Gå til innhold

Single: Hvor lenge har du vært singel?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har forpliktingsvegring. Jeg har hatt lange forhold men føler meg utilpass og usikker på om det er det rette hver gang... Og ender med å være drittsekk :( Vel etter 7-8 år på egenhånd føler jeg det er på tide å finne noen å dele ting med :)

Hva dritsekk blir du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med TEW mange mennesker som er attraktive uten at det nødvendigvis er et menneske som man faller for selv.

Litt mer off topic; Ser mange skriver det er digg å være singel fordi man da kan gjøre som man vil. Eneste jeg kommer på man ikke "kan" når man er i et forhold er vel rote rundt/ha sex med andre? Eller har jeg totalt misforstått :p

For min del handler det om at jeg slipper å tilpasse mitt liv til en annen person. Jeg kan være impulsiv og dra på ferie hvor og når jeg vil uten hensyn til hva en annen person vil, eller om personen kan. Jeg kan komme hjem, og gjøre som jeg selv vil og slippe å ha andre rundt meg som skal være oversosial, når jeg har vært på jobb eller fest og fått overdose sosial etc. Jeg har mange inngrodde vaner som passer meg, men ikke nødvendigvis i et samboerforhold. Å med en gang tenke at man ligger rundt fordi man er singel og kan gjøre hva man vil sier vel mer om deg enn de som sier at man da kan gjøre hva man vil. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om at jeg slipper å tilpasse mitt liv til en annen person. Jeg kan være impulsiv og dra på ferie hvor og når jeg vil uten hensyn til hva en annen person vil, eller om personen kan. Jeg kan komme hjem, og gjøre som jeg selv vil og slippe å ha andre rundt meg som skal være oversosial, når jeg har vært på jobb eller fest og fått overdose sosial etc. Jeg har mange inngrodde vaner som passer meg, men ikke nødvendigvis i et samboerforhold. Å med en gang tenke at man ligger rundt fordi man er singel og kan gjøre hva man vil sier vel mer om deg enn de som sier at man da kan gjøre hva man vil. :p

Ehm slik jeg tolket det: hvis du ikke kan gjøre hva du vil når du er i et forhold sier det mer om forholdet. Feil fyr. Det betyr IKKE at å ligge rundt er det som er gøy med å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm slik jeg tolket det: hvis du ikke kan gjøre hva du vil når du er i et forhold sier det mer om forholdet. Feil fyr. Det betyr IKKE at å ligge rundt er det som er gøy med å være singel.

Vel, jeg vet ikke hvor gamle dere er, men i et forhold må man faktisk gi og ikke bare ta. Er du samboer så er det ikke akkurat bare å stikke på en 5-ukers tur aleine til Brasil fordi typen din ikke deler din interesse for å loffe rundt, er han da feil fyr fordi det er én interesse dere ikke deler? Eller at jeg hypotetisk sett ikke vil bruke 4 uker av min ferie i Thailand, fordi jeg ikke ser på det som det store?

Det er ikke bare å sparke ut typen en kveld fordi det fallt meg inn at jeg skulle be inn hele venninnegjengen på jentekveld, no guys allowed. Jeg er 33, et forhold da kan fort innebære barn og hans eks som han må ta hensyn til. Gjør det ham automatisk til feil fyr?

Et forhold der du gjør nøyaktig som du vil hele tiden, uten å ta hensyn til hva han vil eller har planlagt er ikke mye til forhold etter min mening. Det handler ikke om å være med feil fyr, og der har du grunnlaget for mitt svar til hennes: hva er det du kan gjøre som singel som du ikke kan gjøre i et forhold, bortsett fra å ligge rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første, Stephanie F tolket innlegget mitt riktig. :)

maije

Hold det saklig, det innlegget jeg skrev sa ikke noe om at jeg mener at så lenge man er singel så skal man ha seg med gud og hver man.

Greit, du er eldre enn meg, så du har nok mer livserfaring. Men jeg er i et samboerskap som har vart i snart 7 år, og helt ærlig: er jeg dritt lei av å være sosial en dag, så sier jeg det. Vil jeg gjøre noe han ikke vil, så gjør jeg det. Og det samme gjelder han. Det finnes mange måter å tolke "å gi og ta" på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert single i 5 år nå. Ble dumpet på valentines, men var ikke et bra forhold så var egentlig bare dårlig timing som gjorde det litt surt. Etter det har jeg vert singel hele tiden etter valg, bare ikke eget valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, Stephanie F tolket innlegget mitt riktig. :)

maije

Hold det saklig, det innlegget jeg skrev sa ikke noe om at jeg mener at så lenge man er singel så skal man ha seg med gud og hver man.

Greit, du er eldre enn meg, så du har nok mer livserfaring. Men jeg er i et samboerskap som har vart i snart 7 år, og helt ærlig: er jeg dritt lei av å være sosial en dag, så sier jeg det. Vil jeg gjøre noe han ikke vil, så gjør jeg det. Og det samme gjelder han. Det finnes mange måter å tolke "å gi og ta" på;)

I alle dager? Når har jeg blitt usaklig? Du spurte "off topic", jeg svarte deg hva jeg legger i det. Ser ikke hvor det ble usaklig, og jeg tolket heller ikke innlegget ditt til at du mener at så lenge man er singel så skal man ha seg med gud og hver mann, men du stilte et spørsmål og jeg svarte deg.

I forhold til det jeg sa om at jeg kan komme hjem og ha fått overdose sosial: jeg er introvert, har jeg fått overdose sosial så kan det bety at jeg ønsker å være mutters aleine og ikke snakke til samboer. Om han da ønsker å være sosial med meg så kan det faktisk skjære seg, men jeg kan jo ikke akkurat hive ut fyren heller, bare fordi jeg virkelig trenger den alenetida.

Jeg snakker også om større ting enn en kveld hver for seg og det har jeg forklart og gitt eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig først reagerte på var: " Å med en gang tenke at man ligger rundt fordi man er singel og kan gjøre hva man vil sier vel mer om deg enn de som sier at man da kan gjøre hva man vil. :p"

Men ser poenget ditt.

Vel, det var en grunn til at det var en :p der da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maije

Å med en gang tenke at man ligger rundt fordi man er singel og kan gjøre hva man vil sier vel mer om deg enn de som sier at man da kan gjøre hva man vil. = Usaklig. Har aldri nevnt noe i nærheten av det her i innlegget mitt.

Jeg nevnte ikke bare en og en kveld, jeg skrev også hvis vi vil finne på noe, og det kan være HVA som helst.

Et forhold handler ikke bare om å ha felles interesser og å leve A4. Enkelte forhold handler om å være sammen fordi man elsker det, og den andre personen. Å gi hverandre plass når en trenger det. Å gi tid når en trenger det. Å gi forståelse for at selv om man er sammen, er man ikke helt like, man kan ha forskjellige ønsker etc. Å gi rom for å vokse/utvikle seg som person etc.

MEN jeg skjønner nå at du har en annen oppfatning(og kanskje erfaring) med hva et godt forhold er i forhold til det jeg har;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girls, girls, girls. Ro ned a. Jeg risikerer å være singel på livstid fordi "nei, vil ikke ha dame, de bare bitcher og driver med ordkløyveri". Tråden spør hvor lenge hver og en har vært singel, og hvorfor. Ikke noe å diskutere (med brodd) for:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

didi

Jeg spurte fordi jeg GENUINT ikke skjønner hvorfor man kan gjøre mer når man er singel?:S

Pga min erfaring er det motsatte;)

Tre typer forhold, slik jeg ser det.

1) Forhold med bestevenn. Man ønsker hverandre alt godt, og synes det er helt greit at den andre personen kommer i første rekke. (slik forhold du kan se ut til å ha, ThereseHag)

2) Forhold med venn. Man ønsker hverandre mye godt, så lenge det ikke går for mye utover en selv. Man er avhengig av litt utfordring og motstand hos partneren, fordi det opprettholder følelser.

3) Destruktive forhold av ymse slag.

Bevegde meg greit utenfor trådstarters førstepost her nå, men teorien over kan vel kanskje være en forklaring på hvorfor jeg fortsatt er singel.. Jeg prøver iherdig å finne krysningen mellom 1 og 2 :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maije

Å med en gang tenke at man ligger rundt fordi man er singel og kan gjøre hva man vil sier vel mer om deg enn de som sier at man da kan gjøre hva man vil. = Usaklig. Har aldri nevnt noe i nærheten av det her i innlegget mitt.

Jeg nevnte ikke bare en og en kveld, jeg skrev også hvis vi vil finne på noe, og det kan være HVA som helst.

Et forhold handler ikke bare om å ha felles interesser og å leve A4. Enkelte forhold handler om å være sammen fordi man elsker det, og den andre personen. Å gi hverandre plass når en trenger det. Å gi tid når en trenger det. Å gi forståelse for at selv om man er sammen, er man ikke helt like, man kan ha forskjellige ønsker etc. Å gi rom for å vokse/utvikle seg som person etc.

MEN jeg skjønner nå at du har en annen oppfatning(og kanskje erfaring) med hva et godt forhold er i forhold til det jeg har;)

Igjen, du har tydeligvis oversett :p Hiss deg ned, det var verken seriøst ment, eller slemt ment mot deg.

Jeg har for øvrig veldig gode erfaringer fra de samboerforholdene jeg har hatt. Selv om de har hatt sine trøblete momenter som gjorde at det ble slutt var det fantastiske forhold som i stor grad har gjort meg til den personen jeg er i dag, og de var bygget på gjensidig respekt, forståelse og rom for å gjøre hva man vil innenfor gitte rammer. MEN: jeg var ung, vi hadde få forpliktelser, det var enkelt å ha stor frihet i forholdet.

Som du nevner så er jeg en del eldre enn deg, og da blir det ofte en del andre ting som man også må ta hensyn til, og det kan skape komplikasjoner, det være seg barn, store lån osv. Er man to må man ta hensyn, man kan ikke gjøre nøyaktig det man vil, uten å ta hensyn til en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært singel i tre år nå. Har i denne perioden hatt en del flørter, men da jeg har vært veldig syk og ikke vært spesielt glad i meg selv, har det vært vanskelig å utvikle eventuelle forhold. Har egentlig vært greit å være singel, da eventulle behov har blitt tatt hånd om gjennom disse flørtene eller på egenhånd. :p De siste par tre månedene har jeg derimot holdt på med en kar, samtidig som jeg styrker meg selv og mitt eget liv. Ønsker å være selvstendig i et forhold, så hopper ikke inn i noe bare for å være i et fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

didi

Jeg spurte fordi jeg GENUINT ikke skjønner hvorfor man kan gjøre mer når man er singel?:S

Pga min erfaring er det motsatte;)

Det her sier vel egentlig det meste (og ikke tolk dette som sarkastisk eller noe nå da). :) Du har enda ikke erfart at man ikke kan gjøre som man vil, også spør du. Det er helt fair det, når folk da svarer så kan det kanskje være greit å ikke bare lese ordrett det som står der. Skal jeg forklare nøyaktig hva jeg mener, så er det tydelig at jeg må skrive en avhandling for å få fram det jeg faktisk mener og ikke det du leser.

Du er ung, da jeg var på din alder så jeg heller ingenting som forhindret meg fra å gjøre akkurat det jeg uansett om jeg var singel eller i et forhold, nå som jeg er eldre så finnes de, selv om det ikke er fordi partneren skal bestemme over meg, men det finnes forhold utenfor forholdet mellom 2 personer (jobb, barn, annen familie, etc.) som påvirker forholdet og hva man kan og ikke kan gjøre. Var det bedre forklart? Det handler heller ikke bare om hva man kan og ikke kan gjøre, men at man må forholde seg til et annet menneske, og da kan ting kreve litt mer planlegging enn når man er alene og for noen så føles det bedre. :)

Eller bare noe så enkelt som at jeg kommer sliten hjem etter sosialisering, jeg vil bare sitte på stua og se på tv og ikke engang snakke til et annet menneske, men typen har akkurat denne dagen bedt hjem hele kameratflokken, okupert stua og de skjønner ikke hvorfor jeg ikke vil være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...