Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har pleid å spise også trene en time eller noe etterpå.Hva pleier dere å gjøre og er det noe som funker bedre enn andre ting her eller? Smaken er sikkert som baken men jeg tenker styrke -da trenger man kanskje ikke vente å veldig lenge nødvendigvis før man trener:huh:?

Fortsetter under...

Jeg spiser etter periodisk fast, så inntar første måltid klokken 11.00, og så trener jeg alt fra mellom 14.00 til 17.00. Jeg klarer ikke å trene snarlig etter å ha inntatt et større måltid, så for meg funker det fint å trene selv om det har gått 3-4 timer siden forrige gang jeg spiste.

Vanskelig å komme med noe konkret tidsrom mellom. Det kommer an på hva jeg har spist og hvordan jeg føler meg. Nå er det eksempelvis to timer siden jeg spiste frokost (hysj, det er søndag, og det er fullstendig legit å spise frokost klokka 11), og først nå begynner jeg preppe for trening. Andre dager kan det være snakk om en halvtime/time, og andre dager igjen kan det ta 3-4 timer før jeg kjenner meg klar til å yte så mye som jeg har tenkt :)

Lengden etter et måltid varierer veldig med hvilken type mat som ble spist og mengden. Men om jeg vet at jeg skal trene bruker jeg å passe på at jeg ikke spiser med stappmett dersom jeg har planlagt å trene om en times tid.

Vanligvis venter jeg 1-1 1/2t før jeg trener etter å ha spist middag.

Bare gøy å se forskjellen på folk :).

Jeg trener som regel etter frokost eller lunsj og nå er ingen va de svære måltider og nå er det en time siden jeg var ferdig å spise frokost(blir litt senere frokost i helgene) og da var det tre egg og litt grønnsaker og en laksefilet. Føler det går fint å trene nå liksom. :D Jeg venter også en til en og en halv time til to timer etter middager tror jeg ,men så sjeldent jeg trener på ettermiddag/kveld.:)

Annonse

Ja, det er jo også et moment - hvilken tid på døgnet man trener. Jeg jobber delvis i turnus, så jeg merker jeg trenger mindre 'spisepause' om jeg har kveldsvakt, men synes jeg yter mer om jeg jobber dagvakt og trener kveld. Som igjen gjør at jeg gleder meg voldsomt til å starte i en annen jobb snart, med litt mer forutsigbare arbeidstider.

Kan gjerne bli en time etter frokost, og det funker veldig fint ettersom jeg sliter med å spise så stort måltid til frokost. Så to timer blir for lenge, og jeg går tom underveis.

Trener jeg på kvelden må det helst gå minst to timer etter middag.

Noe småtteri som litt cottage cheese, frukt eller liknende kan jeg godt spise rett før trening. Liker ikke å trene om det har gått mer enn to timer siden mat, men om jeg har spist et skikkelig måltid må jeg vente en time før jeg trener. Jeg har prøvd å trene rett etter å ha spist makrell i tomat. Det gjør jeg ikke igjen.

I helgene trener jeg på tom mage og har med matpakke på trening som jeg spiser på vei hjem. I hverdagen spiser jeg første måltid i 12tiden, og trener i 3-4 tiden. Så spiser ikke noe spessielt før trening. Drikker svart kaffe, evt red bull før trening. Føler jeg presterer bedre om jeg ikke har så mye i magen.

trener som regel på vei hjem fra jobb (er ferdig ca 16:00) og siden jobblunsj er kl 11:30 og jeg ikke er hjemme og klar for middag før tidligst 18:00 blir dette drøyt lenge og ugunstig mtp energinivå. Så pleier spise en slags "lunsj nr 2" i 14-15 tiden. Typisk da enten middagsrester fra dagen før, eller noe korn+yoghurt+nøtter. Altså en solid energidose =)

Pleide kun å spise en liten questbar... men altså.. det er faktisk ikke nok i lengden

utholdenhet derimot: venter minst to timer mellom mat & trening (unntaket er langtur på sykkel - altså rolige turer med varighet på over tre timer - da kan jeg fint vente bare en liten time da en ikke kjører på så hardt at magen blir kranglete

Annonse

Jeg trener alt fra rett etter et måltid til opp til 2 timer før. Får lite energi om det er lenge siden jeg har spist. Sikkert noe psykologi inne i bildet, men må ha en snack (frukt etc) rett før. Måltidet om jeg trener rett før økta er ikke så tungt da, så tilpasser mengden jeg spiser og typen mat til når jeg skal trene (og ikke motsatt). Trener for øvrig oftest etter frokost/lunsj, og blir det kveldstrening så bytter jeg ofte på kveldsmat og middag :p

Dette høres ut som å være veldig individuelt ja. Jeg pleier å spise ca. 1time før jeg trener, men jeg spiser kanskje halvparten av det jeg normalt ville gjort. Jeg trenger karbohydrater før trening så blir gjerne noe brødmat.

Dersom jeg har måltid før trening, venter jeg gjerne 1,5 - 2 timer slik at jeg ikke risikerer å "få maten i halsen" under trening.

Dersom jeg trener før frokost, bruker jeg å ta en kaffe (masse melk og søtning på meg da:shy:) en halvtimes tid før trening.

Jeg liker å trene ca 2-4 timer etter et passe stort måltid. (kan variere) Også litt bcaa 30 - 15 min før trening

men har lest flere ganger at det er best å spise 1 time før trening, men for min del blir det for tungt. Begynner bare å gjespe under trening og føler meg trøtt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...