Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg har noe jeg lurer på :) For jeg er til tider avhengig av eggkrem (egg pisket med flere skjeer av melis) :blush: <3 Vet noen om det blir noe særlig om jeg pisker egget med sukrin+ (den lilla pakken) ? Og åssen det er, for vanlig eggkrem er veldig søt og kanskje ikke det beste du kan spise... men når man skal lage det med sukrin+ som ikke inneholder karber og ikke massevis av kcal, så gjenstår det praktisk sett bare egget, som er sunt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe jeg lurer på :) For jeg er til tider avhengig av eggkrem (egg pisket med flere skjeer av melis) :blush: <3 Vet noen om det blir noe særlig om jeg pisker egget med sukrin+ (den lilla pakken) ? Og åssen det er, for vanlig eggkrem er veldig søt og kanskje ikke det beste du kan spise... men når man skal lage det med sukrin+ som ikke inneholder karber og ikke massevis av kcal, så gjenstår det praktisk sett bare egget, som er sunt :D

Hva med sukrinmelis? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaS, jeg ble anbefalt sukrin+ (som jeg tror ser ut som sukker) istedenfor vanlig sukrin, jeg vil ikke teste sukrinmelis, det blir nok samme greie som sukrin, bare i pulver. Jeg må ha ordentlig søte greier :p (istedenfor sukker). I verste fall kan sukrin+ pulveriseres. :p

Ikke noen som prøvde eggkrem med sukrin+ ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaS, jeg ble anbefalt sukrin+ (som jeg tror ser ut som sukker) istedenfor vanlig sukrin, jeg vil ikke teste sukrinmelis, det blir nok samme greie som sukrin, bare i pulver. Jeg må ha ordentlig søte greier :p (istedenfor sukker). I verste fall kan sukrin+ pulveriseres. :p

Ikke noen som prøvde eggkrem med sukrin+ ? ;)

Prøv sukrin+ du ;) Den inneholder også stevia som er supersupersøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne det, men jeg spiser ikke svin annet enn på julaften ;) Men jeg kan prøve det der veganske gelatinet, det kan jeg!

Prøvd agar? Det funker ofte fint til diverse matlaging (både mat og dessert) synes jeg, men er litt usikker om det blir sjokoladekonsistens (hvis det var det du mente du ville ha?) Hvis du vil ha sjokoladekonsistens så er nok kokosfett og (rått) kakaosmør kjempebra! Har laget rå skokolade med det og konsistensen blir sjokolaaade :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit, drister meg til å spørre noen dumme spørsmål ;)

1) Jeg trener styrke mandag, onsdag og fredag. Kan jeg trene både markløft, benkpress og knebøy alle disse dagene, eller bør jeg trene feks markløft på mandag, benk på onsdag og knebøy på fredagen for å få best mulig utbytte? Tenker da både på tyngdeprogresjon og restitusjon.

2) Finnes det noen øvelser som er et absolutt must i et program utenom de tre store? Hvilke og hvorfor? (ja, jeg er klar over at det ligger noen fine nybegynner program ute på webben, men syns disse spriker på hva som er viktig)

Tusentakkpåforhånd :D

Man kan fint trene alle tre alle disse dagene. I styrkeløft-program er dette vanlig, om ikke oftere, som f.eks man-tir og tor-fre.

Det som da er vanlig, er å kjøre forskjellige variasjoner av de tre store. F.eks smalbenk, mellombenk, vanlig benk med stopp, med kloss(er), med strikk osv. osv. I markløft kan man kjøre stiffleg/romanske markløft, fra kloss. I Knebøy kan man også trene med strikk, med stopp i bunn, frontbøy m.m

Spørsmål 2 har du kanskje fått svar på. Men alle basisøvelser er viktige, slik som Chins/hang ups, dips, militærpress, pushpress, hang ups, utfall m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg legger inn bilder og forminsker dem til den størrelsen jeg vil ha, hvorfor blir de store igjen når innlegget postes?

Trykker du på "miniatyrbilde" eller "full størrelse" når det er lastet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg limer inn bilde fra en link liksom, på den bildeknappen :)

Trykker du ikke på "last opp fil-knappen"?

Føler meg litt dum nå, men det passer jo tråden x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker du ikke på "last opp fil-knappen"?

Føler meg litt dum nå, men det passer jo tråden x)

Haha :p Nei jeg vet ikke? Trykker på det lille bildet av ett tre rett over der man skriver. Om jeg liksom skal bruke bilder fra google eller photobucket, altså at bildet allerede ligger på nett og jeg bare kopierer linken liksom :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha :p Nei jeg vet ikke? Trykker på det lille bildet av ett tre rett over der man skriver. Om jeg liksom skal bruke bilder fra google eller photobucket, altså at bildet allerede ligger på nett og jeg bare kopierer linken liksom :p

Åja, skjønner ;) Da kan du jo lagre det bildet du vil legge ut, trykke "Last opp fil(er)-knappen" rett ved siden av "Send-knappen", velge det bildet du vil og når bildet er lastet opp så trykker du på miniatyrbilde og "Send"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, skjønner ;) Da kan du jo lagre det bildet du vil legge ut, trykke "Last opp fil(er)-knappen" rett ved siden av "Send-knappen", velge det bildet du vil og når bildet er lastet opp så trykker du på miniatyrbilde og "Send"

Tnx, will try it next time ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å vaske sko (Vibram Fivefingers) i vaskemaskin? ....skal man bruke vaskepulver, eller bare skylle de uten noen form for såpe? *noob*

Aner ikke selv, men så noen skrive i en annen tråd at de vasket de i maskin på 30grader, uten vaskemiddel. Og at de ble "som nye".:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...