Jump to content

Msis

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Msis

  1. Spiste akkurat pannekaker, blir aldri lei :ROFLMAO: Insta: Msis Blogg: www.spisdegsterk.com
  2. Når jeg lager "sjokoladepålegg" bruker jeg alltid mitt faste sjokoladeprotein Mocca Chocolate fra Myrevolution sammen med en ss PB2, sinnsykt digg Enten på riskaker eller lumper..
  3. Heisann! Har fått dilla på proteinfluff og lurer derfor på om noen har noen gode oppskrifter å dele? Har bare prøvd denne som jeg spiser for tiden (jordbær/bringebær), men vet at det går an å bruke banan også? Jeg bruker kun to ingredienser når jeg lager min, Gourmet Pro Strawberry og frosne bringebær, men tar veldig gjerne imot andre tips til både innhold og toppinger! Insta: Msis Blogg: www.spisdegsterk.com
  4. Ytrefilet av svin med ris, stekte grønnsaker og brokkolistammeflak Ganske selvforklarende, bruker en potetskreller på brokkolistammen til å lage flak og steker de i panna med litt kokosolje og drysser over havsalt. Insta: Msis Blogg: www.spisdegsterk.com
  5. I dag ble det ytrefilet av svin, med økologisk jasmineris, stekte grønnsaker og brokkolistammeflak Insta: Msis Blogg: www.spisdegsterk.com
  6. Msis

    Biorytme

    Vil absolutt anbefale deg å lese Børges artikler som de over her sier ja.. Jeg har spist etter Biorytme en stund nå og stortrives med det da jeg jobber som danselærer og trener/er mye aktiv fra kl 16-21 på kvelden og kommer hjem til en skikkelig carb-fest
  7. Jeg lager alltid havregrøten min med en miks av havregryn og havremel:D blir så smooooth og god! Topper med cottagecheese, tinte blåbær og banan. En skikkelig carb-fest hver kveld Blogg: www.spisdegsterk.com Insta: Msis
  8. Jeg disket opp med ytrefilet til frokost jeg www.spisdegsterk.com
  9. Hmmm, det kan jeg ikke svare på hehe kan alltids sende mail og spørre:p
  10. Og coconut cashew er favoritten
  11. Crazy dyrt i Norge uansett hvor du kjøper. Holder meg til iHerb som jeg har gjort i snart 4 år
  12. Jeg har akkurat lest disse 3 bøkene på rappen Ekte vare Matrevolusjonen Den hemmelige kokken Alle 3 er for det meste om mat og matindustrien, matrevolusjonen litt mer om karbo/forskning osv. Jeg storkoste meg vertfall vil ha mer! Tenker også å skaffe meg "Sannheten på bordet" som er i samme kategori - dokumentar/forskning Har skrevet et lite utdrag fra Ekte vare på bloggen min
  13. Msis

    Wok til frokost?

    JA!!! jeg for min del har ikke spist "frokost" på flere år! ...Men jeg må si meg enig med emin, JEG ville tatt med en proteinkilde Kylling, kjøtt, egg, whatever floats your boat.
  14. Ytrefilet med erter og purre Sunn og god middag på 5-10 minutter! Skjær opp ønsket mengde purreløk. Kok opp vann, tilsett salt og ha i frosne erter. Skru ned plata og la de trekke 2-3 minutter. Sett til side, gjerne i en sil så vannet renner av. Ytrefilet av storfe stekes i (masse!) smør, legg til side for hvile. Godsakene som er igjen i panna etter biffen skal aldri kastes! Ha opp i purre og erter i panna og stek på høt temp. i 2-3 minutter. Enjoy! Blogg
  15. Ja, revet ost er også godt! Prøvde også en gang å lage "bunn" LCHF, bestående av ost, egg og kesam - helt ok, men ikke favoritten
  16. JEG syntes vertfall denne er verdens enkleste og supert næringsinnhold OPPSKRIFT - Jeg bruker også å bruke f. eks 2 egg og 2 hvitter - kokosmel kan byttes ut med havremel
  17. Ja eeelsker disse fra iHerb http://www.iherb.com/Edward-Sons-Organic-Coconut-Flakes-Unsweetened-7-oz-200-g/32715#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=coconut%20flakes&rc=28&sr=null&ic=1
  18. Oppskrift ligger på bloggen:D det viktigste er egentlig å la røra tykne før du begynner å steke. Jeg lar den svelle i ca 10 minutter og steker de så i litt kokosfett i en teflonpanne på middels varme. Steker 3 om gangen, en bigsize spiseskje gir 1 stk, og de blir dobbel i str
  19. I dag ble det Cottagecheese, kesam og bær alltid en slager når bær er i sesong I går derimot lagde jeg proteinpannekakene mine… Nam!
  20. Spis mer. Og mer fett.
  21. Kan bare snakke for min egen del, men det er ikke "trege carbs" som metter meg mest, det er fett. Grunnen til at det anbefales fullkorn og slike saker er ofte fordi det inneholder mye fiber og grovere mat gir magen hakket mer å jobbe med. Så er det jo den flotte regjeringa vår som anbefaler brødskive-dietten hvert år ALT handler om penger, og hvis regjeringa hadde gått ut å bedt oss om å spise mye mindre carb hadde det nok vært krise for "markedet".. nok om det. Alle er forskjellig, men fett er mer energitett enn karb sånn er det bare. Så spørs det jo veldig om hvor mye havregrøt du spiser også da... lager du den på melk? vann? har du i proteinpulver? drikker du melk ved siden av denne også? osv....
  22. Slenger inn min faste oppskrift Har prøvd å feilet mange forskjellige oppskrifter, men denne passer bra for meg vertfall Proteinpannekaker ala Malin 20 g havremel (lettkokte havregryn kvernes til mel i hurtigmikser) 15 g Vaniljecasein / Vaniljeprotein 15 g Cinnamon roll Proteinpulver 10 g Atkins low carb pancake mix 1 ss Bakepulver 1 ss Fiberhusk 2 ss Mager kesam 1 egg Stevia French vanilla En klype salt, kanel, kardemomme, organism vaniljepulver og litt vann, kokosmelk eller mandelmelk til riktig konsistens.
  23. Kjøp noe stasj på GNC kanskje? Noen ting er veldig mye billigere der, mens andre ting ligger på norske priser.. Jeg var der nå i januar: Januar & New York Og kjøp med deg noen pakker Poptarts! Sykt digg!
  24. Overrasker meg ikke:p Haha, klarte ikke la være å le da alle gikk bananas over at speltlumpene til buer viste seg å være noen kalorier mer enn antatt Jeg for min del tenker at en aldri skal stole 100% på næringsinnholdet på matvarer generelt. Mye av det er nok ganske så riktig, men har du lyst på en questbar eller en lumpe så tror jeg det går helt fint å kose seg med det uten å få dårlig samvittighet ass. For hvis du får det... dude u got problems.
×
×
  • Create New...