Gå til innhold

Hva har du på havregrøten?


JessicaDay

Anbefalte innlegg

Havregrøt er sunt og godt, men hva kan jeg bruke som søtningsmiddel?

Jeg er veldig negativ til Aspartam og lignende, så jeg vil helst ha noe "ekte", og jeg liker ikke rosiner...

Sukker er jo godt på, men da blir det plutselig ikke så sunt lenger...

Noen som har noen gode forslag? er vel ny her, trenger tips ?

En ts sukker og kanelblanding er ikke all verdens - havregrøt er så sunt i seg selv at det ikke blir noe usunt måltid bare ved å bruke vanlig sukker (I)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havregrøt er sunt og godt, men hva kan jeg bruke som søtningsmiddel?

Jeg er veldig negativ til Aspartam og lignende, så jeg vil helst ha noe "ekte", og jeg liker ikke rosiner...

Sukker er jo godt på, men da blir det plutselig ikke så sunt lenger...

Noen som har noen gode forslag? er vel ny her, trenger tips ?

Banan på toppen gjør grøten søtere. Men ville lagt til f.eks cottage cheese, eggehvitter, proteinpulver, kesam, skyr, kokoskrem, nøtter, frø for å få en bedre sammensettning av næringsstoffer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er sunt og godt, men hva kan jeg bruke som søtningsmiddel?

Jeg er veldig negativ til Aspartam og lignende, så jeg vil helst ha noe "ekte", og jeg liker ikke rosiner...

Sukker er jo godt på, men da blir det plutselig ikke så sunt lenger...

Noen som har noen gode forslag? er vel ny her, trenger tips ?

Om du liker dadler er det søtt og godt! Evnt synes jeg faktisk ananas er godt på :p

Hva synes du evnt om honning eller sukkerfritt syltetøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er sunt og godt, men hva kan jeg bruke som søtningsmiddel?

Jeg er veldig negativ til Aspartam og lignende, så jeg vil helst ha noe "ekte", og jeg liker ikke rosiner...

Sukker er jo godt på, men da blir det plutselig ikke så sunt lenger...

Noen som har noen gode forslag? er vel ny her, trenger tips ?

sukrin gold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kardemunme, kanel, stjerneanis eller allehånde. ANBEFALES!. Melk og litt vann. For søt grøt, prøv banan eller daddel. Topp med cottage cheese eller mager kesam, mye bær og frukt, og til slutt nøtter! Annen søtning trengs ikke; her er rein og naturlig grøt tingen! Bon appetitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt med havregrøtpannekaker.

100gr havre lettkokt

2dl melk

2 egg

Hive alt i blender, så steke på pannen med stekespray på pannen. Bruker noe syltetøy uten sukker oppå med en proteinshake ved siden av! Kjempe godt! ;)

Havregryn cookies også!!!! YUM! Sleng i litt kokosmel, natron, eggeproteinpulver, kanel og sukrin gold og bland litt vann til en får en passe fast deig, rull til små cookies og sett i ovnen på 180 grader i ca. 10-15 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Koker først opp havregryn med vann, så tilsetter jeg melk og/eller kokosmelk når vannet har trukket inn, og koker videre noen minutter :D Knallgodt med kokosmelk!

Varierer mellom å tilsette fryste blåbær (de tines med en gang de puttes oppi grøten), kanel, en dæsj smør, peanøttsmør, nøtter, rosiner, kokosflak og banan :D

Nå fikk jeg lyst på havregrøt :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, spiser ikke havregrøt. Heller store gryn 60-70 gram i ei skål, dekker dette med melk, har i en neve hasselnøtter eller mandler, en spiral honning og to store spiseskjeer eplesyltetøy og kanskje et dryss kanel, ferdig! :)

Spiser dette med en proteinshake som drikke og en kaffekopp etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...