Gå til innhold

Single: Hvor lenge har du vært singel?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Gjest MrWednesday
Når du har noen, så er det ingen risiko for å bli avvist.

Når du er singel, så har du investert noe i flørtingen. Da ønsker du noe. En avvisning innebærer en risiko.

Sant nok. :)

Når jeg tenker meg litt om så kan man vel bruke omtrent samme forklaring på at jeg ikke har noe problem med uskyldig flørting (har fått høre mer enn èn gang at jeg flørter "hele tiden" med alt og alle og det skjer helt ubevisst fra min side), men med en gang det blir "alvor" så mister jeg både vett og taleevne rimelig umiddelbart. :banghead:

tarzanfarside.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sikkert 6 år sidan eg var i eit forhold. Det var jo ikkje eit spesielt sundt forhold. Ulikheter skilte oss for mykkje. Utanom den månaden me var saman så har eg vore singel. "From the day i was born , born in 93.

Det er ikkje friveleg, men orkar ikkje stresse med å finna ei. Forhåpentlegvis dukkar drømedame opp på eit mystisk vis på det mist tenklige tidspunkt. Ganske ofte eg kunne tenkt meg å vera i eit forhold, det ser så skjønt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så farlig at den andre part flørter litt så lenge det ikke utarter seg? (Altså ingen roting, klåing eller lengre enn det).

Jeg ser i alle fall ikke noe problem i det. Flørting er sunt!

Ikke farlig i det hele tatt, så lenge det bare er flørting, min erfaring er at det som regel blir langt mer, og da er det virkelig ikke kult. Jeg flørter gjerne selv når jeg er i et forhold, men holder det til flørting. :) Flørting og litt oppmerksomhet fra andre spicer gjerne opp forholdet, jeg er i alle fall i ekstra godt humør etter å ha flørtet litt på byen og det går ut over kjæresten (på den positive måten. :whistle:), dvs. når jeg har en.

Groenhaug Neida, uskyldig flørt er greit det, men jeg synes bare det fremstår litt snodig når flørten er mer "på" når de er i etablerte forhold enn når de er single. All form for logikk jeg kjenner tilsier jo at det burde vært motsatt...

Og eksemplene på at balansen mellom uskyldig flørt og "flørt som utarter seg" er vanskelig er jo ikke akkurat få. Spesielt om det skjer med alkohol inne i bildet.

Exactly! Fri flyt av alkohol utarter seg kjapt fra uskyldig flørting/"banter" på dagtid til roting, klåing og gjerne havne til sengs med noen f.eks på kick-off eller julebord etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på ville veier i off-topic her nå, så må jeg bare praktisere eksponeringsbehovet mitt ved å si at flørting er fullstendig off the table i mine forhold. Jeg flørter ikke med andre, rett og slett fordi når jeg flørter så er det som regel med et formål....så om hun flørter, så er det noen seriøse trust issues fra min side, og da kan du like gjerne gå.

I ain't got time for this shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på ville veier i off-topic her nå, så må jeg bare praktisere eksponeringsbehovet mitt ved å si at flørting er fullstendig off the table i mine forhold. Jeg flørter ikke med andre, rett og slett fordi når jeg flørter så er det som regel med et formål....så om hun flørter, så er det noen seriøse trust issues fra min side, og da kan du like gjerne gå.

I ain't got time for this shit.

THIS.....THIS...THIISSS!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Siden vi er inne på ville veier i off-topic her nå, så må jeg bare praktisere eksponeringsbehovet mitt ved å si at flørting er fullstendig off the table i mine forhold. Jeg flørter ikke med andre, rett og slett fordi når jeg flørter så er det som regel med et formål....så om hun flørter, så er det noen seriøse trust issues fra min side, og da kan du like gjerne gå.

I ain't got time for this shit.

Synes det kommer litt an på hvordan man definerer "flørt". Om man bruker ordets egentlige betydning (som ifølge Wikipedia er "en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person") så er jeg enig, men om man ser bredere på det og inkluderer et litt "lettere" tonefall f.eks. så ser jeg ikke på det som noe trussel.

For min del vil også hvem hun eventuelt flørter med ha stor betydning. Det er forskjell på om det er en "hunk" hun møter ute på byen eller om det er den 90 år gamle mannen hun møter i kassa på Rema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det kommer litt an på hvordan man definerer "flørt". Om man bruker ordets egentlige betydning (som ifølge Wikipedia er "en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person") så er jeg enig, men om man ser bredere på det og inkluderer et litt "lettere" tonefall f.eks. så ser jeg ikke på det som noe trussel.

For min del vil også hvem hun eventuelt flørter med ha stor betydning. Det er forskjell på om det er en "hunk" hun møter ute på byen eller om det er den 90 år gamle mannen hun møter i kassa på Rema...

Vel...vi setter hver våre regler for oss selv, og min sier zero fucking tolerance. Du kan definere det til du blir grønn, men i mine øyne så er flørt en flørt, og da er det over og ut for tilliten for min del.

(det er også for så vidt en indikator på at noe skrangler i forholdet mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Vel...vi setter hver våre regler for oss selv, og min sier zero fucking tolerance. Du kan definere det til du blir grønn, men i mine øyne så er flørt en flørt, og da er det over og ut for tilliten for min del.

(det er også for så vidt en indikator på at noe skrangler i forholdet mitt).

Joda. Det er lov å ha forskjellig mening. Og premissene for slike ting må jo hvert enkelt par avgjøre seg imellom uansett.

Sånn i praksis ønsker jeg nok ikke så langt unna nulltoleranse selv, men noen unntak finnes (som den nevnte 90-åringen f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig i det hele tatt, så lenge det bare er flørting, min erfaring er at det som regel blir langt mer, og da er det virkelig ikke kult. Jeg flørter gjerne selv når jeg er i et forhold, men holder det til flørting. :) Flørting og litt oppmerksomhet fra andre spicer gjerne opp forholdet, jeg er i alle fall i ekstra godt humør etter å ha flørtet litt på byen og det går ut over kjæresten (på den positive måten. :whistle:), dvs. når jeg har en.

Exactly! Fri flyt av alkohol utarter seg kjapt fra uskyldig flørting/"banter" på dagtid til roting, klåing og gjerne havne til sengs med noen f.eks på kick-off eller julebord etc.

Julebordsesongen er jo noe for seg selv.. utallige ganger den "eldre garden" som gjerne kun får lov av sin bedre halvdel å gå ut denne gangen i året, går på en smell eller to.. Mange pinlige/flaue situasjoner som har oppstått da ja..

Men er enig i at selv om en er i et forhold, så er det jo alltid kjekt å få oppmerksomhet av det motsatte kjønn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har såpass kontroll, alkohol eller ikke, fortjener ikke å ha noe forhold likevel. Jeg blir bare paff av alle unnskyldningene som dukker opp.

"Ord opp, bror" osv.

Enten:

a) forbli singel, ligg rundt, lev livet

B) grow a pair (uansett kjønn) og stå for valget ditt.

c) join swingers

Det er jo seriøst ikke rakettforskning. How hard can it be? :D

Det skal dog sies at de siste åra har jeg lagt merke til en utvikling hvor faste forhold er mindre vanlige, og løse/uforpliktende/søndagsforhold er blitt mer vanlige. Bare jeg får en "heads-up" om hva slags person jeg dater asap, så er det greit, ass.

edit: shit. Det blir jo nesten som arbeidsmarkedet :o deltid framfor fastansettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ref avataren din: Vi er ikke å få kjøpt i butikken eller på en brun pub i byen, vi må spesialbestilles fra polet med lang leveringstid! :D

Stemmer det :p haha ^_^

La akkurat merke til at det er kommet en "nettdating side for folk med høy utdannelse".. hvor er siden for unike eksemplarer som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det :p haha ^_^

La akkurat merke til at det er kommet en "nettdating side for folk med høy utdannelse".. hvor er siden for unike eksemplarer som oss?

Hjelper ikke, i nåværende markedet du må:

- Ha et lemm på 16cm og 7cm omkrets

- Være en vill, pervers, brutal jævel i senga

- Leke douche med jevne mellomrom

- Ha en villa

- Kjøre Audi R8

alt annet er for beta.

Obligatorisk #sarkasme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...