Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Er nok det som redder meg inn etter dårlige perioder :wub: Men er som jeg har tenkt i mitt stille sinn, når jeg er hjemme hos mor og far legges det godt til rette for den gamle livsstilen, så skjønner godt hvorfor jeg var stor før :meh: Meen igjen, greit å vite hvor det går galt så man ikke føler hele verden går under :)

man skal jo unne seg litt også, og en tur hjem er god grunn til å kose deg. Skal vel ikke være der for ever? ;)

Har mista laderen til kameraet mitt, og iphonen suger balle :(Skal prøve å få tatt noen, men legger de kun ut på min egen logg :)

Link?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[ATTACH]10675[/ATTACH][ATTACH]10676[/ATTACH]

Det er 6 uker mellom disse to bildene. går det riktig vei eller? har selvsagt glemt

å måle meg fra starten av, men ligger på 72 cm rundt midja nå:)

Det ser kjempe bra ut! Akkuratt den motivasjonen jeg trengte for å komme meg på trening i dette uværet! Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei høres ikke rart ut i det hele tatt, tenkte akkurat det samme selv, men det virker ikke som det er jeg som får avgjøre saken! :meh:

Sliter med å få slankere lår jeg og..der har jeg bare mistet 2 cm fra jeg startet i slutten av oktober(hadde "pause" fra midt i desember til ut januar, hvor jeg bare fokuserte på å holde vekta) kontra 10 cm fra bredeste del av mage, like under navlen. Jeg begynte ikke å måle før jeg hadde gått ned noen kg og da hadde jeg 100 cm rundt det bredeste og er nå på 90 og det skal sies at jeg ikke har født :blush: Syntes i utgangspunktet ikke jeg var så stor rundt magen, har alltid mislikt lårene mest, men når jeg tenker på det nå syns jeg det er helt utrolig hvor stort 100 cm er! Håper bare at lårene og kommer etter snart!

Men tror det er bare å være tålmodig og stå på som vi gjør så får vi noen enda flottere kropper! :D

EDIT: Skulle vært sitert til Marphil her..

da ligger vi ganske likt og kan hjelpe hverandre, det er motiverende :)))

Har jo vært veldig flink du da, 10 cm på mage, merker det nok på buksene dine du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ligger vi ganske likt og kan hjelpe hverandre, det er motiverende :)))

Har jo vært veldig flink du da, 10 cm på mage, merker det nok på buksene dine du også :D

Takk for det! :)

Veldig motiverende å prate med flere i samme båt! :D

Ja, merker det godt! Sitter fortsatt som støpt på lårene, men er for stor "oppi", hvis du skjønner(trønder med dårlig ordforråd på bokmål, hoho) , så kan ikke hoppe ned en størrelse enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser kjempe bra ut! Akkuratt den motivasjonen jeg trengte for å komme meg på trening i dette uværet! Keep up the good work!

Takk - Ser ikke så veldig endringer selv, men kjekt om noen andre gjør det - det er jeg i alle fall på rett vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Veldig motiverende å prate med flere i samme båt! :D

Ja, merker det godt! Sitter fortsatt som støpt på lårene, men er for stor "oppi", hvis du skjønner(trønder med dårlig ordforråd på bokmål, hoho) , så kan ikke hoppe ned en størrelse enda.

skjønte godt hva du mente, vi får holde på buksene våre litt til og kline til med noen kule belter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow 200kg benpress og et bens knebøy. Så imponert!! Ellers er vi ganske likt i vekt og måk også tror jeg?

Takk :wub: Jeg ligger på rundt 72kg nå tenker jeg, målet er å komme ned mot 65kg mot neste vinter når jeg skal til Florida å ta PT-utdannelse :cool: Så haster ikke, men jovisst har jeg et mål :p (Samtidig som jeg skal klare 250 i benpressen :whistling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub: Jeg ligger på rundt 72kg nå tenker jeg, målet er å komme ned mot 65kg mot neste vinter når jeg skal til Florida å ta PT-utdannelse :cool: Så haster ikke, men jovisst har jeg et mål :p (Samtidig som jeg skal klare 250 i benpressen :whistling:)

Da er vi ganske likt ja, jeg ligger på 71,1 kg og håper å være nede på 65 kg jeg også, det var det jeg veide før jeg ble gravid. 250 i benpress, wow igjen! Jeg må nok sette meg bedre inn i dette med vekter. Til nå har jeg kun vært på bodypump. Dvs sniket meg bortom vekt avd et par ganger. Prøvde meg på en sånn benpress maskin og klarte 70kgx10. Kunne nok klart mere, men var drit stolt av det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ganske likt ja, jeg ligger på 71,1 kg og håper å være nede på 65 kg jeg også, det var det jeg veide før jeg ble gravid. 250 i benpress, wow igjen! Jeg må nok sette meg bedre inn i dette med vekter. Til nå har jeg kun vært på bodypump. Dvs sniket meg bortom vekt avd et par ganger. Prøvde meg på en sånn benpress maskin og klarte 70kgx10. Kunne nok klart mere, men var drit stolt av det :p

Det som er så fint med vekter er jo at det er syk progresjon hvis man er "ny" og begynner mer seriøst med mål og mening :) Klarte du 70kgx10 klarer du nok fint 100kg på veldig kort tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint med vekter er jo at det er syk progresjon hvis man er "ny" og begynner mer seriøst med mål og mening :) Klarte du 70kgx10 klarer du nok fint 100kg på veldig kort tid ;)

ja jeg burde vel bli flinkere til å gå innom styrkehjørnet. Tror jeg bør holde meg til apparater en stund, sånn at jeg ikke gjør noe feil. Men sniker til meg noen markløft, det er gøy :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jøss du er sterk Birgit! Har vært å sneket litt på loggboka di tidligere! Fant ut at jeg måtte trene litt mer styrke før jeg bladde gjennom hele! :rofl:

Men ca hvor ofte bør man øke vektene? Det er jo nesten umulig å øke på f.eks benkpress føler jeg..ligger der med 5 kg på stanga å da er det bare så vidt jeg klarer 4, er det bare å presse på så går det bedre?.. :rolleyes: Sliter og med markløft, føler jeg kunne hatt mye mer vekt, men grepet svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg burde vel bli flinkere til å gå innom styrkehjørnet. Tror jeg bør holde meg til apparater en stund, sånn at jeg ikke gjør noe feil. Men sniker til meg noen markløft, det er gøy :p

Klarer du markøft med riktig tenkikk så klarer du alt :thumbsup: Og er man usikker så er youtube og øvelsesfilmene her inne på FB kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jøss du er sterk Birgit! Har vært å sneket litt på loggboka di tidligere! Fant ut at jeg måtte trene litt mer styrke før jeg bladde gjennom hele! :rofl:

Men ca hvor ofte bør man øke vektene? Det er jo nesten umulig å øke på f.eks benkpress føler jeg..ligger der med 5 kg på stanga å da er det bare så vidt jeg klarer 4, er det bare å presse på så går det bedre?.. :rolleyes: Sliter og med markløft, føler jeg kunne hatt mye mer vekt, men grepet svikter.

Din lille snik :p

Må du huske på at jeg elsker styrketrening og hater kardio. Stått på alpint siden jeg var to år(født med ski på beina?) og kjørt renn hele oppveksten, noe som har lagt bra grunnlag for styrke i beina :)

Jeg øker vekter når jeg føler det blir lettere, så det er mest snakk om å presse seg psykisk enn fysisk for min del!

Med tanke på grepet sleit jeg en del selv, men det er pga svette, så kjøpte meg flytende magnesium og nå etter et år er det aldri grepet som er problemet lenger :) Ellers kan kanskje reimer være en idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du markøft med riktig tenkikk så klarer du alt :thumbsup: Og er man usikker så er youtube og øvelsesfilmene her inne på FB kjempebra! :)

ja men burde nok fått noen til å sjekke meg, syns jo selv at det ser veldig riktig ut ;)

Syns jeg har et greit utgangspunkt å gå på bodypump, der lærer jeg forskjellige teknikker som jeg kan ta med videre. Bl.a markløft og den ned mot panna øvelsen (beklager at jeg ikke kan riktig navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men burde nok fått noen til å sjekke meg, syns jo selv at det ser veldig riktig ut ;)

Syns jeg har et greit utgangspunkt å gå på bodypump, der lærer jeg forskjellige teknikker som jeg kan ta med videre. Bl.a markløft og den ned mot panna øvelsen (beklager at jeg ikke kan riktig navn)

Nå har ikke jeg vært på bodypump(på sats?), men tror går ut på mye av det samme som elixia power? Er instruktøren flink er det bra time for teknikken, men er det ikke utrolig mange reps? :confused: Veldig vanskelig å øke i styrke på slike timer

* Fransk press du tenker på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke jenter! Ikke la søtsuget la dere miste motivasjonen, jeg er i den leiren jeg også.:p Kunne drept for en skål med havregrøt nå ala http://dedication.blogg.no/1313883378_sndagsgrten.html.

4 dager igjen på psmf nå så jeg kjenner jeg er drittlei. 14 dager med så lite utvalg i matvarer gjør noe med deg, så selv om resultatene kom fort er det mye lettere å sprekke. Er ikke til å anbefale med eller mindre du har noe kommende som konkurranse eller sydentur. Blitt korte styrkeøkter hjemme uten cardio. Oppkarbingsdagen på lørdag tok flatt av!

Ellers har jeg mistet 3 cm på lår og mage siden slutten av januar:) Nå er jeg spent å se om jeg ender opp med kjærestetillegg etter uke 9.....altså en hel uke med minimalt med trening og bare være med kjæresten. Skal prøve så godt jeg å håpe at de 2 drittukene på psmf ikke var forgjeves. Jeg håper dere setter pris på ærligheten min. Kan jeg kalle neste uke deloading?:wub:http://dedication.bloggbyen.com/deloading/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært på bodypump(på sats?), men tror går ut på mye av det samme som elixia power? Er instruktøren flink er det bra time for teknikken, men er det ikke utrolig mange reps? :confused: Veldig vanskelig å øke i styrke på slike timer

* Fransk press du tenker på? :)

jo, de repeterer mye, så klarer ikke kjøre så mye som jeg skulle ønske på vektene. Bla. a kjører de markløft, roing og overhode på samme sang og det kan jeg bare glemme.

kan hende det heter det, det skal være bra for grevinnene ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke jenter! Ikke la søtsuget la dere miste motivasjonen, jeg er i den leiren jeg også.:p Kunne drept for en skål med havregrøt nå ala http://dedication.blogg.no/1313883378_sndagsgrten.html.

4 dager igjen på psmf nå så jeg kjenner jeg er drittlei. 14 dager med så lite utvalg i matvarer gjør noe med deg, så selv om resultatene kom fort er det mye lettere å sprekke. Er ikke til å anbefale med eller mindre du har noe kommende som konkurranse eller sydentur. Blitt korte styrkeøkter hjemme uten cardio. Oppkarbingsdagen på lørdag tok flatt av!

Ellers har jeg mistet 3 cm på lår og mage siden slutten av januar:) Nå er jeg spent å se om jeg ender opp med kjærestetillegg etter uke 9.....altså en hel uke med minimalt med trening og bare være med kjæresten. Skal prøve så godt jeg å håpe at de 2 drittukene på psmf ikke var forgjeves. Jeg håper dere setter pris på ærligheten min. Kan jeg kalle neste uke deloading?:wub:]

du har jo vært super flink. Fullførte gjorde du også, med resultater :D

Søtsuget er ikke mott problem, har ikke hatt lyst på godis på det jeg kan huske. Men unnet meg en sjokkis på lørdager, sånn at jeg ikke skal gå i fråtsemodus.

Kose deg masse med kjæresten, det er du unt nå, og ærlighet det liker vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...