Gå til innhold

Folkeopplysningen i kveld: Supermat! 2045 NRK


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Kanskje dumt spørsmål, men kan noen forklare meg hvordan et homeopatisk middel liksom kun skal inneholde "minner" av virkemiddelet, og ikke alt annet i hele verden?

Fant også en beskrivelse i Ben Goldacres "Kvakksalverne":

"Enkle fortynninger var ikke nok. Hahneman bestemte seg for at prosessen måtte utføres på en svært så spesifikk måte, med et øye til merkevareidentitet, eller en følelse av ritual og noe viktig, så han utviklet en prosess som kalles "sukkusjon". For hver fortynning blir glassbeholderen med middelet ristet med ti faste bevegelser mot "et hardt men elastisk objekt". Til dette formålet fikk Hahnemann en salmaker til å konstruere et eget bankebord av tre, dekket med lær på den ene siden og stoppet med hestehår. Disse ti faste slagene utføres fortsatt på fabrikker som produserer homeopatiske piller i dag, noen ganger av forseggjorte, spesialkonstruerte roboter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant også en beskrivelse i Ben Goldacres "Kvakksalverne":

"Enkle fortynninger var ikke nok. Hahneman bestemte seg for at prosessen måtte utføres på en svært så spesifikk måte, med et øye til merkevareidentitet, eller en følelse av ritual og noe viktig, så han utviklet en prosess som kalles "sukkusjon". For hver fortynning blir glassbeholderen med middelet ristet med ti faste bevegelser mot "et hardt men elastisk objekt". Til dette formålet fikk Hahnemann en salmaker til å konstruere et eget bankebord av tre, dekket med lær på den ene siden og stoppet med hestehår. Disse ti faste slagene utføres fortsatt på fabrikker som produserer homeopatiske piller i dag, noen ganger av forseggjorte, spesialkonstruerte roboter."

Har også hørt at de brukte en lærbundet bibel å banke mot for å øke nivået av "mystikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Etter å hørt "debatten" er jeg rimelig skuffet over at NRK gir den gale mannen et talerør.

På ene siden:

En idiot som har lest om ting på internett.

På den andre siden:

Overlege for universitetsykehus som forsker på HPV-vaksinen.

Video related:

Som sagt :

10846375_10152425501272455_4980912566192470327_n.jpg?oh=4169af04122f6a0b04e06cb0ed399ffd&oe=55129AEF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hørt om denne Gaarder før, men her er et intervju med han. Den selverklærte helseforskeren virker å være tilhenger av alle konspirasjonsteorier som er. Å oppdrive:

http://www.studenttorget.no/index.php?show=4944&expand=3797,4944&artikkelid=8401

"For Hans Kristian Gaarder er nettet helt essensielt.

– Jeg får all min informasjon fra ulike nettsteder, og bruker selv nettet til å informere andre.

– Hvordan vurderer du om informasjonen du får tak i er troverdig?

– Det finnes mye desinformasjon på nettet og en må være kontinuerlig kritisk i forhold til mesteparten av informasjonen som ligger der ute. Det går likevel an å opparbeide en fornemmelse for sannhet. Noen nøkler jeg bruker er at artiklene inneholder uavhengig informasjon, er lange og er å finne på odde nettadresser."

Samme, gamle løkringjabbingen vi har hørt før: Jeg kan tenke selv og ser sammenhengene ingen andre ser. Om du er uenig med meg er det fordi du ikke kan tenke selv, er kjøpt og betalt av Big-et-eller-annet, indoktrinert i et utdanningssystem korrumpert av Rockefeller, Illuminati og/eller Stoltenbergfamilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke hørt om denne Gaarder før, men her er et intervju med han. Den selverklærte helseforskeren virker å være tilhenger av alle konspirasjonsteorier som er. Å oppdrive:

http://www.studenttorget.no/index.php?show=4944&expand=3797,4944&artikkelid=8401

"For Hans Kristian Gaarder er nettet helt essensielt.

– Jeg får all min informasjon fra ulike nettsteder, og bruker selv nettet til å informere andre.

– Hvordan vurderer du om informasjonen du får tak i er troverdig?

– Det finnes mye desinformasjon på nettet og en må være kontinuerlig kritisk i forhold til mesteparten av informasjonen som ligger der ute. Det går likevel an å opparbeide en fornemmelse for sannhet. Noen nøkler jeg bruker er at artiklene inneholder uavhengig informasjon, er lange og er å finne på odde nettadresser."

Samme, gamle løkringjabbingen vi har hørt før: Jeg kan tenke selv og ser sammenhengene ingen andre ser. Om du er uenig med meg er det fordi du ikke kan tenke selv, er kjøpt og betalt av Big-et-eller-annet, indoktrinert i et utdanningssystem korrumpert av Rockefeller, Illuminati og/eller Stoltenbergfamilien.

Hvordan vet man at folk ikke eier forståelse av kildekritikk ? Når man baserer en artikkels sannhet på faktorer som:

-Lengde

-uavhengig

-finnes på odde nettadresser

Du kan liksågodt si følgende, at jeg vurderer en artikkel ut i fra:

-Om den støtter mine ville spekulasjoner

-Om den virker til å støtte mine ville spekulasjoner

-Om at det handler om at noe eller noen styrer i kulissene som støtter mine ville spekulasjoner

Det er så ekstremt åpenbart hvor landet ligger når folk i fult alvor klarer å lire av seg noe slik. Han er akkurat som alle andre konspirasjonstullinger. De hyler og skriker om at hele verden vil bedra dem, men aldri, ikke en eneste gang, er de kritisk til sine egne kilder. Som bare er anekdoter, spekulasjoner og psykobabbel fra "kjente konspirasjonsfjes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Julaften skullecegentlig være en dag der også kynikerne blant oss får litt tro på menneskeheten, men det er vanskelig når man leser kommentarfeltet under denne artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/saa-du-disse-skyene-i-dag/a/23361850/

Wake up, folkens! Skyene er ikke hva dere tror, de er fulle av kjemikalier, dere vet molekyler, atomer og sånne farlige ting. Som alle vet når en forsker har fortalt at det er faktisk atomer i skyene, og vi vet jo alle hva atombombene er laget av - nemlig atomer! Dette er farlige greier! Her er det noe myndighetene ønsker å skjule for oss. Om der ikke tror meg er det bare å google "farlige kjemikailer, chemtrails og myndighetene er etter oss". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften skullecegentlig være en dag der også kynikerne blant oss får litt tro på menneskeheten, men det er vanskelig når man leser kommentarfeltet under denne artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/vaer-og-uvaer/saa-du-disse-skyene-i-dag/a/23361850/

Wake up, folkens! Skyene er ikke hva dere tror, de er fulle av kjemikalier, dere vet molekyler, atomer og sånne farlige ting. Som alle vet når en forsker har fortalt at det er faktisk atomer i skyene, og vi vet jo alle hva atombombene er laget av - nemlig atomer! Dette er farlige greier! Her er det noe myndighetene ønsker å skjule for oss. Om der ikke tror meg er det bare å google "farlige kjemikailer, chemtrails og myndighetene er etter oss". ;)

God jul

post-29406-1444099459183_thumb.jpg

post-29406-14440994593612_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor Andresen uttaler seg om aspartam:

http://www.side2.no/helse/--lettbrus-delegger-skjelettet/5181212.html

Blant gullkornene:

" - Det er rett og slett farlig å drikke kjemikalier som dette, sier Andresen til Side2.

Vi sitter på kontoret hans på klinikken som holder til på beste vestkant i Oslo.

Foran meg har han lagt en rekke avisutklipp om farene ved tilsetningsstoffer, sukker og hvor viktig sammenhengen mellom mat og helse er."

"- Hjernen kan «harskne» og skjelettet blir sprøere og tåler mindre. For det første kjenner ikke hjernen igjen stoffet aspartam så hjernen vet ikke hva den skal gjøre med det. Det igjen påvirker cellene våre, ved at de gis feil signaler og den onde sirkelen er i gang."

Ingenting er som litt cheypicking av avisutklipp når man skal dokumentere komplekse problemstillinger! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiropraktor Andresen uttaler seg om aspartam:

http://www.side2.no/helse/--lettbrus-delegger-skjelettet/5181212.html

Blant gullkornene:

" - Det er rett og slett farlig å drikke kjemikalier som dette, sier Andresen til Side2.

Vi sitter på kontoret hans på klinikken som holder til på beste vestkant i Oslo.

Foran meg har han lagt en rekke avisutklipp om farene ved tilsetningsstoffer, sukker og hvor viktig sammenhengen mellom mat og helse er."

"- Hjernen kan «harskne» og skjelettet blir sprøere og tåler mindre. For det første kjenner ikke hjernen igjen stoffet aspartam så hjernen vet ikke hva den skal gjøre med det. Det igjen påvirker cellene våre, ved at de gis feil signaler og den onde sirkelen er i gang."

Ingenting er som litt cheypicking av avisutklipp når man skal dokumentere komplekse problemstillinger! ;)

Fant saken delt på Facebook i dag, men ser nå at den er publisert tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...