Gå til innhold

Folkeopplysningen i kveld: Supermat! 2045 NRK


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også helt forbløffet, forbauset, og rett ut mind=blown over at de to personene begge har kommet seg igjennom et akademisk lengre løp og burde ha alle verktøyene til å innse at dette er tull, men selv med dette så påstår de dette hardnakket, på tv, i beste sendetid.

Hvordan er det mulig ?

Eg er ikkje overraska over del delen, eg kjenner nemleg ein lege som er 110 % overbevist om at vaksiner ikkje har redda eit einaste liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje overraska over del delen, eg kjenner nemleg ein lege som er 110 % overbevist om at vaksiner ikkje har redda eit einaste liv...

Det er faktisk helt utrolig (skummelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, det er vel ikke akkurat fiksjon. Med masse vitaminmangel og fast på medisiner. Kan jeg si at i og med at jeg har kunnet slutte på medisiner fordi supermaten har hevet alle mangler opp til over normalnivå så er ikke det ikke veldig fiksjon for min del.

Hvor mange kilo spiste du om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kilo spiste du om dagen?

spiser ingen kilo av det om dag, før måtte jeg ta B12 sprøyte, og tablett tilskudd av B og D vitamin. Så byttet jeg ut dette med å blande 2 tskjeer med supermat i min vanlige frokost smoothie, endret ikke på noen matvaner. Vips så ble verdiene 2 uker etterpå normalisert. Så man trenger ikke dytte i seg store mengder av det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiser ingen kilo av det om dag, før måtte jeg ta B12 sprøyte, og tablett tilskudd av B og D vitamin. Så byttet jeg ut dette med å blande 2 tskjeer med supermat i min vanlige frokost smoothie, endret ikke på noen matvaner. Vips så ble verdiene 2 uker etterpå normalisert. Så man trenger ikke dytte i seg store mengder av det i det hele tatt.

For at det skal få en virkning, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at det skal få en virkning, jo.

Det sier vel seg selv at det du skriover nå er feil? Når jeg har tatt blodprøver og fått opp verdiene, som jeg sier er det 2 stk tskjeer hver morgen thats it. Så nei, man trenger ikke store mengder for å få effekt. Det har jeg blodprøve svar som viser helt tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel seg selv at det du skriover nå er feil? Når jeg har tatt blodprøver og fått opp verdiene, som jeg sier er det 2 stk tskjeer hver morgen thats it. Så nei, man trenger ikke store mengder for å få effekt. Det har jeg blodprøve svar som viser helt tydelig.

Good for you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier vel seg selv at det du skriover nå er feil? Når jeg har tatt blodprøver og fått opp verdiene, som jeg sier er det 2 stk tskjeer hver morgen thats it. Så nei, man trenger ikke store mengder for å få effekt. Det har jeg blodprøve svar som viser helt tydelig.

Hvordan forholder du deg så til at nøye måling av næringsstoffene i typisk "supermat" viser at den inneholder like mye vitaminer og mineraler som ~20 gram kål..?

Pulveret du blandet i smoothien din inneholder ikke nevneverdig mye vitaminer og mineraler (med mindre noen har tilsatt et par knuste multivitamintabletter oppi der, men det er ikke akkurat supermat). Det er fakta. Det er enkel, ubestridelig, målbar, målt og bekreftet fakta. Du kan like mye påstå det er 1000 liter vann i ei 10-liters bøtte som du kan påstå det er noen betydelig mengde mikronæringsstoffer i algepulveret ditt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:p

Hvordan forholder du deg så til at nøye måling av næringsstoffene i typisk "supermat" viser at den inneholder like mye vitaminer og mineraler som ~20 gram kål..?

Pulveret du blandet i smoothien din inneholder ikke nevneverdig mye vitaminer og mineraler (med mindre noen har tilsatt et par knuste multivitamintabletter oppi der, men det er ikke akkurat supermat). Det er fakta. Det er enkel, ubestridelig, målbar, målt og bekreftet fakta. Du kan like mye påstå det er 1000 liter vann i ei 10-liters bøtte som du kan påstå det er noen betydelig mengde mikronæringsstoffer i algepulveret ditt. :p

hehe Plastbox, jeg ser du ikke har satt deg så veldig mye inn i hva supermat er?

Kål-prosjektet der de lurer bloggere til å tro at kålpulver er supermat, har overhode ingenting med supermat å gjøre i seg selv. Men er et helt greit forsøk for å påvise at placeboeffekten er reell. I dette forsøket kunne de også ha brukt sammenstillingen smertestillende medikamenter versus lurepiller.

Ut over det kan ikke jeg spise vanlig kokt/rå kål da jeg har en mage som ikke tåler det. interessant er det også at du kan vite hva mitt "pulver" inneholder uten å vite hva jeg faktisk bruker av pulver?

Så er det slik at påstand/fakta med "algepulveret mitt" som du kaller det, så er dette dokumentert med blodprøver, det er et faktum. Du får heller slite med helsa, det kaster ikke jeg bort livet på på.:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:p

hehe Plastbox, jeg ser du ikke har satt deg så veldig mye inn i hva supermat er?

Kål-prosjektet der de lurer bloggere til å tro at kålpulver er supermat, har overhode ingenting med supermat å gjøre i seg selv. Men er et helt greit forsøk for å påvise at placeboeffekten er reell. I dette forsøket kunne de også ha brukt sammenstillingen smertestillende medikamenter versus lurepiller.

Ut over det kan ikke jeg spise vanlig kokt/rå kål da jeg har en mage som ikke tåler det. interessant er det også at du kan vite hva mitt "pulver" inneholder uten å vite hva jeg faktisk bruker av pulver?

Så er det slik at påstand/fakta med "algepulveret mitt" som du kaller det, så er dette dokumentert med blodprøver, det er et faktum. Du får heller slite med helsa, det kaster ikke jeg bort livet på på.:p

Kålprosjektet viste at kålpulveret de lagde var like "supert" som et representativt produkt.

Blodprøvene du har tatt kan ikke isolere årsakene til forandringene i blodet, bare at det er forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiser ingen kilo av det om dag, før måtte jeg ta B12 sprøyte, og tablett tilskudd av B og D vitamin. Så byttet jeg ut dette med å blande 2 tskjeer med supermat i min vanlige frokost smoothie, endret ikke på noen matvaner. Vips så ble verdiene 2 uker etterpå normalisert. Så man trenger ikke dytte i seg store mengder av det i det hele tatt.

Så du har tatt medisiner over en lengre periode for å korrigere vitaminmangler, slutter med dem og begynner med supermat i stedet, måler normale nivåer av vitaminene to uker senere, og tilskriver dette supermaten i stedet for medisinene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:p

hehe Plastbox, jeg ser du ikke har satt deg så veldig mye inn i hva supermat er?

Kål-prosjektet der de lurer bloggere til å tro at kålpulver er supermat, har overhode ingenting med supermat å gjøre i seg selv. Men er et helt greit forsøk for å påvise at placeboeffekten er reell. I dette forsøket kunne de også ha brukt sammenstillingen smertestillende medikamenter versus lurepiller.

Ut over det kan ikke jeg spise vanlig kokt/rå kål da jeg har en mage som ikke tåler det. interessant er det også at du kan vite hva mitt "pulver" inneholder uten å vite hva jeg faktisk bruker av pulver?

Så er det slik at påstand/fakta med "algepulveret mitt" som du kaller det, så er dette dokumentert med blodprøver, det er et faktum. Du får heller slite med helsa, det kaster ikke jeg bort livet på på.:p

Jeg har ingen interesse av å vite noe om pulveret ditt nei, fordi "supermat" er et oppdiktet salgsbegrep. Er det bra mat du er ute etter får du spise kjøtt, fisk, grønnsaker og bær. Er det høyest mulig konsentrasjon av mikronæringsstoffer du er ute etter får du slenge innpå en multivitamin.

Hva "dokumentasjonen" din angår.. Så tilfeldigvis nettopp at du skrev følgende i en annen tråd:

Vel jeg ville bare sendt henne en tur til legen jeg, så tatt masse blodprøver. Dette trenger ikke være dramatisk. Selv lever jeg med kronisk mangel av B12, B vitamin og D vitamin

Før jeg viste om dette var jeg helt utmattet, så når klokken nærmet seg 18 om kvelden var dagen over for min del, klarte ikke gjøre NOEN ting, absolutt alt var et tiltak.

Med noen måneder på B12 sprøyte, b vitamin piller og D vitamin piller ble jeg et helt nytt menneske.

Jeg må fortsatt bruke medisiner men energien er tilbake.

Trenger ikke være mer alvorlig enn dette :)

Så, etter dokumentert effektivt medisinsk behandling over flere måneder, og fortsatt bruk av medisiner, er du blitt frisk..

..takket være "supermaten" din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålprosjektet viste at kålpulveret de lagde var like "supert" som et representativt produkt.

Blodprøvene du har tatt kan ikke isolere årsakene til forandringene i blodet, bare at det er forandring.

jo det kan det så absolutt, siden 2010 har jeg stått på medisiner,. sluttet alt går ned startet det går opp, sluttet det går ned. Ingen endring, etter 2 uker med supermat i stedet for piller og nye blodprøver så viser det en ganske stor forandring JA.

Ser at du ikke har satt deg inn i det hele tatt hva supermat er og som du skriver er du ikke interessert, da er det rimelig idiotisk å gå inn i en diskusjon når du ikke sitter med kunnskap.

Ref min tidligere tråd så skulle det stått Måtte , nei jeg MÅ ikke lenger gå på medisiner som jeg skriver her nettopp fordi supermaten har endret de verdiene tilbake til normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålprosjektet viste at kålpulveret de lagde var like "supert" som et representativt produkt.

Blodprøvene du har tatt kan ikke isolere årsakene til forandringene i blodet, bare at det er forandring.

Nå vet vel ikke du årsaken til mangelen? Så jo årsaken er rimelig klar.

siden 2010 har jeg stått på medisiner,. sluttet alt går ned startet det går opp, sluttet det går ned. Ingen endring, etter 2 uker med supermat i stedet for piller og nye blodprøver så viser det en ganske stor forandring JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...