Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Gjest MrWednesday

Mulig dette gjelder begge kjønn, men ettersom jeg bare har erfaring med det ene så skriver jeg ut fra det.

Og mulig noen synes dette går under kategorien "utrolig dumme spørsmål", men det driter jeg i. :ooo:

Jeg har vært på diverse steder for "nettdating" de siste årene, bl.a. Møteplassen, Sukker, Cupido forum(!) og pr i dag, Tinder. Det jeg har lagt merke til er at de aller fleste damer aldri svarer på meldinger i det hele tatt (noe merkelig på Tinder ettersom de jo først faktisk har klikka at de er interesserte FØR jeg kan sende dem noe som helst) og når de først svarer så stopper de aller fleste midt i en samtale. Gjerne etter flere meldinger så blir det plutselig bare stilt uten noen som helst forklaring. Jeg er hverken uhøflig eller ufin og tror jeg følger de "kutymer" som gjelder, men likevel skjer det samme gang på gang. Er det virkelig så j...ig vanskelig å sende et svar med noe sånt som "beklager, men jeg tror ikke dette vil funke" eller noe i den duren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, på tinder så kommer ikke alltid nye mld opp. Og har man 600 matcher+ så blir det vanskelig å se i blandt. Ellers så kan det være at vedkomne har skrevet noe veldig turn-off (typ "med vin blir du fin!! :D"). Eller det kan være at hun er svært opptatt og glemmer 5t senere at det var noen som skrev "skjer a??" når hun skulle løpe til toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Vel, på tinder så kommer ikke alltid nye mld opp. Og har man 600 matcher+ så blir det vanskelig å se i blandt. Ellers så kan det være at vedkomne har skrevet noe veldig turn-off (typ "med vin blir du fin!! :D"). Eller det kan være at hun er svært opptatt og glemmer 5t senere at det var noen som skrev "skjer a??" når hun skulle løpe til toget.

Tror ikke det kan være mange her oppioppioppi som har 600+ matcher. Og, som antydet allerede, så sender jeg ikke meldinger av typen du beskriver, men likevel skjer det samme omtrent uten unntak. Midt i en "samtale" slutter de bare å svare. Og det samme skjer altså uavhengig av "plattform".

At man kan se underveis at man kanskje ikke matcher likevel er da en ærlig sak så jeg ser ikke problemet med å faktisk bare si det. Det har jeg selv gjort flere ganger, men jeg kan ikke huske én gang at en dame har gjort det til meg.

Det fremstår jo litt "komisk" egentlig når så mange damer syter og bærer seg over menn som sender "sjer'a?" eller "pule?", og samtidig bare driter i dem som ikke gjør det. Jeg har selvsagt ikke belegg for å påstå at det er de samme damene, men dog... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdating i et nøtteskall. Har vært mye aktiv på sukker en gang i min tid, og det er det samme gang på gang.

Damer har generelt større pågang enn mannfolk, og det er ikke uvanlig å bli skjelt ut etter et pent avslag. Da er det lettere å bare "glemme" hele greia. Synd for de som er reale, men nettdating er og forblir nettdating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Nettdating i et nøtteskall. Har vært mye aktiv på sukker en gang i min tid, og det er det samme gang på gang.

Damer har generelt større pågang enn mannfolk, og det er ikke uvanlig å bli skjelt ut etter et pent avslag. Da er det lettere å bare "glemme" hele greia. Synd for de som er reale, men nettdating er og forblir nettdating.

Det er nok en mulig forklaring ja. "Fåtallet ødelegger for flertallet" eller noe sånt.

Har vel egentlig kommet frem til at nettdating ikke funker for meg for ganske lenge siden, men falt for fristelsen til å prøve Tinder etter å ha hørt mye skryt om det. Så langt har det altså svart til forventningene kan man vel si. :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en sukker-date i hele mitt liv og hun sa rett ut at jeg var heldig at jeg tok kontakt når jeg gjorde (samme dagen hun registrerte seg), for noen dager senere hadde hun 3 sider med uleste meldinger.

Det er realiteten for en attraktiv jente på nettdating.

Mitt tips er å glemme nettdating og Tinder. Det er bortkastet tid og konkurransen er alt for høy.

Ta kontakt med kvinner i hverdagen!

Hun jeg dater nå møtte jeg i bygget jeg bor i. Sa rett ut at jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med henne og inviterte henne med ut. Boom! Just like that.

Jenter er ikke vant med sånt i Norge, så det er veldig enkelt og jentene synes det er supersmigrende og sjarmerende når en fyr tar kontakt på den måten.

Så kan resten av gjengen kose seg med sukker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok en mulig forklaring ja. "Fåtallet ødelegger for flertallet" eller noe sånt.

Har vel egentlig kommet frem til at nettdating ikke funker for meg for ganske lenge siden, men falt for fristelsen til å prøve Tinder etter å ha hørt mye skryt om det. Så langt har det altså svart til forventningene kan man vel si. :shifty:

Opplever mye det samme som deg, men jeg gjør jo strengt tatt også det samme som du beskylder jentene for.

Hvis en samtale er kjedelig, eller jeg ikke føler hu bidrar med noe særlig, så gidder jeg ikke å insje på å fortsette noe.

Evt jeg glemmer å se om det har kommet noen nye meldinger, og så går det bare i glemmeboka.

Jeg føler ikke det er uhøflig, da jeg ser på det som å skulle møte noen på et utested. Dere kan snakke og alt virker greit, men du/hu ser noen andre de heller vil snakke med så blir det sånn. Klart, det er "hyggelig" med en tilbakemelding hvor man sier at man heller snakker med noen andre... men det er da vitterlig ikke normen.

Når det kommer til hvor mange matcher jenter har, så aner jeg virkelig ikke... Men hvis jeg baserer meg på mine egne tall, og så regner med at gjennomsnittlige jenter her får en match på annenhver fyr de "liker", så er virkelig ikke 600 matcher et urimelig tall :p

Og så blir det som Addict sier; så lenge det empiriske grunnlaget til jentene tilsier at gutta er jævlig dårlige på avslag... hvorfor ikke bare stille og rolig forsvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Mitt tips er å glemme nettdating og Tinder.

:)

Regner med appen blir slettet om kun kort tid. Merker at jeg bare blir frustrert av hele greia...

Og legger "dating" og "jakt" i det hele og store på hylla på ubestemt tid. Er rett og slett ikke utadvent nok til å ta nok initiativ irl så da blir det bare surr av det. Tar heller ting som det kommer så får den dama som vil ha meg "nakke tak" i meg fremfor at jeg dummer meg ut ved å prøve meg på "sjekkearenaen". :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktive jenter opplever vel ofte fra mannfolk, det vi menn kanskje best kan sammenligne med for plagsomme selgere.

Du har sikkert opplevd omtrent å bli dratt i av pågående selgere/innkastere på sydenreise og sannsynligvis gitt noen mindre høflige tilbakemeldinger tilbake. Se nå for deg at de samme selgerne ikke skal selge deg kjipe smykker eller dårlige måltid, men vil heller putte tissen sin inn i deg.

Jeg kan egentlig godt forstå at jenter kan være mindre høflig mot menn, og det skyldes hovedsakelig menns offensive seksuelle natur. Men det er klart det blir ikke mindre hyggelig å bli avvist på en kjipt måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med appen blir slettet om kun kort tid. Merker at jeg bare blir frustrert av hele greia...

Og legger "dating" og "jakt" i det hele og store på hylla på ubestemt tid. Er rett og slett ikke utadvent nok til å ta nok initiativ irl så da blir det bare surr av det. Tar heller ting som det kommer så får den dama som vil ha meg "nakke tak" i meg fremfor at jeg dummer meg ut ved å prøve meg på "sjekkearenaen". :p

Selv om du har vært sjenert tidligere, så trenger du ikke være slik resten av livet.

Har du lyst å leve et litt styrt av frykt eller har du lyst til å være FRI?

Ikke tro at jeg ikke har vært ekstremt nervøs rundt kvinner, særlig i begynnelsen, men jeg gjorde det allikevel.

Blir fortsatt nervøs i blant, men LANGT mindre enn tidligere. Har gått på så mange dates det siste året at det jeg omtrent ikke tenker på det lenger. Men var ganske nervøs første daten jeg var på.

Sånn er det med alt her i livet.

Tok kontakt med en jente på skole jeg så på campus for et par måneder tilbake. Ble faktisk ganske nervøs og samtalen var kanskje ikke det beste jeg har levert, men hun ble smigret (selv om hun var forlovet) og glad. Følelsen jeg hadde etterpå var ubeskrivelig. Følte meg som en mann.

Kjipt å styre unna ting kun fordi man er redd i hvert fall. Da blir livet fort kjipt og kjedelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Det å kunne sjekke damer ligger ikke under min definisjon av frihet. Strengt tatt føler jeg meg mer fri av å slippe å tenke på det. Vurderer å bli munk. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler deg fri fordi du unngår frykten din og ubehag. Det er mer behagelig å ikke gjøre noe og gå hjem på sukker for å kikke på damer, enn det er å fortelle den lekkerbiskenen du gikk forbi at du la merke til henne og synes hun så supersøt ut.

Men for all del. Det er ikke enkelt første gangen(e). De færreste menn gjør det, så jeg skal ikke påtvinge det noen andre som ikke vil det.

Presenterer det bare som en mulighet for de som er interessert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday

Jepp. Og det er heldigvis opp til meg å avgjøre hvilke ubehageligheter jeg vil ha og ikke ha i livet mitt. :)

BTW. Ser det skrives om "attraktive damer" både her og andre steder slike nettfenomener diskuteres. Ser at om man legger det som forutsetning så er det vel lett å tenke at de har et luksusproblem i forhold til antall "friere", men nå er vel ikke ALLE damer å regne som veldig attraktive? Eller er menn enda mindre kresne på nett slik at alle damer formelig vaser i tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. Men hva om du ved å trosse ubehaget gjør livet ditt langt mer behagelig på sikt? :)

Det er jo ikke helt ulikt trening. Man lærer seg til å like 'ubehaget' og følelsen av å presse seg selv.

Ikke alle damer er attraktive nei, men menn er mindre kresne over hele linjen enten det er på internett eller i det virkelige liv, rett og slett fordi en gjennomsnittlig kvinne har flere valgmuligheter enn en gjennomsnittlig mann.

Det som gjør internett unikt er at der er ALLE menn James fucking Bond bak tastaturet, mens i det virkelige liv er det et fåtall som tør ta kontakt med jenter, selv med høy promille ute på byen. Som følge av det får jenter ekstremt med interesse på internett. Enkelte kvinner er der nok kun for å få bekreftelsen og er kanskje ikke interessert i å møte noen i utgangspunktet.

Om du reduserer det til menn som tør ta kontakt med kvinner helt edru i hverdagen, så nærmer vi oss nok under 5%, i hvert fall om jeg kan ekstrapolere fra mine egne erfaringer med mine venner og sosiale sirkel forøvrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mine erfaringer med Tinder.

Tenker at det er litt fordi at jenter får latterlig mange matches på for eksempel tinder.

Grunnen til dette er tildels fordi mange jenter later som de er finere enn de er, med bilder som er over fire år gamle eller tatt fra obskure vinkler. (Protip: Om den du skal møte tror du er finere enn du er, er det bare helt vilt turn off og de føler seg lurt.)

Dette er riktignok garantert ikke et problem som bare gjelder jenter, men det fører til at mange matcher uten å egentlig være interessert. Fordi det fins nesten ikke stygge jenter på tinder. (Bortsett fra rundt 1 en av 400 som er utrolig stygge, ehm beklager)

På grunn av at det ikke fins stygge jenter på Tinder, liker den gjennomsnittlige gutten omtrent alle jentene han kommer over. Jenter er generelt mer kresen, men siden "alle" guttene liker mye og det meste, fører dette til at jenter får helt ekstremt mange matches. De kan derfor velge og vrake blant flere gutter og da velger de så klart de kjekkeste av de over 600 matchene.

Om du da har 40 average joes som skriver Skjer? Så stiller ikke de spesielt sterkt, fremfor de tre Brad Pitene her borte. Går utifra at det etterhvert blir ganske kjedelig å bruke hele dagen på å sende meldinger alla: Sorry homie traff noen andre jeg nå. De fleste folk vil også unngå å såre noen, og derfor unngår hele problemet ved å bare ignorere det. (Det er forresten slik man som oftest ender opp med å såre folk.)

Når i tillegg Tinder er fullt av bugs som gjør at en del av meldingene dine er umulige å se. Tinder er også ganske lavterskel, og er laget for at folk ikke skal ta det altfor seriøst, som gjør at de færreste tar det så altfor seriøst. Derfor blir folk fort glemt om det ikke passet å snakke akkurat da.

På toppen av dette kommer alle rare og obskure ting folk får for seg som gjør at de ikke tar kontakt. F.eks. Kompisen min som ikke vil/tør snakke med jenter med for fine klær fordi de kan da umulig ha noe tilfelles!

Dette er min forklaring på hvorfor Tinder ikke fungerer slik som mange kanskje håpet. Fordi det var jo en fatastisk ide, som burde ha fungert ypperlig om vi ikke alle var en gjeng med idioter ;P

Min forklaring er høyst karikert og overdrevet, basert på mine personlige erfaringer og anekdoter som burde bli tatt med en håndfull salt. Konklusjon: Jeg har langt bedre draget i virkeligheten.

Edit: Jeg tror Tinder opplevelsen varierer veldig på hvor stort stedet du bor på er.

Gutt med 60 matcher, ca 20 samtaler av varierende lengder, og et one nightstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Men en ting syns jeg er ganske frekt, og det er jenter som skriver: Om du er under 1,** meter høy kan du bare drite i å kontakte meg! Og dette er overraskende vanlig å skrive på profilen sin blant jenter.

Hehe. Har lagt merke til det samme. Den mest vanlige er 180 cm og da er jeg nøyaktig én cm for kort. Tenk å gå glipp av en så fantastisk fyr som meg på grunn av én cm. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde er viktig da! :p

Ser den! Det kan jo på et vis spare tid, så du slipper å møte noen du ikke tror du vil bli tiltrukket av.

Men likevel så klarer jeg ikke å se for meg at noen som skriver noe slikt, er en person jeg kunne tenke å tilbringe mer tid enn nødvendig med.

Det hadde jo blitt sett på som helt uakseptabelt om en gutt hadde skrevet: Ingen jenter med BMI på over 22 eller lignende for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...