Gå til innhold

Kommentarer til overvektige på treningssenter?(????!!!!!)


lolte

Anbefalte innlegg

Jeg veit ikke det, jeg antar. For det jeg veit kan det hende du hang deg i garasjen i natt pga. mobbingen og derfor ikke taklet det veldig bra. "Trolig" er ingen bastant konklusjon.

Edit: Mine antagelser var kun basert på kommentarer og oppførsel her på forumet. Jeg kjenner deg ikke og har heller ikke stalket deg 24/7 for å kartlegge oppførsel. Derfor kun antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veit ikke det, jeg antar. For det jeg veit kan det hende du hang deg i garasjen i natt pga. mobbingen og derfor ikke taklet det veldig bra. "Trolig" er ingen bastant konklusjon.

Men det blir da helt feil å anta at noen takler ting bedre på grunn av ytre faktorer, blir det ikke? Det er jo slike holdninger som blant annet leder til at det i Oslo kun finnes ett krisemottak for menn mens det er mange for damer - til tross for at statistikk viser at fordelingen blir helt skjeiv.

Edit: Mine antagelser var kun basert på kommentarer og oppførsel her på forumet. Jeg kjenner deg ikke og har heller ikke stalket deg 24/7 for å kartlegge oppførsel. Derfor kun antagelser.

Helt greit, men du baserer det fremdeles på ytre faktorer om at en person fremstår som noe. Om det er en maske eller et personlighetstrekk har man ingen mulighet til å vite noe om, så derfor bør man være forsiktig med slike antakelser.

For å komme med et annet eksempel, så vil man i de fleste yrker der det er selvmordsvakt passe ekstra godt på dem som ikke viser følelser og ikke virker affiserte. Det er de som ofte detonerer og gjør noe ekstremt. Sinne eller masse følelser viser at en person er mer i kontakt med seg selv og dermed ikke er en reell fare (sammenlignet med dem som holder det inne). Det er slike ting som det som gjør at folk blir sjokkert når "han som var så stille, rolig og høflig" blåser hodet av seg med en hagle - og fagfolk ofte ikke er det minste sjokkert. Så igjen...å si at det er mer ok å hakke på noen enn andre basert på egne antakelser kan ofte bli veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent på forskjellige studioer landet rundt i 11 år nå, og jeg kan ikke komme på en eneste gang hverken en bekjent eller random på treningstudio noensinne har sagt eller gjort noe frekt mot de som er mindre trent enn gjennomsnittet. Enten har jeg vært veldig "heldig" med hvor jeg har trent ellers sitter det meste i hodet dems.

Dog assholes finnes overalt, dog, basert utifra egen erfaring så tror jeg ikke dette er noe utbredt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent på forskjellige studioer landet rundt i 11 år nå, og jeg kan ikke komme på en eneste gang hverken en beskjent eller random på treningstudio noensinne har sagt eller gjort noe frekt mot de som er mindre trent enn gjennomsnittet. Enten har jeg vært veldig "heldig" med hvor jeg har trent ellers sitter det meste i hodet dems.

Dog assholes finnes overalt, dog, basert utifra egen erfaring så tror jeg ikke dette er noe utbredt problem.

Jeg er et sånt "asshole" som ville rettet på skj og kj-lyd om jeg noensinne hørte noen gjøre den feilen på et treningssenter. Jeg hadde nemlig irritert meg skjempemasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette selv da jeg meldte meg inn på treningsstudio da jeg var 18 år. Det er lenge siden, men klart det gjør at terskelen nå er større for å melde meg inn. Har det litt i hodet at jeg vil være "normal" før jeg evnt melder meg inn igjen. Når det er sagt trives jeg med å trene hjemme enn så lenge.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er ganske vanlig å føle seg ukomfortabel på et treningssenter den første tiden, uavhengig om man er overvektig, normalvektig eller undervektig. Man går utenfor komfortsonen sin, holder på med øvelser man kanskje ikke har så mye peiling på eller kunnskap om. Litt av poenget med å gå på et treningssenter er jo for å bli sterkere og i bedre form. Da blir det litt bakvendt at man skal være "normal" før man i det hele tatt tør å gå inn. Hvis du må være sterk før du begynner å trene så kommer du aldri til å begynne å trene. Overvektige er muligens ekstra sårbare, noe jeg vil tro i hovedsak skyldes dårlig selvbilde pga. overvekten selv om det garantert er flere faktorer som spiller inn.

Jeg var undervektig da jeg begynte å løfte vekter. Det var garantert flere som så på meg og tenkte at det der ser ikke bra ut. En fyr på 188cm og 65kg som prøver å lære baseløftene alene ser ikke ikke bra ut ;) Det ser ikke særlig imponerende ut med 30kg på stanga. Men samma faen det, skal man bli sterkere så må man svelge stoltheten og jobbe seg gradvis oppover. Før du løfter de store platene må du løfte de små. Alle starter et sted. Alle har vært nybegynnere.

Jeg har sett "sånne som meg" på gymmen flere ganger. Unge, tynne folk. Litt usikre, ikke helt komfortable med seg selv eller øvelsene de gjør. Jeg tenker "Kult at du løfter. Fortsett sånn." (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig å føle seg ukomfortabel på et treningssenter den første tiden, uavhengig om man er overvektig, normalvektig eller undervektig. Man går utenfor komfortsonen sin, holder på med øvelser man kanskje ikke har så mye peiling på eller kunnskap om. Litt av poenget med å gå på et treningssenter er jo for å bli sterkere og i bedre form. Da blir det litt bakvendt at man skal være "normal" før man i det hele tatt tør å gå inn. Hvis du må være sterk før du begynner å trene så kommer du aldri til å begynne å trene. Overvektige er muligens ekstra sårbare, noe jeg vil tro i hovedsak skyldes dårlig selvbilde pga. overvekten selv om det garantert er flere faktorer som spiller inn.

Jeg var undervektig når jeg begynte å løfte vekter. Det var garantert flere som så på meg og tenkte at det der ser ikke bra ut. En fyr på 188cm og 65kg som prøver å lære baseløftene alene ser ikke ikke bra ut ;) Det ser ikke særlig imponerende ut med 30kg på stanga. Men samma faen det, skal man bli sterkere så må man svelge stoltheten og jobbe seg gradvis oppover. Før du løfter de store platene må du løfte de små. Alle starter et sted. Alle har vært nybegynnere.

Jeg har sett "sånne som meg" på gymmen flere ganger. Unge, tynne folk. Litt usikre, ikke helt komfortable med seg selv eller øvelsene de gjør. Jeg tenker "Kult at du løfter. Fortsett sånn." (y)

Word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...