Jump to content

Whitefox

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Whitefox

  1. Mandag: Benkpress Benkpress skrå Benkpress nedover Militærpress m/ bredt grep Kabeltrekk bryst Onsdag: Chin ups (varierer med bredt og vanlig brep) Nedtrekk T-bar row Latsroing Biceps stang/hammercurl: 4x12 30kg Biceps droppsett: Maskin/hammercurl Fredag: Markløft Sidehev Forhev Shrugs Kabeltrekk (forbøyd) Fransk press Pushdown Er det et bra program? Er selvlagd, men jeg blir glad for tilbakemelding og evt forslag til et annet program. Grunnen til at jeg dropper knebøy og leg day er fordi jeg trener fotball/snowboard 3 ganger i uken, belastning blir rett og slett for mye hvis jeg trener beina. Beina mi er allerede store, har trent knebøy i hele høsten. Er oppe ved 140kg 5x5(el 4x6)
  2. Jeg vet ikke med dere, men jeg har aldri opplevd det. Jeg har aldri vært feit, men jeg har ikke sett til denne oppførselen på SATS hvor der jeg trener i. Jeg har heller opplevd at folk er hyggelige og behjelpelige hvis noen spør. Jeg husker selv en gang at jeg så en ganske lubben fyr med PT, men etterhvert så jeg at han begynte å trene regelmessig. Etter 1 år var han helt tynn og sprek! Fått mange fine muskuløse områder, da måtte jeg bare gå til ham og sa at det er RESPEKT av ham å komme så langt. Han takket og trente videre og jeg tilbake til min plass.
  3. Hva jeg løfter I kroppmessig har jeg ikke vokst noe særlig.
  4. Gammel tråd? Skal jeg bruke denne tråden eller opprette en ny en? Men uansett... Jeg har fulgt X-size i noen måneder nå, jeg synes at det ikke har gitt meg bra fremgang som jeg har håpet på. Jeg har økt kanskje kun 2-4kg på halvt år nå, er det ikke lite?
  5. Kort om meg: Nå tenker jeg at det er på tide å begynne med kosthold, så jeg oppretter her for å få råd og tips. Jeg er en gutt i 177cm høy og veier 86kg. Jeg har drevet med stryketrening i to år nå, med flere pauser i mellom. Ifjor veide jeg 73kg, ved nyttår veide jeg 83kg og nå veier jeg 86kg. For meg har det blitt litt for mye, selv om jeg ser omtrent som før. Bare sterkere og bedre i form. Men jeg driver med snowboard og fotball, så jeg kan egentlig ikke være for tung. Så jeg tenker kanskje å få orden på kosthold nå. Her håper jeg å få hjelp av dere. Om dagen jobber jeg i kontor og sitter godt å si hele tiden, om det har noe å si. Tenker bare at det er greit å nevne. I første omgang tenker jeg å finne ut hva jeg spise og sånt, etterhvert tenker jeg kanskje å ha ukeplan for kosthold. Trening: Jeg trener fire ganger i uken med styrke, programmet jeg bruker er X-size. Så trener jeg ofte fotball to ganger i uken + kamp. Utenom det liker jeg å drive med andre trening i ny og ne, som f.eks. sykling eller klatring. Kosthold (hva jeg spiser vanligvis spiser pluss til): Frokost – To brødskiver (speltbrød) med smør og kaviar, av og til to egg. Lunsj – Havregryn (ca 100gram) m/ melk og blåbær Mellommåltid – Av og til ingenting, av og til en yogurt (vanilje) og/eller en banan Middag – Tja, jeg eter det jeg eter Trening: 2 riskaker, 40g rosiner og en banan. Kveldsmat – 100g Havregryn m/ melk Jeg innser at jeg er helt elendig på kostholdet mitt, jeg må skjerpe meg. Jeg har lest endel rundt det, likevel er jeg slapp og klarer å tenke smart. Derfor beslutter jeg at jeg skal lage ukeplan med uke for uke, slik at jeg kan skjerpe meg. Ifølge fitnessbloggen.nos kalkulator 2854kcal per dag, dersom jeg skal deffe. Da skal det lande på 2354kcal per dag. Den nye kostholdsukeplanen: Kommer... Spørsmål: – Finnes det noen allerede kostholdsukeplan der ute som jeg kan bruke? – Hvor mye kcal skal jeg få i meg per dag? Nå tenker jeg å deffe ned til 80kg.
  6. Oioi, er det nå vi skal leke statspoliti? Neinei, bare vær sur på ham dere. Det er meget leit det som skjedde, men det som skjedde er en sak mellom staten/politi og Petter Northug. Han kommer til å sone for straffen hans. Jeg driter i hva han gjør med privatlivet sitt, jeg støtter ham uansett. Som jeg gjør med alle andre. Bare så lenge han ordner seg opp og gjør opp for handlingene hans.
  7. Takk for støtten din Du har kommet med flere gode poeng rundt det, jeg har blitt inspirert av deg og flere andre her i forumet. Det har formet meg og gitt meg gode perspektiver på hvordan man skal se på ting.
  8. Takk! Jeg er så enig med deg!!! Først må jeg understreke at jeg er ganske nybegynner og er ikke så sterk enda. Men likevel er jeg sterk i fysisk sett i forhold til de andre jeg kjenner, til tross større muskler og mer rippet kropp enn meg. Bare fordi de trener mye med biceps, høy rep for volum og kardio, blir jeg hele tiden sett ned på. "herregud, du ser jo feit ut!" - "trener du virkelig???" - "du er jo ikke rippet en gang!". Likevel knuser jeg dem i alle øvelsene som finnes, løper raskere enn dem og har bedre kondisjon. Jeg trener ikke for å bli rippet, jeg trener for å bli bedre enn min gamle jeg. Styrke er min lidenskapelig, jeg driter i volum. Det er noe ala ballong du blåser i musklene dine opp.
  9. "Imorra er aldri" Det er et sitat jeg bærer med meg i overalt, å ta ting imorra da vil det jo skje aldri. Imorra blir bare en ny imorra
  10. Og forresten forskjell på chin ups og pull ups? Noen steder sier at chin ups er bakhånd mens pullups er forhånd, mens andre steder sier det motsatte. Det blir bare rot
  11. Takk for svarene deres. Og Burny_, det er så mye å få seg med og dog ikke alltid lett å vite kosthold jeg skal sette opp for en dag. Men det kommer jeg tilbake til når jeg har lest nok Sistemann, takk. Det spurte jeg omtrent det samme i første innlegg om jeg kunne legge til f.eks. chinups og planke. Kan se at det er mye samme i artikkelen, det har gitt meg en enda bredere forståelse om hvordan oppsett kan se ut. Nyttig artikkel, takk
  12. Hvordan finner jeg det ut med kalorioverskudd? Jeg har så vidt kommet en stykke med bredere forståelse at core trening er tingen, men kosthold har jeg ikke kommet til Det er et område som jeg vil gjerne lære meg om, men vet ikke hvor jeg kan lese om det?
  13. Målet mitt er... bli bedre i fysisk og få selvtillit med min egen kropp. Jeg ser jo egentlig bra ut og relativt slank, men jeg føler meg litt dvask nå siden jeg var fysisk bedre trent for noen år siden da jeg drev med fotball i minst 5 ganger i uka. I oppsummering ønsker jeg å kvitte meg med litt fett bort fra magen, pumper opp brystet og armene. Etterhvert vil jeg kanskje sikte mot litt mer fornuftige mål
  14. Hva med kardio? Bør det unngås? Jeg trener 5x5 i hver mandag, onsdag og fredag. Tenker å trene kardio i tirsdag og torsdag, men har hørt at det bør unngås når man trener styrketrening. Det er mange myter der ute at jeg ikke vet hva som er sant. Takk forresten for svaret ditt, Frk. Sondre.
  15. Hei! Jeg er på andre uke med dette programmet 5x5 fra Stronglifts, hentet herfra: StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts Spørsmålet er vel... Er det et bra program? Noe å satse på? Jeg føler at 3 øvelser per gang kan føles litt for lite, jeg vil så gjerne å trene mye mer enn det. StrongLifts 5×5 Workout A Squat 5×5 Bench Press 5×5 Barbell Rows 5×5 StrongLifts 5×5 Workout B Squat 5×5 Overhead Press 5×5 Deadlift 1×5 Jeg lurer på om jeg kan trene litt ekstra? F.eks chinup, jeg vil så gjerne forbedre meg selv i dette området. Per idag kan jeg kun 3ganger per gang, målet mitt er å klare 10. Opplegget har jeg klart, men spørsmålet er om det kan kombineres med 5x5? Hva med planke? Jeg er forresten 24år, 176cm i høyde og veier rundt 78kg. Veide 73kg da jeg begynte med styrketrening for halvt år siden. Hadde et annet program før jula, men har lyst til å prøve noe nytt og kom over dette programmet.
×
×
  • Create New...