Jump to content

JessicaDay

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

  1. Hvordan tilberede du havregrøten din, hvor mye lager du og hva har du på?
  2. Nødt til å begynne med litt styrketrening ved siden av løpingen, men har ikke tilgang til treningsstudio. Noen som kan komme med tips til hvilken øvelser? Og hvor mange ganger pr uke? Alle tips taes i mot med takk
  3. Aha, smart. Men det skal gå bra med to langkjøringer så lenge man ikke øker mer enn 10% pr uke? Da tar det jo uansett noen uker før jeg er på 1 mil hvis jeg sprer 10% utover to økter. Når jeg løper rolig nå så ligger jeg på mellom 8-9 km/t (er ikke i superform enda ) burde jeg da holde meg der på de rolige øktene mens jeg øker antall km? Intervalløktene mine har til nå vært: 500 m - 8 km/t, 500 m - 10 km/t osv til jeg har løpt 5 km (en av dragene har jeg også på 12 km/t) Tørr ikke prøve løpe så veldig fort enda, for det er da leggene min har begynt å si ifra. Vil gjerne bli bedre og raskere, men så klart uten skader. Har til nå bare tenkt at jeg får holde meg på samme mengde fordi det vet jeg at kroppen tåler uten vondter, men det er jo veldig gøy å utfordre seg selv da… Ikke bare bare
  4. Burde jeg da gjøre dette på kun en av de rolige øktene? Kanskje litt heftig å løpe en mil på begge se rolige? For fremgang burde jeg fortsatt ha to dager løping og en dag hvile? Eller tror du det blir for mye med to så lange økter når man har fem i uken? Huff, blir mange spm her. Du er veldig snill som gidder å svare. Setter veldig pris på det
  5. Hvordan undra jeg forresten gå fram hvis jeg ønsker å lære meg å løpe en mil uten å få skader? Og da etterhvert få best mulig tid på mila? Nå løper jeg mer for å holde meg i form uten spesielle mål. Men på sikt når jeg føler leggene henger med vil jeg gjerne ha litt mer målrettet trening. Hvordan burde jeg legge opp dette syns du?
  6. Tusen takk Da skal jeg prøve dette og se hvordan det funker for leggene
  7. Nå pleier jeg løpe mandag, onsdag, torsdag og lørdag. Har ikke noe spesielt mønster utover det, gjør litt det jeg føler for. Prøver å ikke ha hard økt/intervall to dager på rad. To dager løping og en dag pause hørtes lurt ut. Så det er lurest å ta den tyngste økten på dag 1 istedet for dag 2?
  8. Takk for svar Høres fornuftig ut. Har planer om å flytte to av øktene mine ut nå, så det skal gå bra. Etter at jeg ebgynte med tåhev har leggene mine blitt mye bedre faktisk. Kjenner sjelden noenting. Roer ned med en gang hvis jeg skulle kjenne noe Roter med kosthold, tenker du da på for lite mat? Tror jeg spiser greit. Men ville du økt med 10% eller gått rett på en ekstra? Noen forslag til hvordan treningsuken burde se ut? (tenker på hvor mange løpeøkterr på rad, før hviledag)
  9. Hvordan burde jeg gå frem for å gjøre det mest mulig skånsomt? Løper 4 økter av 5 km hver uke nå. Alltid på mølle. Varierer stigning, fart og intervaller, uten å ha noe fast mønster (gjør som jeg føler for der og da) Vil løpe en gang til da jeg elsker å løpe, men vil ikke ødelegge beina (tenker da spesielt på leggene som har en tendens til å si ifra hvis jeg presser meg for mye) Tips noen?
  10. Tusen takk for fine tips. Skal prøves ut. Er ikke 100% sikker på at det er beinhinnen jeg sliter med, har veldig sjelden vondt, men skader jo ikke å være føre var. Tåhev, burde det gjøres på flat bakke eller i trappetrinn? Løpeteknikken jeg bruker er forfot (altså lander på forfot), da jeg føler det gjør vondt på bakside legg om jeg lander mer bak på foten. På løplabbet mente de løpesteget mitt var veldig bra.
  11. Takk for svar Høres fornuftig ut. Og har planer om å prøve det samme. Er ikke plaget med veldig smerter, men kjenner det litt når jeg presser meg utover det vanlige, så det må jeg slutte med en periode Men inspirerende at folk klarer å trene med det. (Tar så klart pauser hvis det gjør velig vondt)
  12. Kan jeg bare få spørre om noe ang beinhinnene? Har du vondt hele tiden eller kun når du løper? Sliter litt med det samme selv og har ikke lyst til å bare la være. Vondtene jeg har er absolutt til å leve med, så lenge det ikke blir verre. Og har du måtte ha løpepause? Hvordan løp du når du måtte kutte de harde øktene? Og gratulerer med flott innsats
  13. Noen som kan hjelpe meg med noen øvelser jeg kan gjøre hjemme, som et suplement til løpingen min? Løper 4 ganger i uken ca 5 km hver gang, når jeg prøver utfordre dette sier leggene mine stopp. Hvilke øvelser burde jeg fokusere på?
  14. Noen som kan tipse meg om noen bra øvelser jeg kan gjøre hjemme, kun med egenvekt? Det er det eneste jeg har mulighet til for øyeblikket. Tenker kanskje 5-8 øvelser som tar for seg de viktigste musklene i kroppen
×
×
  • Create New...