Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

jeg hadde heller signert meg opp for ett utenlandsoppdrag enn å bedt ut en jente.

de er mye skumlere.

Hvorfor er det slik egentlig? Hvorfor har det blitt slik?

Det du sier her er ikke naturlig.

Det er ikke naturlig å være redd en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrWednesday

SamGold Takker for tips. :)

Må innrømme at jeg har en liten jobb akkurat her ettersom jeg i ung alder ble utsatt for en del mobbing og da spesielt fra det motsatte kjønn. Min usikkerhet da ble latterliggjort og forverret seg mangefoldig. Jeg har stort sett kommet over det nå og har normalt ikke noe problem med å snakke med noen, men i situasjoner der jeg skal "sjekke opp" noen blir jeg fort en livredd 14-åring igjen... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye av det SamGold sier. I prinsippet er det verste som kan skje om en sier hei til noen at en er tilbake der en allerede var, bare at en har gjort et forsøk. Kanskje en sier eller gjør noe annerledes neste gang, eller at neste person er mer mottakelig, og at en da faktisk lykkes gjennom et nytt bekjentskap eller i det minste en hyggelig samtale.

Samtidig er det som med alt annet; du må øve på det du vil bli flink til. Det gjelder også sosial interaksjon, og det å kunne ha en normal uanstrengt samtale med hvem som helst, når som helst.

Mange, inkludert meg, tar nok seg selv i å være langt mer sosial og åpen med andre, nye mennesker på ferie. Da er rammene annerledes, det er liksom ikke like farlig eller skummelt, og en gir litt mer faen. Når det er sagt sitter det nok òg en del igjen i den skandinaviske kulturen at vi nok langt sjeldnere snakker med fremmede, enn i mange andre land og kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamGold Takker for tips. :)

Må innrømme at jeg har en liten jobb akkurat her ettersom jeg i ung alder ble utsatt for en del mobbing og da spesielt fra det motsatte kjønn. Min usikkerhet da ble latterliggjort og forverret seg mangefoldig. Jeg har stort sett kommet over det nå og har normalt ikke noe problem med å snakke med noen, men i situasjoner der jeg skal "sjekke opp" noen blir jeg fort en livredd 14-åring igjen... :blush:

Babysteps. Du løfter ikke 100 kg i benkpress første treningsøkt heller.

Derfor er det faktisk ikke dumt om du i begynnelsen starter med å slå av en prat med eldre damer eller menn for den saks skyld.

Gå på klesbutikker hvor det er hotte damer som er betalt for å være hyggelig med deg. Når de spør om du trenger hjelp så sier du ja og slår av en prat.

Faen, for noen som virkelig ikke er sosiale, kan det være så enkelt som å begynne å smile og si hei til hun som sitter i kassa på rema! Det spiller ikke noen rolle hvor du begynner, det viktigste er hvor du er på vei og at du faktisk beveger deg mot noe.

Husker selv når jeg var 12 år og gikk gjennom et kjøpesenter. Når jeg så jenter som lo, var jeg overbevist om at de lo av meg og tenkte at jeg var en taper.

I dag har jeg en helt anen oppfatning av verden og ser alt på en måte som stiller meg i et positivt lys. Om en jente ler, så kan jeg for eksempel tenke at hun er nervøs fordi hun ser meg, liker meg og har lyst at jeg skal ta kontakt.

Litt annerledes enn den usikre 12-åringen med tårer i øynene.

Fortiden din spiller ikke noen rolle, så ikke bruk den som en unnskyldning. Se fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det nå er snakk om dating/sjekke opp/komme i kontakt.

IKKE stirr. Ikke nevn kroppen til jenta i første del av samtalen. Helst ikke i det hele tatt, men møtes man på trening kan en liten kommentar gå greit, men vei deres ord.

Selv har jeg samboer, så egentlig er alle andre menn uinteressante. Men, å bli tatt kontakt med på en hyggelig måte er alltid stas. Om gutten stirrer lenge først/kommenterer kropp el liknende, får jeg totalt avsmak og kan nok oppleves som relativt uhyggelig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Fortiden din spiller ikke noen rolle, så ikke bruk den som en unnskyldning.

Prøver ikke å unnskylde meg, men tenker at det er en slags forklaring på hvorfor "frykten" oppstår. Det har på en måte blitt en "vane"...

Ellers har jeg som sagt ingen problemer med å snakke med folk jeg treffer rundt omkring. Det er kun den "sjekkebiten" som ikke funker helt enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver ikke å unnskylde meg, men tenker at det er en slags forklaring på hvorfor "frykten" oppstår. Det har på en måte blitt en "vane"...

Ellers har jeg som sagt ingen problemer med å snakke med folk jeg treffer rundt omkring. Det er kun den "sjekkebiten" som ikke funker helt enda. :)

Tja...

Den frykten føler de fleste. Jeg begynte jo å snakke med damer først ute på byen med høy promille. Så senket jeg bevisst promillen litt. Så gikk jeg ut edru. Baby steps.

Å snakke med damer i hverdagen var for min del litt mer utfordrende, men det er jo egentlig bare en barriere vi skaper i vårt eget hode.

Neste gang du føler på den frykten, så kan du jo se på det som noe positivt også. Som spenning. Opphisselse. Adrenalinkick. Glede. Veldig lett å automatisk se på det som noe negativt.

Digger når jenter får meg til å føle noe jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd nett dating på sider som er skapt for det.

Har derimot dater folk jeg har møtt på nettet på andre sider type tagged og vf.

Føler det blir litt mer avslappet på sånne steder. Men må inrømme at jeg av og til glemte å svare folk eller at jeg rett og slett ikke så meldingene. Fult mulig det har blitt sett på som uhøffelig av folk selv om det aldri var meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må vel helt ærlig inrømme at hvis første meldingen er kjedelig så pleier jeg ikke svare. Spesielt hvis det står : hei, hva skjer?

Helt uavhengig av hvor kjekk personen måtte være.

Sånn er det med bøker jeg leser også. De første ordene må vekke interesse, ellers får jeg ikke meg selv til å lese resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at denne tråden skulle oppstå idag, jeg har sittet på jobb med en kollega i hele dag og prata om Tinder, og gitt han "råd" på hvordan man skal snakke med jenter på Tinder. Jeg kan selvsagt ikke lage en samtale basert på hva ethvert hunkjønn liker, men foretok en analyse av de jeg matcha med på Tinder i USA, og så på hva som gjorde at noen samtaler utviklet seg men andre ikke.

Kom frem til følgende punkter for å snakke med en jente, basert på mine preferanser:

- For det første; ha et profilbilde der man ser deg klart og tydelig, og gjerne en tre-fire andre bilder. Bilder som viser dine interesser er fint, bilde som viser ansikt er fint, og bilde som viser kropp er fint. Tinder er basert på interesse basert på utseende, og det er derfor greit å "presentere" seg.

- En kort og morsom eller informativ profiltekst er kjekt. Ikke noen lange avhandlinger og skriveleifer.

- Gjerne innled samtalen med å kommentere på noe du har lagt merke til på jentas bilder eller profiltekst. "Hei, jeg heter xxx, hvordan går det?" er OK, men kjedelig og tusen andre har startet en samtale på samme måte. Har hun et bilde av seg selv hvor hun spiller fotball; spør om hun spiller på et lag/hvor lenge hun har spilt/har hun noe favorittlag etc. Har hun en profiltekst hvor hun sier at hun studerer medisin; spør hvilket år hun studerer/hva hun ønsker å jobbe med. Innled samtalen med noe orginalt, som krever et litt lengre svar fra henne, og kanskje viktigst av alt:

- Få henne til å snakke om seg selv. De aller fleste mennesker er veldig glade i å prate om seg selv, og kanskje jenter spesielt. Spør spørsmål, få henne til å fortelle om seg selv.

- Ja/nei spørsmål utgår, da de ikke nødvendigvis innbyr til videre samtale.

- Ikke anta en flørtende/spøkende tone før hun gjør det. Da kan du følge på, men ikke "overdo it".

- IKKE spør om dere skal møtes i løpet av første samtale. Dette kan fort bare bli veldig kleint om

hun ikke føler at dere har en god nok tone ennå, og du risikerer at hun bare stille forlater samtalen.

- Ikke innled med komplimenter ala "pene øyne" osv. Hun har garantert hørt det et par hundre ganger før, og det innbyr ikke til videre samtale utover "Takk :)". Spar komplimentene til et sted der det faller seg naturlig.

- Og noe som jeg synes er viktig, om enn noe gammeldags; vær den første til å åpne samtalen. Jeg er typisk jentete på dette området og liker at gutten tar initiativ, og mange jenter er nok slik, selv om noen nok like gjerne starter samtalen først selv. I USA åpna matchene mine stort sett alltid samtalene, mens her i Norge matcher jeg i hytt og i pine uten at noen sier hei. Så min Tinder er for tiden full av matches, men rimelig stille.:unsure:

Jenter er kompliserte dyr samtidig som at vi er veldig enkle.

Mine two cents, kom gjerne med innspill dersom jeg er helt på jordet her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med Afterall og SamGold her.. man må rett å slett "øve" seg :) Jeg husker selv at jeg var sjenert hele livet, og så skulle jeg plutselig jobbe i serviceyrket der man blir betalt for å være hyggelig, åpen, kanskje litt smal-talk osv. Dette hjalp meg ellers i livet, det at det faktisk ikke er skummelt eller kleint å snakke med fremmede. Samme med skjekking, man må bare chille litt og bli vant til det. Gå ut, vær åpen, før samtalen og still spørsmål, ikke dra fram de sterkeste meninger, ikke tenk på selve situasjonen (ikke sitt og tenk "oh shit nå er jeg på date herregud hva tenker hun om meg hva skal jeg si hvordan kan jeg imponere"), eventuelt innstill deg på et treff alá vennetreff og ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfør deg, se bra ut, ikke vær kjedelig, ta hint.

Jeg har en lengre oppgaveliste når jeg jobber i garderoben :p

Jeg møtte samboeren på Diskusjon, og vårt første irl-møte endte med at han flyttet inn momentarily, og nå henger vi her på blåggen sammen og har tre katter, så alt kan vel skje. Aldri gi opp internettkjærligheten <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Hva som ser bra ut er subjektivt, viktigste påengene der er å ikke være kjedelig og å ta hint. Love makes blind.

Ja, men det fins også en universell "formel" for hva de fleste finner attraktivt. Faller man utenfor den vil man slite mer enn dem som ikke gjør det (selv om det er mer politisk korrekt å si "smaken er som baken osv)...

Dog gjelder vel det overalt og ikke bare på nett. Og ikke bare når det gjelder det å finne en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik egentlig? Hvorfor har det blitt slik?

Det du sier her er ikke naturlig.

Det er ikke naturlig å være redd en jente.

Sier hvem? Du?

Det er en jæææævlig naturlig (og individuell) sak å være redd ilden etter å ha svidd seg en del ganger. Da blir det en refleks. Blir ikke mer naturlig enn "cause and effect". Det finnes en goooooooood del craaaaaaaazy ass bitches der ute som kan virkelig føkke opp ens sans av "jeg", ens ego, og ens manndom. Noen gjør det faktisk med vilje (ref: crazy).

Mener ikke å out'e deg e.l., jeg prøver bare å vise deg at verden er ikke svart/hvit, det finnes flere skygger og nyanser i enhver situasjon, ethvert liv, osv. Jeg ser at du har funnet en formel og er entusiastisk over det. Fantastisk! Glad på dine vegne. Men husk at det som funker for deg, funker ikke for alle.

Jeg stemmer dog for det du sier om å være utadvent, tilgjengelig og fornøyd med seg selv. Man må være åpen om en skal komme noen vei. Er man lukket, avvisende eller ser ut som en holder på å dø eller sett et spøkelse, så sier det seg selv at det ikke er særlig innbydende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør spørsmål, få henne til å fortelle om seg selv.

*Still spørsmål.

Alle punktene dine er fornuftige som folk - gutter - menn - helst burde følge (y)

Ikke minst burde de/vi kanskje først og fremst lære av sine feil. Om det ikke funket å gi kompliment for 'de utrolig vakre øynene' eller tilby sextreff de tre første gangene, så er det på tide å innse at det nok ikke er beste fremgangsmåten.

Jeg er faktisk enig med Afterall og SamGold her.. man må rett å slett "øve" seg :) Jeg husker selv at jeg var sjenert hele livet, og så skulle jeg plutselig jobbe i serviceyrket der man blir betalt for å være hyggelig, åpen, kanskje litt smal-talk osv. Dette hjalp meg ellers i livet, det at det faktisk ikke er skummelt eller kleint å snakke med fremmede. Samme med skjekking, man må bare chille litt og bli vant til det. Gå ut, vær åpen, før samtalen og still spørsmål, ikke dra fram de sterkeste meninger, ikke tenk på selve situasjonen (ikke sitt og tenk "oh shit nå er jeg på date herregud hva tenker hun om meg hva skal jeg si hvordan kan jeg imponere"), eventuelt innstill deg på et treff alá vennetreff og ta det derfra.

Enig :)

Innstill deg på å ha en hyggelig samtale med et nytt menneske. Vær interessert. Still spørsmål - det skal gå begge veier. En enveissamtale er ganske kjedelig. Senk skuldrene. Og ikke overtenk og overkompliser det hele.

Ja, men det fins også en universell "formel" for hva de fleste finner attraktivt. Faller man utenfor den vil man slite mer enn dem som ikke gjør det (selv om det er mer politisk korrekt å si "smaken er som baken osv)...

Dog gjelder vel det overalt og ikke bare på nett. Og ikke bare når det gjelder det å finne en partner.

Der synes jeg Tinder, og til dels nettdating generelt, er litt kjipt. Alle skal helst fremstå som glansbilder og supermodeller. Alternativet er at de som mener de ikke gjør det dessverre ofte kun har ansiktsbilder.

Skjønner at det kanskje ikke er lett, men folk liker da forskjellige kroppsfasonger - så om en er ærlig og viser den en er fanger en muligens oppmerksomheten til en som liker deg nettopp slik du er. Og det er da langt bedre enn at folk skal måtte gjette seg fram til hvordan du ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...