelen og ikke bare skrolla ned til "hvordan skal man spise".. Dette er et ganske strengt regime der man i løpet av perioden man gjennomfører dietten skal legge all fokus på maten og ikke på treningen. Det er ikke meningen at man skal trene hardt eller prestere bra på trening. Dersom man "jukser" littegranne for å prestere bedre har man kanskje misforstått litt av dietten, da det visstnok er veldig viktig å følge den til punkt å prikke. Dette er en ganske ekstrem diett, og hvis man er i en god periode med trening og ønsker framgangen til å fortsette ser jeg ikke helt grunnen til å begynne med psmf. Selvølgelig kan det være greit å teste ut om man har stagnasjon og ikke kommer seg noen vei. Husk også

"Jeg ønsker på det sterkeste å understreke at personer med spiseforstyrrelse (SF), subklinisk spiseforstyrrelse eller som føler/mener at de har et usunt forhold til kropp, kosthold og trening, ikke bør vurdere denne dietten som ett alternativ til en sunn livsstil. Dietten er ment som en hurtigløsning og kan bare brukes av svært overvektige over et lengre tidsrom (1-3 mnd). Personer med normal kroppsvekt og fettprosent bør holde seg til 1-3 uker om gangen." sitat Robert.

Vil bare at folk skal tenke litt på det før de bestemmer seg :-) det enkle er ikke alltid det beste! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som går på psmf og dere som vurderer dette :) har dere lest den opprinnelige artikkelen? Og da mener jeg hele artikkelen og ikke bare skrolla ned til "hvordan skal man spise".. Dette er et ganske strengt regime der man i løpet av perioden man gjennomfører dietten skal legge all fokus på maten og ikke på treningen. Det er ikke meningen at man skal trene hardt eller prestere bra på trening. Dersom man "jukser" littegranne for å prestere bedre har man kanskje misforstått litt av dietten, da det visstnok er veldig viktig å følge den til punkt å prikke. Dette er en ganske ekstrem diett, og hvis man er i en god periode med trening og ønsker framgangen til å fortsette ser jeg ikke helt grunnen til å begynne med psmf. Selvølgelig kan det være greit å teste ut om man har stagnasjon og ikke kommer seg noen vei. Husk også

"Jeg ønsker på det sterkeste å understreke at personer med spiseforstyrrelse (SF), subklinisk spiseforstyrrelse eller som føler/mener at de har et usunt forhold til kropp, kosthold og trening, ikke bør vurdere denne dietten som ett alternativ til en sunn livsstil. Dietten er ment som en hurtigløsning og kan bare brukes av svært overvektige over et lengre tidsrom (1-3 mnd). Personer med normal kroppsvekt og fettprosent bør holde seg til 1-3 uker om gangen." sitat Robert.

Vil bare at folk skal tenke litt på det før de bestemmer seg :) det enkle er ikke alltid det beste! ;)

Ja, skal ikke trene mye, bare litt for å oprettholde muskelmasse. Vet jeg ikke kan prestere noe stort. Skal med fordel droppe den halve frukten før trening å heller ta det litt rolig. Grunnen til at jeg går på psmf er fordi jeg har stagnert skikkelig og vil ha en "kicksstart" et par 2 -3 uker. Det skal gi meg nok motivasjon til å trene igjen og spise normalt når jeg er ferdig. Veldig utålmodig sjel:wub: Dietten vil nok gi meg motivasjon til å fortsette når jeg ser resultater. resultater er for min del all motivasjon som trengs for å gi alt. Men dette er jo bare meg. Anbefaler den heller ikke til noen her inne!

Jeg ser opp til tålmodige sjeler:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler matlysten er dårlig. Om en uke ønsker jeg sikkert å bli vegetarianer:rofl: Ble småsvimmel og slapp etter styrken idag på kun 30 - 40 min:p Dårlig med energi. Vurderer å jukse med en halv frukt for å kunne prestere. Ligger jo så ekstreemt lavt på kalorier også. 600 - 1000 kcal om dagen:eek:

Hvordan ser din matplan ut?

Her er dagens:

Frokost: 1/2 boks cottage cheese med 40 g blåbær og kanel + stor kopp kaffe + fun light iste

Lunsj: 130 g kyllingfilet i karri, chilipulver og hvitløkspulver med squash, tomat, gul paprika og babymais + tatziki dipp (yoghurt naturell med salt, pepper, 1 hvitløksfedd og revet agurk)

Etter trening: 2 scoops chocorite - chocolate brownie fudge proteinshake (www.iherb.com)

Middag: 150 g pepperbiff + salat

Blåbær er jo veldig mye karbohydrater i, og sånn som jeg har forstått med dietten er at man bare skal få karbs fra grønnsaker :S eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fun light er life saver:D ^^

Allikevel må jeg ta meg enda mer i skinnet å ikke jukse med bær, CC og shakes.. og holde meg kun til kjøtt og karbs fra grønnsaker. Tar gjerne en liten shake etter trening, men ellers blir det kun kjøtt, kjøtt og kjøtt. varierende kosthold dette her:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 170cm

Vekt: ca. 78 kg

På grunn av en dårlig døgnrytme blir det ofte bare ett måltid før kveldstreningen (fotball). Hvis jeg spiser biffstrimler av svin (300g) og ris (120g) før treningen. (Liker å tilsette litt dressing) Er dette nok for en dag eller må jeg kaste i meg noe mer? Kanskje en boks tunfisk etter treningen? (da må jeg sikkert blande den med noe igjen.. Cottage Cheese eller Kesam osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner her! Er 163 cm, 22 år og veier 70 kg. Jeg lurer på om noen her vet hvor effektivt BodyPump timer er? Noen som har erfaring fra slike timer? Teller det som styrketrening? Fikk høre at det egentlig er utholdenhet fordi man kjører så mange repetisjoner... Trener uansett 2 Bodypump-timer i uka, og 3 Zumbatimer. Bruker Grete Roede metoden og får beskjed om å spise ca 1300 kcal pr. dag. Har fungert ganske bra for meg, men jeg skulle gjerne formet litt tydligere muskler, ikke bare gå ned i vekt. Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner her! Er 163 cm, 22 år og veier 70 kg. Jeg lurer på om noen her vet hvor effektivt BodyPump timer er? Noen som har erfaring fra slike timer? Teller det som styrketrening? Fikk høre at det egentlig er utholdenhet fordi man kjører så mange repetisjoner... Trener uansett 2 Bodypump-timer i uka, og 3 Zumbatimer. Bruker Grete Roede metoden og får beskjed om å spise ca 1300 kcal pr. dag. Har fungert ganske bra for meg, men jeg skulle gjerne formet litt tydligere muskler, ikke bare gå ned i vekt. Tips? :)

Jeg vet at mange ler litt av BodyPump-timene, men de gangene jeg har blitt med på dem har jeg blitt dødssliten og forferdelig støl dagen etter.... Da må det jo fungere?:p Det kommer selvfølgelig an på hvor hardt du presser deg da, men jeg blir veldig motivert og fokusert når jeg trener med mange rundt meg. Ville kanskje ha droppet Zumba og begynt å løpe intervaller(for fettforbrenning) i stedet, men det er jo opp til hver enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 170cm

Vekt: ca. 78 kg

På grunn av en dårlig døgnrytme blir det ofte bare ett måltid før kveldstreningen (fotball). Hvis jeg spiser biffstrimler av svin (300g) og ris (120g) før treningen. (Liker å tilsette litt dressing) Er dette nok for en dag eller må jeg kaste i meg noe mer? Kanskje en boks tunfisk etter treningen? (da må jeg sikkert blande den med noe igjen.. Cottage Cheese eller Kesam osv.)

Mener du nå at du kun spiser dette i løpet av hele dagen frem til kveldstreningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner her! Er 163 cm, 22 år og veier 70 kg. Jeg lurer på om noen her vet hvor effektivt BodyPump timer er? Noen som har erfaring fra slike timer? Teller det som styrketrening? Fikk høre at det egentlig er utholdenhet fordi man kjører så mange repetisjoner... Trener uansett 2 Bodypump-timer i uka, og 3 Zumbatimer. Bruker Grete Roede metoden og får beskjed om å spise ca 1300 kcal pr. dag. Har fungert ganske bra for meg, men jeg skulle gjerne formet litt tydligere muskler, ikke bare gå ned i vekt. Tips? :)

Heisann! Velkommen hit:) Bodypump kan ikke erstatte god individuell styrketrening. Her kjøres det typ 100 repetisjoner som du selv sier, og vektene er ganske lette. Skaff deg et styrkeprgram og begynn å trene styre;) Da skal du se det dukker opp noen forandringer om du kjører regelmessig styrke. Ikke vær redd for å ta i litt. Vær sikker på at du gjør øvelsene riktig nå i starten (få noen til å vise deg):p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...