Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

De få gangene jeg har vært på nettdateing sider og er høfflig og sier at jeg ikke er særlig intressert etter ett par meldinger frem og tilbake, så opplever jeg 9 av 10 ganger at fyrn blir mer drama enn ei dramaqueen med pms, dermed er det litt lettere å bare slutte å svare om man ikke finner fyrn intressant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser den! Det kan jo på et vis spare tid, så du slipper å møte noen du ikke tror du vil bli tiltrukket av.

Men likevel så klarer jeg ikke å se for meg at noen som skriver noe slikt, er en person jeg kunne tenke å tilbringe mer tid enn nødvendig med.

Det hadde jo blitt sett på som helt uakseptabelt om en gutt hadde skrevet: Ingen jenter med BMI på over 22 eller lignende for eksempel.

Uansett så er det jo ikke noe hyggelig å skrive det på den måten som eksempelet. For min del så er det ikke at jeg ikke blir tiltrukket av mannfolk under en viss høyde, men heller at det føles grusomt rart å være med noen som er like høy eller lavere enn meg. Og når jeg er 175cm, så ekskluderer det mange.

Når man likevel går ut i fra utseende på tinder, så kan man vel slenge inn høyde som en greie? Så klart trenger man ikke å skrive det på profilen, men spørsmålet vil komme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er det jo ikke noe hyggelig å skrive det på den måten som eksempelet. For min del så er det ikke at jeg ikke blir tiltrukket av mannfolk under en viss høyde, men heller at det føles grusomt rart å være med noen som er like høy eller lavere enn meg. Og når jeg er 175cm, så ekskluderer det mange.

Når man likevel går ut i fra utseende på tinder, så kan man vel slenge inn høyde som en greie? Så klart trenger man ikke å skrive det på profilen, men spørsmålet vil komme uansett.

Altså har sett noen jenter som skriver det på litt finere vis og da er det ikke så gale. Var en jente som skrev det mer slik: Åpning bla bla to setninger bla bla. Jeg er en 175 så det er fint om du er litt høyere. Dette er ok :)

Men det er ikke den siste jenten jeg referer til.

Jeg referer til de som skriver at: Er du under 1.75/1.80/182/185 kan du bare drite i å kontakte meg.

Det syns ikke jeg er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
For min del så er det ikke at jeg ikke blir tiltrukket av mannfolk under en viss høyde, men

Så om ALLE andre momenter klaffer 100% så tiltrekkes du ikke av fyren om han er tre cm for lav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det ikke at jeg ikke blir tiltrukket av mannfolk under en viss høyde, men heller at det føles grusomt rart å være med noen som er like høy eller lavere enn meg. Og når jeg er 175cm, så ekskluderer det mange.

Dette skjønner jeg, da jeg selv følte det slik før. Men det endret seg da jeg traff en jente som var 5 cm høyere enn meg, men fortsatt utrolig fin og kul. Nå bryr jeg meg ikke så mye om dette lengre, selv om det er mer enn litt rart å kline oppover i starten :D Etter dette syns jeg det er litt teit å tenke på høyde som en ekskluderende faktor, selv om jeg kanskje syns det er søtest med jenter som er et halvt hode lavere enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså har sett noen jenter som skriver det på litt finere vis og da er det ikke så gale. Var en jente som skrev det mer slik: Åpning bla bla to setninger bla bla. Jeg er en 175 så det er fint om du er litt høyere. Dette er ok :)

Men det er ikke den siste jenten jeg referer til.

Jeg referer til de som skriver at: Er du under 1.75/1.80/182/185 kan du bare drite i å kontakte meg.

Det syns ikke jeg er greit.

Da er vi enig :)

Så om ALLE andre momenter klaffer 100% så tiltrekkes du ikke av fyren om han er tre cm for lav?

Blir gjerne tiltrukket av noen som er tre cm "for lav". Og ja, skulle absolutt ALLE andre momenter klaffe, så ville jeg sikkert gitt det en sjans. Men jeg vet at det vil ligge i bakgrunnen. Jeg har vært i lag med en som var en cm lavere enn meg, og det plaget meg.

Dette skjønner jeg, da jeg selv følte det slik før. Men det endret seg da jeg traff en jente som var 5 cm høyere enn meg, men fortsatt utrolig fin og kul. Nå bryr jeg meg ikke så mye om dette lengre, selv om det er mer enn litt rart å kline oppover i starten :D Etter dette syns jeg det er litt teit å tenke på høyde som en ekskluderende faktor, selv om jeg kanskje syns det er søtest med jenter som er et halvt hode lavere enn meg. :)

Svaret mitt ovenfor gjelder her også, egentlig :)

Så bra for deg da (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er ikke så mye der. Det er nok sant som blir sagt her, at jenter kan velge og vrake i gutter. Men likevel har dere det lettere enn oss. Mange på GS som ikke svarer og er generelt cocky der, litt lik atferd som jenter iblandt!

Hvordan folk får seg kjæreste er meg et stort spørsmålstegn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettdating er i og for seg veldig regelbasert. Jenter er VELDIG opps på hva du sier å gjør. Du må passe på en rekke klisjer, du må ikke virke for interessert, gjerne gi det tid før du svarer, pass på at svarene er innholdsrike, sørge for å være en blanding av kul, høfflig, rampete, osv osv samtidig.

Er ganske komplisert, og siden vi menn ligger to hakk under på det sosiale sånn hva antenner angår, så er det ofte lettere å feile enn det er å lykkes. Men ta deg i nakkskinnet og analyser det du har gjort, se hvor de svarte ivrig, se tidsmellomrom, se hvor det plutselig ble stilt osv osv. Ikke dryg for lenge før du tar med vedkommende ut på noe koslig, men ikke push for hardt eller.

(in other words, you can't do A, but bloody hell, you can't do B either, it's a neightmare)

Alternativt får du gjøre som jeg eksperimenterte mye med når jeg var singel sist, dvs det å gå rett bort til damer jeg fant tiltrekkende å si hei (klart jeg brukte settinger til min fordel).

Poenget er at det er mange uskrevne regler på nettdating *(selv om sikkert mange hyler i protest her). Så finn ut hva du gjør feil, fordi det er mange oss som faktisk går dette til å funke helt greit.

Mvh

Nerd å nettdater siden midten av 2000 tallet (ja på den tiden dette var skrekkelig tabu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av tiden er jeg høflig og svarer på meldinger, med mindre det er rene sexmeldinger eller noen som bor i et annet land som skriver noe random. Som regel finner jeg fort ut at jeg ikke er interessert i vedkommende, men jeg får meg ikke helt til å si det rett ut, for enten vil de prøve å overtale meg til å endre ståsted, blir smågretne, eller så kaller de meg indirekte innbildsk fordi jeg trodde at de likte meg. På grunn av sånne mennesker ender jeg ofte opp med å hinte at jeg ikke er så interessert ved å ikke engasjere meg veldig i samtalen, eller så lar jeg etterhvert være å svare (noen blir sure pga det også, da), og det kan desverre gå ut over høflige mennesker som hadde taklet det fint. Føler meg litt bitch, men det bare blir sånn.

Og så har man jo også de morsomme som fortsetter å prøve å skrive ting selv om du aldri svarer, eventuelt de som har skrevet til deg for en stund siden, har glemt det, for så å bruke den samme replikken på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av tiden er jeg høflig og svarer på meldinger, med mindre det er rene sexmeldinger eller noen som bor i et annet land som skriver noe random. Som regel finner jeg fort ut at jeg ikke er interessert i vedkommende, men jeg får meg ikke helt til å si det rett ut, for enten vil de prøve å overtale meg til å endre ståsted, blir smågretne, eller så kaller de meg indirekte innbildsk fordi jeg trodde at de likte meg. På grunn av sånne mennesker ender jeg ofte opp med å hinte at jeg ikke er så interessert ved å ikke engasjere meg veldig i samtalen, eller så lar jeg etterhvert være å svare (noen blir sure pga det også, da), og det kan desverre gå ut over høflige mennesker som hadde taklet det fint. Føler meg litt bitch, men det bare blir sånn.

Og så har man jo også de morsomme som fortsetter å prøve å skrive ting selv om du aldri svarer, eventuelt de som har skrevet til deg for en stund siden, har glemt det, for så å bruke den samme replikken på nytt :)

Men det er jo naturlig at samtaler mellom mennesker skal falme om det ikke finnes noen som helst form for gnist, enten det er dating eller vennskap man søker=) Så det tror jeg folk har forståelse for, tror TS har problemer med at det ganske kjapt faller av, og da er det ofte et typisk trekk som går igjen, dvs at TS sannsynligvis virker for ivrig, for tam, eller rett å slett har en personlighet som ikke står helt i tråd med profilbilde (ikke vet jeg). Er jo forståelig at man må avslå folk som rett å slett ikke prater slik man ønsker at de skulle (haha om du/dere forstår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Christian Thesen Riktig! :)

Mitt problem er at de gjerne faller fra lenge før jeg har fått vist et fnugg av personligheten engang. På Tinder har det gjerne stoppet opp etter andre melding. Første melding har da vært noe a-la "hyggelig å "treffes, hvor i verden holder du til" og andre melding et svar på hvor jeg bor (selv om de faktisk står i profilteksten) og så blir det stilt. Greit at avstandene på Tinder er "litt" på luggeføre, men skjønner ikke helt at det er det som får dem til å slutte å svare. Bor jo i Nord-Norge så en halvtimes avstand er da ikke å betrakte som mye...(?)

Men også i tilfeller på Sukker og andre lignende sider har det samme skjedd. Da har man kanskje skrevet et par flere meldinger, men jeg greier ikke å se at jeg har sagt noe galt. Har til og med fått kvinnelige venner til å se både på profilene og meldingene jeg har sendt for å få råd (trodde jo jeg var spedalsk en stund), men ingen har hatt noe forklaring...

Kan vel bare konkludere med at damer er rare dyr som er komplett umulige å tilfredsstille (via nett).

...om man ikke ser ut som Clooney eller Pitt da. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme når det kommer til menn, hvertfall dem som er på andre siden av gjerdet :rolleyes:

Eneste forskjellen jeg forstår er at jenter ofte ender opp som mer "luremus" enn gutter da dem er mer pysete - I tillegg så er fortsatt nordmenn såpass konservativ, at det gamle uttrykket "har gutten knulla 50 damer så er du kul" mens "har jenten hatt seg med 50 menn - ja fy faen da er du hore"

Det er gjerne en ganske stor sammenheng på det mtp at jenter er vesentlig mer forsiktig enn gutter når det kommer til dating o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uhøflig å ikke svare noen på nett en kanskje overhodet ikke er interessert i...?

Jeg klarer fint å ta et hint hvertfall, og trenger ikke å få matet inn med teskje fra ei jente at det ikke kommer til å bli oss de neste 80 årene. Ser ikke hva som er uhøflig med det.

Antar da enkelte jenter måtte brukt ufattelig mye tid på å forfatte 'beklager, du er ikke noe for meg'-meldinger i hytt og pine, for så å måtte takle alt det de hadde fått av uhøflige og sinte svar på disse meldingene. Det er massevis av tid brukt som egentlig ikke gagner noen. Da er det bedre å bruke tiden på de som faktisk er av interesse.

Tinder er nok i en klasse for seg selv igjen, og for mange blir det nok mer kvantitet enn kvalitet. Må innrømme jeg ikke har snakket med mesteparten av de jeg har matchet med, men som oftest svarer jeg kjapt de få gangene ei jente tar kontakt først, for å se om vi klarer å holde en hyggelig dialog (merk; om kun jeg er den som stiller spørsmålene og prøver å virke interessert er det ikke mye til dialog). Om hun virker totalt uinteressert i å snakke med meg gidder jeg ikke å vurdere å bruke tid på det engang - det spiller ingen rolle hvor flott hun er eller hvor mange felles interesser vi har, om ikke hun også er interessert. Det er dødfødt. Og det er helt greit.

Forøvrig dukker det også opp matcher med jevne tid og mellomrom der jeg lurer på hva i all verden jeg har tenkt på. Den tar jeg på min kappe, og jeg regner med enkelte jenter helt sikkert lurer på det samme ang. meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christian Thesen Riktig! :)

Mitt problem er at de gjerne faller fra lenge før jeg har fått vist et fnugg av personligheten engang. På Tinder har det gjerne stoppet opp etter andre melding. Første melding har da vært noe a-la "hyggelig å "treffes, hvor i verden holder du til" og andre melding et svar på hvor jeg bor (selv om de faktisk står i profilteksten) og så blir det stilt. Greit at avstandene på Tinder er "litt" på luggeføre, men skjønner ikke helt at det er det som får dem til å slutte å svare. Bor jo i Nord-Norge så en halvtimes avstand er da ikke å betrakte som mye...(?)

. :p

hmm... mulig åpningsmeldingen blir for upersonlig? Er ikke lett å vite hva som funker til en å en hver der ute. Et direkte kompliment på utseende er for eksempel aldri noen særlig vinner. (det har ikke funka ofte i det minste). Men kanskje å si heisann, synes du hadde et pent profilbilde, du kledde den genseren (elns) kunne ha funket, om det var et bilde hun viste at hun var tilfreds med.

Ser flere har sagt det her, og jeg slenger meg på, du må skille deg ut. Disse jentene får 300 meldinger i løpet av en uke,( ok kanskje en smule overdrevet men de får mange (hadde en test hvor dama la seg til på tinder, og der ble hun lagt til av SAMTLIGE gutter som hun klikket ja på, mens jeg var mer hver 20 jente ). Og samtlige av guttene skrev noe til henne innen 5 min, i mitt tilfelle skrev kanskje... hver 5 jente etter 1 dags tid? Dermed konkurrerer du med MANGE gutter, da sannsynligvis 90% av de hun klikket ja på også klikket ja på henne..

Viss du kan overføre slikt til andre fora, så vet du at de også her blir oversvømt med meldinger. Når de da skal velge noen, må de rett å slett bare velge bort de som virker kjedlige( eller ikke tar seg tid til å gjøre noe ut av starten).

Så ja. åpningsreplikk, usaklig big deal. followup, even worse..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig dukker det også opp matcher med jevne tid og mellomrom der jeg lurer på hva i all verden jeg har tenkt på. Den tar jeg på min kappe, og jeg regner med enkelte jenter helt sikkert lurer på det samme ang. meg.

Jeg var teit nok til å la en kompis låne mobilen.

Jeg har nå fire matcher med damer på 50+ ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Christian Thesen Eller bare drite i internett som sjekkearena. Skjønner jo at jeg vil slite med å "nå opp" omtrent uansett hva jeg gjør. Det er jo ikke akkurat smart å gi seg ut for å være noe man ikke er for å få "napp" heller...

Har forresten prøvd de fleste innfallsvinkler i løpet av min "karriere" på nettdating og ingen av dem har funket. Tror ikke jeg er noe dårligere på noe måte enn hvem som helst andre menn, men er vel heller ikke noe bedre enn menn flest, så det er kanskje der problemet ligger - jeg er ikke spesiell nok...

Har nå bestemt meg for å slette Tinder og heller ta ting som de kommer irl. Er egentlig midt i en ganske enorm livsstilsendring der jeg har gått ned "halve meg" i vekt, begynt å trene og tatt opp skolegangen. Jeg er i utvikling på en positiv måte på de fleste plan i livet så en dag dukker vel også HUN opp regner jeg med. Bare ikke på nett. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Thesen Eller bare drite i internett som sjekkearena. Skjønner jo at jeg vil slite med å "nå opp" omtrent uansett hva jeg gjør. Det er jo ikke akkurat smart å gi seg ut for å være noe man ikke er for å få "napp" heller...

Har forresten prøvd de fleste innfallsvinkler i løpet av min "karriere" på nettdating og ingen av dem har funket. Tror ikke jeg er noe dårligere på noe måte enn hvem som helst andre menn, men er vel heller ikke noe bedre enn menn flest, så det er kanskje der problemet ligger - jeg er ikke spesiell nok...

Har nå bestemt meg for å slette Tinder og heller ta ting som de kommer irl. Er egentlig midt i en ganske enorm livsstilsendring der jeg har gått ned "halve meg" i vekt, begynt å trene og tatt opp skolegangen. Jeg er i utvikling på en positiv måte på de fleste plan i livet så en dag dukker vel også HUN opp regner jeg med. Bare ikke på nett. :p

http://sugardaddie.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi nå dreier litt over på dating generelt, så kan jeg si at det som har endret livet mitt ganske dramatisk er faktisk det å bare være mer utadvendt.

Start med å ha et åpent og vennlig kroppsspråk:

- Vær avslappet, hold blikkontakt (se og legg merke til folk), smil og ha en vennlig og positiv utstråling/energi. Ikke smil som om du vil ha noe i retur eller søker anerkjennelse fra de du smiler til; smil fordi du faktisk er glad og happy med deg selv.

Når det er på plass, så start å slå av en prat med folk i situasjoner hvor det kan være naturlig. Det er en særdeles lite attraktiv kvinne på nærbutikken min, men jeg sjarmerer henne i senk hver gang jeg er innom og hun lyser alltid opp og ler når jeg er innom.

Det er så enkelt som å faktisk bare gi henne et smil og si hei med en gang du kommer inn i butikken. Når du kommer til kassen kan du si noe så enkelt som, "Er det en fin dag?"

Når du går, kan du si, "Ha en fin kveld!"

Gidder ikke å skrive noe mer om dette, da det ikke er noe fasitsvar og en rett og slett bare må gjøre det som faller seg naturlig. Bare vær litt nysgjerrig og legg litt merke til folk. Ikke vær redd for å by på deg selv. Du har rett til å si navnet ditt! Du har rett til å snakke for helvete. :)

Det jeg har gjort nå de siste månedene er å ta ting til et nytt nivå ved noe så enkelt som å faktisk si, "Hei!", når jeg ser en jente jeg liker. Er ikke alltid jeg snakker videre med de, men jeg sier som regel hei.

Stoppet en jente jeg har sett på lesesalen og sa, "Hei! Jeg har lagt merke til deg på lesesalen...jeg heter SamGold."

Slår av en prat med jenter jeg møter i heisen, på vaskeriet eller på skolen. Så er det hun jeg dater nå som jeg møtte hvor jeg bor og spurte ut.

Bor man i en by, så er det rett og slett et fantastisk utvalg med nydelige damer å bli kjent med, så lenge man faktisk tør å åpne kjeften. Tenk over hvor latterlig det er å være redd å si hei til en jente og slå av en prat. Folk før oss har gått i krig og vi er redde for en jente?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...