Gå til innhold

Single: Hvor lenge har du vært singel?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Gjest MrWednesday

Kari73 Da er jeg med! :)

Enig i at den som inviterer bør være den som spanderer. Har bare inntrykk av at en del damer fortsatt "henger seg opp i" greia med at mannen MÅ betale på date nærmest uansett og det finner jeg en smule merkelig mtp hvor vi ellers befinner oss i likestillingen. De vil ikke at mannen skal fremstå som en forsørger, men likevel vil de at han skal betale for datingen og helst tjene bedre enn dem selv (har faktisk hørt en god del damer si at det er HELT uaktuelt å bli sammen med en mann som tjener dårligere enn dem. Flere av dem er også selverklærte feminister...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen kan ikke invitere damen på middag for første gang og så skal hun betale selv. Da er det ingen invitasjon! Er det derimot damen som har invitert mannen, så bør hun betale for begge.

Men ellers, mannen skal ikke fremstå som en forsørger, det blir for dumt. Damer tjener penger selv i dag, det er ikke slik som det var for 50 år siden.

Enig. Om jeg inviterer noen på date. så er det jeg som skal stå for "underholdningen", men muligens bare jeg som tenker gammeldags? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at den som inviterer på date, betaler. Men når man er et par, deler man på utgiftene. Det er altfor mange damer som forventer at kjæresten skal betale for alt mulig (drinker, kino, restaurant, klær, ferier osv..). Jeg hadde følt meg som et snyltedyr, hvor er verdigheten og selvstendigheten? Damer og menn har like forutsetninger til å ta utdannelse og jobb. Det er ingen logikk i at mannen skal betale slike ting på jabnå.

Men innimellom er det stas å bli spandert på av kjæresten - så det kan begge gjøre av og til. I et velfungerende, balansert forhold oppfører ikke damen seg som en primadonna og pappajente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at den som inviterer på date, betaler. Når man er et par, deler man på utgiftene. Det er altfor mange damer som forventer at kjæresten skal betale for alt mulig (drinker, kino, restaurant, klær, ferier osv..). Jeg hadde følt meg som et snyltedyr, hvor er verdigheten og selvstendigheten? Damer og menn har like forutsetninger til å ta utdannelse og jobb. Det er ingen logikk i at mannen skal betale slike ting på jabnå.

Men innimellom er det stas å bli spandert på av kjæresten - så det kan begge gjøre av og til. I et velfungerende, velbalansert forhold oppfører ikke damen seg som en primadonna og pappajente.

Men her snakker vi jo om dating, og også første date. Det er forskjell på å være i "datefasen" og være et par :)

Er enig i at når en er samboer / par skal en (iallefall prøve å) dele på utgiftene, selv om jeg føler det gjerne ikke blir slik (egne erfaringer).

I mitt tidligere forhold følte jeg det ble mitt ansvar å ta damen ut på date på f.eks : Valentines, ulike anniversarys, e.c.t. Men mulig bare jeg hadde funnet meg feil dame? Evnt rett og slett var litt "naiv og dum"? Liker å gi dama oppmerksomhet, men kanskje det igjen fører til at hun blir bortskjemt og det blir mer en "vane" enn unntak at mannen står for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men her snakker vi jo om dating, og også første date. Det er forskjell på å være i "datefasen" og være et par :)

Er enig i at når en er samboer / par skal en (iallefall prøve å) dele på utgiftene, selv om jeg føler det gjerne ikke blir slik (egne erfaringer).

I mitt tidligere forhold følte jeg det ble mitt ansvar å ta damen ut på date på f.eks : Valentines, ulike anniversarys, e.c.t. Men mulig bare jeg hadde funnet meg feil dame? Evnt rett og slett var litt "naiv og dum"? Liker å gi dama oppmerksomhet, men kanskje det igjen fører til at hun blir bortskjemt og det blir mer en "vane" enn unntak at mannen står for det?

Vi er enige når det gjelder helt i begynnelsen, når man dater. Da er det den som inviterer som spanderer (merkelig nok er det oftest mannen som inviterer..).

Når man er et par, syns jeg ikke det skal være mannen sin oppgave å ta damen med ut på alle disse merkedagene å spandere! Jeg ville syns det var kjempegøy å ta med min kjæreste (selv om jeg ikke har noen) på en overraskelse på en slik dag eller hvilken som helst annen dag.

Og ja du skal like å gi dama oppmerksomhet som du sier, men det skal jaggu hun også like å gjøre mot deg! Og oppmerksomhet trenger ikke bety ting som koster :) Jeg har f.eks tatt med en jeg var sammen med tidligere på picnik, med vin og hjemmelaget mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
XtrM Jeg tenker at det selvsagt ikke er feil å gi kjæresten/samboeren/ektefellen oppmerksomhet i ny og ne, men at også det bør gå begge veier. Har selv vært i forhold der jeg var den eneste som gjorde slike ting og det blir fort en smule "irriterende". Hun nærmest forventet at jeg skulle komme med små gaver eller be henne med på diverse greier, men hun ga aldri noe tilbake (med unntak av til bursdag og jul). Da blir det feil synes jeg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrWednesday Been there done that. I starten tenkte jeg ikke over det.. men etter en stund så ble det litt mer obvious..

Kari73 Helt enige :) Tror det at det som oftest er mannen som inviterer, kanskje henger litt igjen av "tradisjon", om det kan kalles det? I min sosiale krets er det som regel gutten som ber ut jenta i starten. Tror ingen av kompisene mine noen gang har blitt bedt på førstedate av ei jente iallefall :p (Muligens de holder det hemmelig ^_^)

Helt enig, det burde være få og gi prinsipp, desverre er det et fåtall av mine erfaringer som har vært slik. tidligere tenkte jeg ikke over dette, da jeg var i full jobb, mens damen studerte / jobbet deltid. Da ble det liksom "naturlig" at den som tjener mest og betaler mest.. men så fortsatte dette når hun gikk ut i full jobb, og da ble det jo litt feil :o

Det er sant at oppmerksomhet ikke trenger bety ting som koster, men desverre er jeg litt lite kreativ, og da ble det fort "lettvinte løsninger" :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrWednesday Been there done that. I starten tenkte jeg ikke over det.. men etter en stund så ble det litt mer obvious..

Det er sant at oppmerksomhet ikke trenger bety ting som koster, men desverre er jeg litt lite kreativ, og da ble det fort "lettvinte løsninger" :-P

This...such right...wow...much knowlage...so impressive.... wow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Hmm. Svare OT på sin egen tråd kanskje.

Har vært singel i ca 8 år nå og det har i hovedsak vært et bevisst valg. Har ønsket å "rydde opp i" mitt eget liv før jeg involverte andre i det. Har vel begynt å bli klar for å komme tilbake på "markedet" i det siste, men har også innsett at jeg har en del vesentlige "mangler" i min kunnskap om dating og damer. Dating var vel knapt et begrep i Norge da jeg sist var aktiv på sjekkefronten (mulig jeg bare har fortrengt det dog)...

Stresser ikke (selv om noen her inne kanskje har fått det inntrykket fra tidligere tråder) og tenker at hun dukker opp en dag. Har forsåvidt ei i "sikte" for tiden, men vet at hun skal flytte om ikke så lenge så vi får se hva det blir til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel i 2år og noen mnd, og det forholdet var helt bortkastet. For min egen del er jeg singel pga at jeg bor i en liten by, med lite utvalg, samt at jeg ikke har det største nettverket. Ikke glad i å gå på byen eller drikke meg full heller, da forblir man på sidelinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel i 2år og noen mnd, og det forholdet var helt bortkastet. For min egen del er jeg singel pga at jeg bor i en liten by, med lite utvalg, samt at jeg ikke har det største nettverket. Ikke glad i å gå på byen eller drikke meg full heller, da forblir man på sidelinjen.

Ut på byen er gøy. Men jeg har aldri og vil aldri vurdere noen jeg møter på byen, som en mulig partner. Kanskje en mulig one night stand, men ikke noe mer.

Ved mindre man regner de jeg møter på biblioteket eller togturen.

Toget er faktisk der jeg har blitt sjekket opp flest ganger, av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 år ish og det er et bevisst valg. Jeg tror at det er viktig å ikke stresse etter et forhold bare fordi man er redd for å være alene, da går man bare inn i fohold på helt feil premisser, og ofte med feil person. Allikevel tror jeg alle liker oppmerksomhet, så om man får den "dosen", kan man leve lenge og bra som singel :) drømmemannen dukker nok opp tidsnok uansett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Jeg synes folk henger seg for mye opp i det å møte "drømmemannen" osv. Hva med å bare møte en jævla drittfyr og gjøre det beste ut av det? Har fungert for 95% av jordens befolkning så langt.

Jepp. Det vises på skilsmissestatistikken også. Spesielt om man tar med alle bruddene mellom dem som ikke er gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...