Gå til innhold

Blir distrahert av hete menn på trening


SixpackJegeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venator, jeg tror at vi alle har snev av sosial angst. Kanskje du er mer ærlig med deg selv og bedre til å analysere deg selv? jeg hadde problemer med dette da jeg var yngre, mislikte sterkt å gå på steder der det var store folkemengder f.eks. Men så tok jeg et oppgjør med meg selv og fant rett og slett ut at jeg skulle ikke torturere meg selv på denne måten lengre! Det burde du også tenke litt over, skal du plage deg selv slik...? Du må ta vare på ditt indre, vet du! En ting som hjalp meg var å legge merke til hvor usikre folk flest er, du kan se det på dem ;) På bussen, i køen, på venterommet hos tannlegen...Snu det andre veien, prøv å lese dem istedet for å tro at de kan lese deg. Det har hjulpet meg ihvertfall, mer moro er det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ikke blande sosial angst - en konkret psykisk lidelse man kan ha, få diagnostisert hos medisinsk personell og motta behandling for - med "å føle seg litt utafor av og til". Hvis noen forteller deg at de har brekt beinet er det rimelig meningsløst å komme med uttalelser som "ja, jeg dunker skinnleggen borti ting hele tiden, det gjør jævlig vondt" - det er helt vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha hørt på en del forelesninger av Buddhist munker på YouTube, har jeg fått et helt annet syn på selvbildet mitt og negative følelser. Essensen er at det ikke noe galt i å ha sosial angst. Når jeg er nervøs og føler meg rar og utenfor, aksepterer jeg følelsene og har sympati for de. Jeg dømmer de ikke. Jeg åpner mitt hjerte for dem og sier "Takk for at dere kommer på besøk. Dere har like mye rett til å eksistere som behagelige følelser. Nå kjenner jeg meg selv bedre takket være dere. .

Hva som har hjulpet meg håndtere vanskelige situasjoner er å ikke identifisere meg med hva jeg føler, det kan forøvrig være tøft noen ganger. Det gjør det enklere å finne og bli kvitt problemet. Og du har helt rett, det er en sesong for alle følelser. Ingen vår uten vinter :)

Hvis du tror det er noe galt med deg, eller at du ikke er bra nok, har du blitt lurt. Og du er ikke den eneste.

"To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment."

-Ralph Waldo Emerson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke bli for filosofisk heller nå da. Religion og grubling er en fin oppskrift på angst. Det beste jeg hentet fra Buddhismen er tilstedeværelse her og nå på bekostning av unødvendig tankespinn og bekymringer, som jo er en årsak til angst i seg selv.

Av og til må man faktisk bare manne seg opp og gjøre det man er redd for. Og jada, jeg har hatt både angst og depresjon tidligere. I ganske alvorlig grad også. Har man hatt angst, så vet man at man ikke dør av den, selv om det kan føles slik ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dine høydepunkter hittil?

utgangspunktet for tråden (som eg framleis mistenker at er ein trolletråd) er i seg sjølv er ganske artig. vidare er det artig å sjå korleis tråden etterkvart inneheld tema som skjegg/ikkje skjegg, datingalderformel, utgreiing om sosial angst og henvisning til pop-up ads for kåte kvinnfolk".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...