Gå til innhold

17. Mai - din nasjonaldagsmat


02-snapper

Anbefalte innlegg

17.mai i år falt på en lørdag, så da var det spisedag, så det ble sjokolade, brus, hjemmelagde burgere med bacon blant annet :) 17.mai var mer stas da han var yngre, og blir vel mer stas da man får barn selv en gang i fremtiden...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Feiret med rullekake, en hel som jeg spiste helt selv. Familien måpet bare. 1 pakke riskjeks med shitload ost, peanuttbuttet og nugatti. Feite brødblingser med det samme og ja… grillet steinbit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokkoladekake,kokosbollekake ( spiste HALVE kaka jeg lagde selv!! :eek: hahaha Men de e jo såååå go ;) ) Spiste litt super chips, ett par smågodt godterier, hjemmelaget lasagne, snack-a-jack m ostesmak(ELSKER riskaker!! ) mange friske jordbær og litt blåbær,gele/ostekake, knekkebrød med deilig pålegg. Pluss eg drakk sikkert nermere 0,75 dl m pepsimax!! (+1 ss prøvesmaking av mammas potetsalat og èn slice m fenalår.. hehe ) mmmmm.... Har kost meg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-25736-14440980110305_thumb.jpg

Jeg lagde denne, red white and blue velvet cake, og måtte selvsagt smake på den ;) Ellers så spiste jeg én is, éi pølse, og 17. mai middagen ble inntatt på ei sliten veikro på Skaidi i Finnmark; hamburger på resten av gjengen og løvbiff på meg. Faktisk overraskende godt. Ble ikke en dråpe alkohol i løpet av hele helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]142600[/ATTACH]

Jeg lagde denne, red white and blue velvet cake, og måtte selvsagt smake på den ;) Ellers så spiste jeg én is, éi pølse, og 17. mai middagen ble inntatt på ei sliten veikro på Skaidi i Finnmark; hamburger på resten av gjengen og løvbiff på meg. Faktisk overraskende godt. Ble ikke en dråpe alkohol i løpet av hele helga :)

Stilig kake, sånn laget damen t min bror i går og, steike sååå god!! :) tror vertfall de va den. vaniljeglasur av philidelfia og vaniljeessens, vanilje og kakao smak på kaken? og noe rømme var ingrediensen i kaken og? SAFTIG va den vertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stilig kake, sånn laget damen t min bror i går og, steike sååå god!! :) tror vertfall de va den. vaniljeglasur av philidelfia og vaniljeessens, vanilje og kakao smak på kaken? og noe rømme var ingrediensen i kaken og? SAFTIG va den vertfall!!

Selve kaken har en mild sjokolade/vaniljesmak, og jeg baker den med vaniljeyoghurt i stedet for rømme. Glasuren er kremost, smør, hvit sjokolade og vanilje. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagens matinntak:

Svart blekksprutrisotto til lunsj

Berlinerbolle med sjokolade

Skalldyrtallerken, type stor

Sjokoladekake

Mozzerella

Prjôt, dalmattisk spekeskinke

Det hørtes da ut som en særdeles mer sofistikert og kulinarisk tilnærming til nasjonaldagen enn den tradisjonelle wieneren og bløtkaka. Noen spesiell restaurant som du kan reklamere for som tilbyr så digg mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...