Gå til innhold

17. Mai - din nasjonaldagsmat


02-snapper

Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet: HVA HAR DU SPIST I DAG?

Hva slags mat "må" du ha for at d skal bli 17. mai?

Hvor mange IS skal sises på 17. mai?

Spør fordi jeg blir fasinert over vanene rundt om - noen SKAL ha pølse i brød, andre blingser med div. pålegg. Min familie har røtter i Bergen, så hos oss er rømmegrøt og spekemat vanlig. Andre har lapskaus som en normal greie på 17. Mai. Typen og jeg (og vår vennegjeng) pleier ofte å grille!

Så- hva er din "greie"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går stort sett i grilling her i familien, jeg har vært vegetarianer i alle år, så for meg har ikke det vært høydepunktet, men i år ble det en grovkalibret gourmet hamburger på 200 g, med grovt og digg hamburgerbrød, og finger tykke pommes frites. Herre min så sinnssykt godt, men dessverre så mett at jeg ikke har orket is og kaker. MEN, dagen er ikke omme enda:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kaffe, quizkake (serr, å vekke meg opp med å gi meg ei kake og få meg til å gjette på hvilken ingrediens som mangler er bare slemt), kaffe, styrkmelk, kaffe, champagne, prosecco, cava, prosecco, grov italiener, div spesialpølser fra slakteren, øl, mer grill, øl, rosevin, øl, prosecco, øl, pavlova, div andre kaker, rose, kaffe, calvados.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha noen spesiell mat. De fleste årene (utenom de jeg var avholds) drikker jeg på 16. mai, så det blir liksom litt etter formen. Hot dog har jo pleid å være et must, men i år ville jeg heller henrettes på åpen gate enn å spise hot dog. Har aldri spist is på 17. mai. Idag ble det rett og slett grandiosa til kvelds etter å ha tømt alle innvoller i dass jevnt utover dagen. Beste dagen å få tidenes hangover på, azz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha noen spesiell mat. De fleste årene (utenom de jeg var avholds) drikker jeg på 16. mai, så det blir liksom litt etter formen. Hot dog har jo pleid å være et must, men i år ville jeg heller henrettes på åpen gate enn å spise hot dog. Har aldri spist is på 17. mai. Idag ble det rett og slett grandiosa til kvelds etter å ha tømt alle innvoller i dass jevnt utover dagen. Beste dagen å få tidenes hangover på, azz.

Enda bedre om du har soveromsvindu like ved der de går med skrangletoget 0600 på mårraen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid Sodd! Koker opp et stort spann med trøndersodd ispedt litt ekstra restekjøtt fra lammemiddagen vi alltid har den 16.!

Mine foreldre, jeg og min bror har alltid vært opptatt med skoletog, leker på skoleplassen, organiserong, borgertog (har det på hjemstedet mitt, eget tog for alle fritidsklubber og organisasjoner på Etterniddagen) osv + at mine foreldre alltid hqr vært med i alle slags komiteer. Derfor springer alle ut døra tidlig om morran og ingen har vært hjemme samtidig nesten så vi koker opp en enormt gryte Sodd som står og putrer på ovnen dagen lang som vi springer innom på ulike tider og hiver i oss :p Barndomshjemmet ligger mellom skolen, sentrum og hovedscenen for talen - derfor lett å springe innom :p

Så 17.mai = Sodd med flatbrød + premier vunnet i potetløp/sekkeløp på skoleplassen :p (kjempeklump og crackle ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Tradisjon hos oss er å gå ut for å spise japansk - så sushi, eller japansk gryte, blir det ikke nasjonaldag uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...