Jump to content

Bente Aa

Members
  • Content Count

    202
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Bente Aa

  1. Mitt tips ang armhevinger er å bygge opp overkroppen. Ta strake armhevinger mot en trapp, et gelender eller i feks smith-maskinen. Så senker du gradvis, jeg er på vei nedover nå og min pt sier jeg er på gulvet og tar vanlige 1. Mai ☺
  2. 45 min spinning mandag. PT-time og gåtur tirsdag og 18 km på ski i går :-) I dag blir det shapepulse og en gåtur. Så treningen går ganske så bra om dagen her.
  3. Jeg hadde PT-time i dag og satte ny pers i markløft. Jeg startet med styrketrening i oktober og markløft i november. Nå klarte jeg 52.5 kg x 8 ☺☺ Startet med benkpress i dag, rolig start: 25 kg x 8 i 3 sett. Skulle øke neste gang ☺ Vekta var snill i går: 81.5 kg (11.5 kg til første hovedmål)
  4. Jeg har i grunn bare kuttet ut snop og bakst, trent en del og vært nøye med kostholdet i januar. Vil prøve å gå ned i vekt og opprettholde muskelmassen, trener styrke 2-3 ganger i uka, går en del turer og spinning utenom det
  5. 4 år... Tror ikke det endres med det første, dessverre
  6. 16. desember veide jeg 85 kg, i dag 81.8 - det må jeg si meg fornøyd med. Det har stått mye stille i begynnelsen av januar, men løsnet siste halvannen uke. Herlig. Målvekta er å komme under 70, så har en del jobb å gjøre framover.
  7. Noen tips herfra: egg, Styrk, Skyr, cottage cheese, kesam etc Spis mye kjøtt, rent kjøtt. Fisk har også mye protein :-)
  8. Det er veldig lett å miste muskelmasse når man går ned i vekt, derfor tror jeg at det er veldig viktig å trene styrke mens man går ned for å opprettholde muskelmassen. Jeg skulle ønske jeg ikke ventet til etter 20 kg vekttap før jeg startet med styrketrening, jeg har alltid vært mest glad i kondisjonstrening. Så jeg vil anbefale deg å fortsette med treningen, varier øvelser og type, slik at du ikke går lei. Liker slagordet jeg har sett på Sats: Den beste treningen er den det blir noe av!
  9. Akkurat nå har jeg blitt med på utfordringen på Facebook om å være snopefri i 8 uker, så jeg spiser ikke noe sjokolade, potetgull osv. Men jeg spiser Skyr Eplekjekk eller en rislunsj på kvelden. Frukt er jo også med på å dempe suget; appelsin, pære, eple, klementiner etc. Husk å drikke mye. En annen ting som fungerer her er å være i aktivitet, da "glemmer" jeg suget :-)
  10. Det samme tenker jeg, målet er å ha en helårskropp til sommeren ;-)
  11. Denne uken har det faktisk blitt 7 økter, inkludert skitur, gåturer, styrketrening og spinning. Det må jeg si meg meget fornøyd med, men det er nok ikke slik standarden for januar blir. Snart venter jobb og hverdag, da blir det ikke såå mange økter, men satser på 4 økter per uke i alle fall. Gleder meg til å følge dere alle på veien videre her inne
  12. Jeg slenger meg med! Har hatt et år med stabil vekt etter å ha gått ned ca 30 kg i 2013, nå må de siste kiloene av. Veier 84,5 i dag og vil være under 70 når juni kommer, fokus på styrketrening og spinning/sykkel + mange turer i marka til fots med hundene. Satser på å finne motivasjon til kostholdet her inne, det er der jeg sliter mest..
  13. Har lest loggen din nå og venter spent på en oppdatering. Desember er en tøff måned matmessig, men snart er jula over og det er lettere å være "flink" Jeg heier på deg
  14. Huden vil trekke seg sammen etter hvert, men det tar lang tid. Du er ung og har fortsatt elastisk hud, så vær tålmodig. Godt jobbet med vektnedgangen!!
  15. Her synes jeg mine to vakre jenter fortjener en plass også: Dansk svensk gårdshund Heldi på 2,5 år og staffordshire bull terrier Troika på 4,5 år
  16. For en fantastisk flott forandring - godt jobba
  17. Kan vel trygt si jeg ikke hører på den spinninginstruktøren, sjelden jeg er på timene hun har også. Jeg fortsetter å gi jernet, jeg er ikke på spinning for å ligge i et behagelig tempo
  18. Var på spinning i dag og har vært mye på spinning det siste halvannet året, men i dag sa spinninginstruktøren: Jeg ser det er mange av dere som ligger høyt i puls, 85-90% av maks, dette bør dere IKKE gjøre, det er ikke farlig, men det ødelegger/skader forbrenningen! Det kan da virkelig ikke være hold i dette?? De fleste steder leser jeg at man skal pushe seg, ligge i øvre skikt osv for å øke kondisjonen. Forbrenner ikke kroppen noe ved denne belastningen? Magefølelsen min sier at dette ikke stemmer, at jeg skal fortsette å strebe mot 85-88 % av maks på en 55 min time. Men en bit av meg ble jo usikker og derfor denne tråden Takker for oppklaring og svar!
  19. Her skal jeg følge med, for jeg får heller ikke opp puls under økten. Jeg har en Garmin Forerunner 310 XT
  20. Nytt år - nye muligheter

  21. Min datter er meget sær i matveien, men Arctic Oil går faktisk ned! Håper det faller i smak hos dere også
  22. 2 skiver grovt brød med kokt egg, stort glass skummet melk - namnam
  23. Ja, alt er riktig gjort fra min side, første og siste bestilling fra meg ja
×
×
  • Create New...