Gå til innhold
JessicaDay

Hva har du på havregrøten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg først spiser havregrøt spiser jeg en skikkelig bolle med havregrøt. 100g havregryn + vann inn i mikroen i 4min. Også har jeg oppi melk og rører ut til grøtform med sukrin gold. Også litt etter smak. Oppskåret banan, stekt eple, Jordbær, kiwi, bringebær, alt hva du liker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lager dagen før, overnight oats, bestående av 60g havregryn, 1dl melk, 1dl naturell yoghurt, litt kanel og 20g proteinpulver. Nå er favorittkomboen å toppe det med noen opphakka mandler, ferske jordbær, ei ts sukrin og en ts peanøttsmør, sykt digg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HELGEVARIANT;

Havregryn kokes opp ofte med 1-2 eggehviter og vaniljeprotein. Etter oppkoking legger jeg (sirkus) 150 g cc på toppen og helt øverst 1 ss fullfett kokosmelk

HVERDAGS;

Overnight oats: lar gryn og proteinpulver stå i vann over natten slik at d sveller og øverst enten kesam eller cottage cheese. For å få med noe fett bruker jjeg enten 1 ss peanøttsmør, kokosmelk eller hakka nøtter øverst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

3 dl laktosefri melk, 1 dl gryn - koker leeenge og har i en ts salt og en ts sukker - serverer med kanel og rosiner og med et eple til:)

Mener å ha lest at du ikke blir mett av havregrøt og det er ikke så rart om 40g er hele måltidet;) noe fett vil hjelpe MYE på metthetsfølelsen og er jo faktisk ganske så viktig å få i seg. Hvorofr ikke spise nøtter, nøttesmør, linfrø, gresskarkjerner eller liknende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3dl havregryn, 6dl vann, kanel og 100gram rosiner som kokes opp. har i ett eple kuttet i småbiter og en 420g boks mager cottage cheese og varmer opp til det koker igjen. Serveres med litt søtning og kanel på toppen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mener å ha lest at du ikke blir mett av havregrøt og det er ikke så rart om 40g er hele måltidet;) noe fett vil hjelpe MYE på metthetsfølelsen og er jo faktisk ganske så viktig å få i seg. Hvorofr ikke spise nøtter, nøttesmør, linfrø, gresskarkjerner eller liknende?

Det er det som er porsjonen her vet du:P Rosiner fordi jeg ikke tåler nøtter, og her har de ikke i noe frø etc i grøten de lager til alle.. Men har jo frukt og to glass melk til siden og da (I)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

90gr havregryn, nok vann, 100gram gulrot, sukrin gold, kanel og kardemomme. Koker, har i en eggehvitte på slutten. Topper med kesam blandet med vaniljestevia.

Smaker gulrotkake.<3

Hvordan implementerer du gulroten? Rasper den, kokt og most på forhånd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvordan implementerer du gulroten? Rasper den, kokt og most på forhånd?

Rasper den! ikke kokt på forhånd. (-: Bruker store havregryn, ikke lettkokte, så gulroten rekker å bli myk innen grøten er ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Havregrøt er sunt og godt, men hva kan jeg bruke som søtningsmiddel?

Jeg er veldig negativ til Aspartam og lignende, så jeg vil helst ha noe "ekte", og jeg liker ikke rosiner...

Sukker er jo godt på, men da blir det plutselig ikke så sunt lenger...

Noen som har noen gode forslag? er vel ny her, trenger tips ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her