Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest xxxxxx

Kan helt klart for lite om måling av fettprosent med fettkaliper; Er det mulig å gå ned 5% i løpet av en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan helt klart for lite om måling av fettprosent med fettkaliper; Er det mulig å gå ned 5% i løpet av en uke?

Ja hvis du ikke spiser noe som helst og trener hele dagen:p

Er veldig fort gjort å måle feil, viktig å ta GOODT tak i "flesket" når man måler. Og når jeg mener godt tak så er det fort at det gjør vondt type dra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Ja hvis du ikke spiser noe som helst og trener hele dagen:p

Er veldig fort gjort å måle feil, viktig å ta GOODT tak i "flesket" når man måler. Og når jeg mener godt tak så er det fort at det gjør vondt type dra godt.

Hehe, godt jeg ikke er såå godtroende! Målte tricepsen på nytt og der var feilen:) Men likevel ned i det miste:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk sier:

"Du må ha noe energi også, enten fra fett eller karbohydrater"

Betyr det at proteiner ikke gir energi? Fungerer de kun som "byggeklosser"?

Det er ikke en like foretrukket energikilde som karbo og fett fordi den må omdannes (noe som i seg selv krever energi) for å brukes til energi, noe fett og karbo ikke trengs gjøres med for å brukes. Du har ikke godt av å kun innta proteiner, men det vet du nok:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en like foretrukket energikilde som karbo og fett fordi den må omdannes (noe som i seg selv krever energi) for å brukes til energi, noe fett og karbo ikke trengs gjøres med for å brukes. Du har ikke godt av å kun innta proteiner, men det vet du nok:).

Jeg vet det ja, men har lenge lurt på hvorfor! Så tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an å blande proteinpulver (sjokoladesmak fra PF) i når man skal lage sjokoladeglasur? Eller blir det bare veldig merkelig smak på? noen som har prøvd?

Blir spesielt:p jeg syns i allefall PF sitt smaker "møkk" :p kontra mange andre som nok funker bedre. Vaniljeproteinpulver med litt kakaopulver kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Går det an å blande proteinpulver (sjokoladesmak fra PF) i når man skal lage sjokoladeglasur? Eller blir det bare veldig merkelig smak på? noen som har prøvd?

Har prøvd det for lenge siden, og det anbefales ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spesielt:p jeg syns i allefall PF sitt smaker "møkk" :p kontra mange andre som nok funker bedre. Vaniljeproteinpulver med litt kakaopulver kanskje?

Hmm...kanskje jeg kan prøve den ene smaksprøva jeg fikk med myoprotein eller hva det heter (fortsatt grønn på området) jeg skal iallefall kjøpe myoprotein neste gang jeg handler proteinpulver^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
okai, da skipper vi det forsøket tror jeg XD

Prøvde forresten Kristine Weber sin sjokoladeglasur laget med philadelphiaost, kakao og sukrinmelis i vinter. Det funket:cool: Kollegaene mine skjønte aldri at de ble lurt med proteinkake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Enda ett!:mellow:

Jeg kjøpte et brett med proteindrikke en gang.. det var i brune glassflasker, vaniljesmak. 0,5l kanskje. Sånn fiks ferdig blandet.

Noen som aner hva jeg snakker om, og hva de heter? (merke?):oops:

Denne har jeg sett på treningssentre i hvert fall...

[ATTACH]35578[/ATTACH]

post-2805-14440861861103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...