Gå til innhold

Kommentarer til overvektige på treningssenter?(????!!!!!)


lolte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syntes det er et paradoks at de vil trene på et treningssenter for å bli slankere samtidig som de har så mye fordomer imot både treningssenter og det de selv da anser for mere vellykkede mennesker kroppslig sett?o_O

Hvis det er en ting jeg kan love, så er det at om hun blir slank, så kommer likevel noen mennesker til å kommentere at hun er for blond, for lav for høy, har, eller har ikke fregner, snakker så her, eller ser ut så der. Så kanskje like greit å lære seg å drite i hva andre villt fremmede sier først som sist, og heller fokusere på å prøve å være et bedre menneske selv?

Haters gonna hate, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan enkelte kan slenge sånne kommentarer i den typen settinger - en ting er å slenge en sånn kommentar inne på f.eks. McDonalds - en annen ting er å slenge sånne kommentarer inne på et treningssenter. Når noen først har kommet seg inn på et treningssenter er de som oftest vel klar over situasjonen og hva som skal til, og en sånn kommentar i den settingen blir i mine øyne ekstra unødvendig. (Selvfølgelig ikke greit uansett setting.) Nå vet jeg at enkelte bare er drittsekker, uansett grunn, så blir jo ikke direkte overrasket over at dette skjer.

Det er sikkert en rekke grunnet til at noen kan si noe sånt, og lignende, til en annen person. Uansett om det er grunnet selvtillit, status, markere posisjon, oppdragelse eller noe annet så håper jeg de tar seg i nakken i ettertid og tanker igjennom situasjonen.

Heldigvis aldri opplevd noe sånn på treningssenteret hvor jeg "lever" og jobber, og håper jeg slipper dette også. Trening skal være for alle - stor, liten, høy, lav, sterk, svak osv.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet gjennom og må si meg veldig enig med i hvert fall Raptorial og TEW ...

1. Det er synd drittsekker skal ødelegge for andre. Helt klart.

2. Man kan ikke la andre stå i veien for egen lykke. Om man skal gå i frø hver gang man møter motstand, så...eh...vanskelig analogi å dra videre. Det funker i hvert fall ikke.

De aller fleste av oss møter drittsekker jevnlig gjennom livet, og de fleste av oss blir helt sikkert sett på som drittsekker av minst en person. Sånn er det bare. Man the fuck up - eller lev i mørket hjemme i kjelleren. Sorry. Det er ikke noen penere måte i si det på. Man er sin egen lykkes smed og så får man bare finne ut hvor mye man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke med dere, men jeg har aldri opplevd det. Jeg har aldri vært feit, men jeg har ikke sett til denne oppførselen på SATS hvor der jeg trener i. Jeg har heller opplevd at folk er hyggelige og behjelpelige hvis noen spør.

Jeg husker selv en gang at jeg så en ganske lubben fyr med PT, men etterhvert så jeg at han begynte å trene regelmessig. Etter 1 år var han helt tynn og sprek! Fått mange fine muskuløse områder, da måtte jeg bare gå til ham og sa at det er RESPEKT av ham å komme så langt. Han takket og trente videre og jeg tilbake til min plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet gjennom og må si meg veldig enig med i hvert fall Raptorial og TEW ...

1. Det er synd drittsekker skal ødelegge for andre. Helt klart.

2. Man kan ikke la andre stå i veien for egen lykke. Om man skal gå i frø hver gang man møter motstand, så...eh...vanskelig analogi å dra videre. Det funker i hvert fall ikke.

De aller fleste av oss møter drittsekker jevnlig gjennom livet, og de fleste av oss blir helt sikkert sett på som drittsekker av minst en person. Sånn er det bare. Man the fuck up - eller lev i mørket hjemme i kjelleren. Sorry. Det er ikke noen penere måte i si det på. Man er sin egen lykkes smed og så får man bare finne ut hvor mye man vil.

Ingenting i veien for det, OG at man kanskje tar tak i problemet samtidig? Synes ikke man skal ignorere drittsekkoppførsel og la dem holde på fritt.

Hvis alle ignorerer det, så skjer det jo ingenting med det. Og derfor har vi et mobbeproblem i utgangspunktet, overalt i livet. Ingen gidder å gjøre noe fordi "det nytter ikke" og mobbeofferet "skal man the fuck up".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i veien for det, OG at man kanskje tar tak i problemet samtidig? Synes ikke man skal ignorere drittsekkoppførsel og la dem holde på fritt.

Hvis alle ignorerer det, så skjer det jo ingenting med det. Og derfor har vi et mobbeproblem i utgangspunktet, overalt i livet. Ingen gidder å gjøre noe fordi "det nytter ikke" og mobbeofferet "skal man the fuck up".

Nei, jeg er enig med deg ref pkt 1. Poenget mitt er at de alltid vil være der. I beste fall blir det litt sånn "kvel fire rasshøl, et nytt dukker opp". I realiteten tror jeg forholdet ligger på ca 1:1, men om ingen jekker dem ned fra tid til annen vil det jo bli en eksponensiell vekst. Det er ikke bra.

Men selv om vi selvsagt skal gjøre noe med drittsekkene, så må også enkelte få seg litt tykkere hud. For å være ærlig tror jeg mange overvektige faller i samme kategori som en god del med hypotyreose (det er umulig for meg å gå ned i vekt, for jeg har så lav forbrenning - TULL, organene dine krever også sitt osv osv). Jeg tror faktisk ikke de har veldig lyst til å trene. Det er slitsomt. Det er hardt. Det er en høy terskel. Mange av oss har vært der. Ja det ER slitsomt. Det ER hardt. Det ER en høy terskel. Men jeg tror som sagt en del personer synes det er litt behagelig å kunne si "de stirret sånn på meg og sa slike ekle ting som at jeg må endre matvanene mine" og dermed slippe å gjøre noe med problemet.

Men igjen...selvsagt skal man ta drittsekkene (merk at jeg ikke skrev "ta rasshølene", for da hadde jeg bare blitt beskylt for å hele tiden tenke koffert :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ambivalent i denne saken kjenner jeg. På den ene siden så har mobbeoffer generelt godt av å "man/woman the fuck up", for å få det bedre med seg selv rett og slett. Noen er så usikre på seg selv, at de går i fistel om de ser et bilde av en veldig tynn person på et treningsforum, eller tar det som en personlig fornærmelse hvis noen skriver "Fat Duck!" på sin egen statusoppdatering etter å ha inntatt et bedre måltid. Alle får det bedre med seg selv med en dose selvironi, lav selvhøytidlighet og høyere takhøyde for hva som er ok.

Samtidig er det noe annet med drittsekker som tiltrekkes av, og går til personlig angrep på mennesker som er usikre på seg selv og har et svakt punkt som kan utnyttes. Å si at det er mobbeofrene sin skyld at de blir mobbet, blir like feil som å skylde på minimalt kledde dritings jenter for at de blir voldtatt. Det er overgriperen som utnytter en svakhet som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vel ingen som har sagt?

Jo. Mange som har sagt det i forbindelse med rettssaker (om du sikter til det med voldtekt). Husker ikke hvor jeg leste det, men var noe om forskjellige livssyn og også mental ubalanse. Det var vel Dagbladet som først skrev en artikkel om at imamer i Oslo sa det var greit å voldta norske jenter også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vel ingen som har sagt?

Om du mener at ingen har sagt direkte at det er mobbeofrene sin skyld at de blir mobbet i denne tråden, så er jeg enig med deg. Jeg satte det på spissen, men det er helt klart flere som mener at problemet ligger hos offeret som er "lagd av glass" ;).

Om som Tiwas refererer til, så er det flere som mener at minimalt kledde dritings jenter som blir voldtatt har sin del av skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente mobbeofrene, og snakket i denne tråden ja ;)

At folk er lagd av glass betyr ikke at de er problemet.

Det er bare en dårlig kombinasjon i møte med drittsekker ;)

Mener du alkohol og korte kjoler er en dårlig kombinasjon for jenter i møte med voldtektsmenn?

beklager litt krass argumentasjon. Prøver bare å belyse det fra en annen vinkel :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente mobbeofrene, og snakket i denne tråden ja ;)

At folk er lagd av glass betyr ikke at de er problemet.

Det er bare en dårlig kombinasjon i møte med drittsekker ;)

Siden enkelte snakker om separate treningssentre for damer og menn og vi jo allerede har spesialiserte sentre for viderekommende atleter...så kanskje vi skal ha egne sentre der rasshøl og glasshøl (*knis*) er segregert? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...