Gå til innhold

Hadde for store muskler - Politiet tok han med til en doping test (Sverige)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan jo gå rundt og håpe på å bli tatt bare for å "HAH!" :D

Men er det ikke slik at noen sentere har skrevet i kontrakten at man må være dopingfri og at det kan forekomme stikkprøver? Han ble jo ikke hive ut, kun testet eller?

Jepp, finnes senter hvor man må signere en kontrakt på dette ja. Er en del av denne kampanjen; http://www.rentsenter.no/

Synes det er helt greit å underskrive på det, og eventuelt avlegge prøver (ikke at jeg har hørt om noen på mitt senter fått spørsmål om å avlegge prøve dog).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser to mulige utfall:

1) En har dopet seg, og kan bli tatt for det. (I den grad en kan bli "tatt" for eget inntak av et prestasjonsfremmende stoff.)

2) En har ikke dopet seg, og kan smile, le og ta det som et virkelig kompliment.

Man kan jo bli tatt for eget inntak av prestasjonsfremmende stoff, jfr. ny lov fra 1.juli i fjor. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser to mulige utfall:

1) En har dopet seg, og kan bli tatt for det. (I den grad en kan bli "tatt" for eget inntak av et prestasjonsfremmende stoff.)

2) En har ikke dopet seg, og kan smile, le og ta det som et virkelig kompliment.

3) Bli innhentet av politiet, rykter og spekulasjoner går, bruker opp fritiden osv. Freedom <3

Selv om jeg personlig tar lang avstand fra doping, så synes jeg slike ting er utrolig patetisk. Synd å måtte kriminalisere og føre heksejakt på noen som velger å bruke doping (og i dette tilfellet, en som ikke bruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en versjon av meg for 5-7 år siden hadde sett meg selv slik jeg er i dag, så hadde jeg trodd at jeg var dopet. Den oppfattelsen er sikkert ikke unik for meg. Jeg og sikkert mange andre vet/visste ikke nok om hvor mye som er oppnåelig uten dop.

Dermed blir det helt latterlig å arrestere på grunnlag av hva en politimann/kvinne tror er "for mye" muskler. Kritikken de får er helt riktig etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en versjon av meg for 5-7 år siden hadde sett meg selv slik jeg er i dag, så hadde jeg trodd at jeg var dopet. Den oppfattelsen er sikkert ikke unik for meg. Jeg og sikkert mange andre vet/visste ikke nok om hvor mye som er oppnåelig uten dop.

Heldig du. Hadde en 5 år gammel versjon av meg sett meg idag, hadde jeg bare tenkt: DYEL.

Den gangen jeg trodde man kunne bli som Arnold, rein (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bli tatt for eget inntak av prestasjonsfremmende stoff, jfr. ny lov fra 1.juli i fjor. Heldigvis!

Ser ikke problemet med hva andre folk driver med, da det kun er de selv det KAN gå utover. Eneste grunnen til at dop blir farlig er at folk med null kompetanse bruker det og det og gjøre det kriminelt vil jo bare gjøre dop enda farligere da folk vil f.eks føle seg utrygge av og ta en sjekk hos legen, kvaliteten på dopet osv. Riktig bruk fører til som regel til svært få bivirkninger. Da spesielt iforhold til alt annet folk stapper i seg daglig/ i uka (da spesielt alkohol). Det er idiotisk og gjøre det kriminelt spør du meg. (og nei jeg bruker ikke dop selv og noen fikk et inntrykk av det). Det er spesielt idiotisk og mistenke andre for bruk av dop begrunn av størrelse på muskler, da det er langt flere som doper seg i f.eks sykkelsporter og der det er snakk om penger og tjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser to mulige utfall:

1) En har dopet seg, og kan bli tatt for det. (I den grad en kan bli "tatt" for eget inntak av et prestasjonsfremmende stoff.)

2) En har ikke dopet seg, og kan smile, le og ta det som et virkelig kompliment.

Ingen ting som å bo i en stat der du skal være redd for at politiet hanker deg inn på en daglig basis.

Den saken her blir litt som at politiet kan arrestere deg om du ser ut som en "heroinist" eller tyv for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet så ja.

Ok. Jeg ser noen politi som har tauet inn en mann fordi de mistenkte han for et lovbrudd. Imidlertid er metodene deres tåpelige, og mannen viser seg også å være uskyldig. Hvor kommer misunnelse inn i bildet? Finnes det ingen andre mulige grunner til at dette har skjedd, for eksempel at politiet mangler kunnskap om hva som kan oppnås uten doping, eller at de går utenfor sitt mandat og tauer inn en mann på elendig grunnlag, men likevel med gode intensjoner? Utenfor Fitnessbloggen og styrkerommet, i den virkelige verden, er de færreste i det hele tatt interessert i å se schwær ut og/eller se ut som de bruker steroider, så det er ingen grunn til å spille misunnelse- og Jantelov-kortet ved hver eneste anledning mennesker som er trente og/eller har store muskler opplever noe negativt. Det er akkurat som å skulle rope fatshaming hver gang en overvektig person blir utsatt for noe negativt eller rasisme hver gang det samme skjer med en ikke-etnisk norsk person. På samme måte finnes det andre årsaker til at folk oppfører seg dumt enn misunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...