Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx
Ahaaa.. det er PSMF du kjører .. spør i PSMF tråden?:)

Hehe... Tok det her, for det er jo bare spørsmål om magemål:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg i et par år kjørt mitt eget løp på trening å vil nå over på et treningsprogram. Trener kondisjon og styrke ca 5 ganger i uken. Blir 5x5 feil for meg da når redusering i fettprosent er målet? Gjerne kom med inspill på treningsprogram !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med underskot og kardio i tillegg ville eg ikkje anbefalt 5x5. Det kan fort bli tungt og du vil slite med progresjon. Prøv heller ein heilkroppsprogram med fleire repetisjonar til du er kome ned på ynskja feittprosent. Deretter kan du auke inntaket og eventuelt prøve deg på 5x5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut! Tviler på at du er sterk eller løfter effektivt nok til at restitusjon blir et problem selv med underskudd. Hvilken versjon av 5x5 tenkte du på? Er veldig mange etterhvert.

Nei har bare tittet her sålangt. ;) Men har tidligere også gått på RYP - maksimal fettforbrenning. Så snuser jo litt på å gå tilbake til det, da det er for fettforbrenning. Vet ikke helt hvorfor jeg sluttet på det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer fint det. Programmer for fettforbrenning blir fort litt fjasete - på diett er styrketrening for å beholde fettfri masse primært. Energiunderskuddet kommer fra økt aktivitet og redusert inntak, ikke la deg lure til at du gjør en 'magisk' fettforbrenningsøkt og kan slacke med kosten.

Jeg trodde at 5x5 ikke var å anbefale på kcal-underskudd, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer fint det. Programmer for fettforbrenning blir fort litt fjasete - på diett er styrketrening for å beholde fettfri masse primært. Energiunderskuddet kommer fra økt aktivitet og redusert inntak, ikke la deg lure til at du gjør en 'magisk' fettforbrenningsøkt og kan slacke med kosten.

Hehe, Ja nå har jeg ikke helt den "dietten" i boks, spiser vel egentlig bare det jeg tror jeg burde. Men det funker. Kanskje jeg skal kjøre på med den der da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang i feittprosent skjer primært på kjøkenet. Ikkje noko feil å trene litt i tillegg, men det er kaloriinntaket som betyr noko her. Kva nivå har du tenkt å legge deg på? Om det ikkje er alt for lågt går det nok greit med 5x5 og. Har du ikkje trent det før så er det ein fin måte å bygge styrke på og bli betre kjend med baseløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi definere hva som menes med 5x5 og hvor stort underskuddet er. Som sagt er det mange programmer som kalles 5x5. Programmet hun linket til er nok ikke ideelt, men ser heller ingen større problemer med et om hun liker det. Ok, stryk det, det er et møkkaprogram men det er en annen sak.

Okei, takk for svaret ditt, Asle! Trenger selv variasjon i programmet mitt, og når jeg er ferdig på diett tenker jeg å kanskje gå over til 5x5. Du har vel ikke tilfeldigvis tips til nettsider med forslag til program du heller anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang i feittprosent skjer primært på kjøkenet. Ikkje noko feil å trene litt i tillegg, men det er kaloriinntaket som betyr noko her. Kva nivå har du tenkt å legge deg på? Om det ikkje er alt for lågt går det nok greit med 5x5 og. Har du ikkje trent det før så er det ein fin måte å bygge styrke på og bli betre kjend med baseløft.

Ja det vet jeg, nå mente jeg med det jeg skrev at jeg var usikker på om det kroppsbyggerprogrammet passet meg. Har ikke noe bestemt nivå,Teller ikke kcal :p Har trent i mange år. Å kjenner til alle baseløftene :) Så det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fan av å velge ferdig oppsatte program som ikke tar hensyn til de viktigste målene for deg og dine forutsetninger. En haug med øvelser og tall sier fint lite ;) Om du lager en tråd der du skriver målene dine, hvilke løft du behersker og hvordan du er styrkemessig får du nok gode svar! Skal ta en titt selv, men nå er det trening!

Godt tips! Da oppretter jeg en tråd når dietten er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe spesielt med psmf siden den skal være så lav på fett og karbohydrater, gir det ekstra gevinst å være i ketose kontra energiunderskudd generelt? Så lenge underskuddet er like stort? Eller skal man bare innta minst mulig karbo og fett for å få mest mulig underskudd så lenge minimum protein og EFA er dekt?

Kanskje dårlig formulert, men håper noen skjønner hva jeg spør om:rolleyes:

ved et høyt protein-inntak bevares mest mulig muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, to jenter, ca like store, som løfter like tungt og tar like mange reps: Hvordan kan den ene se så himla mye sterkere ut enn den andre? Heldig genetikk i frohold til plassering av fett? Eller bygger noen rett og slett bare mer volum uten å øke like mye i styrke? Dette holder meg våken om natta. Hjelp.

Edit: Kan noen være like sterke, men den ene ha større muskelvolum enn den andre? Er det store individuelle forskjeller på forholdet andel muskelmasse - styrke? Noen som forstår hva jeg lurer på tross den mangelfulle forklaringen?

man kan være like sterke selv om den ene har mer muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chororite supreme + en liten dæsj melk er offisielt min nye favorittsnaks.

Finne det noen mulighet får å få dette til å stivne i konfektformer??

Kanskje hvis du har kokosfett i? Har ikke prøvd det selv, men har fått med meg at folk lager hjemmelaget konfekt med det i alle fall :p

Edit: og har det i fryseren selvsagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis du har kokosfett i? Har ikke prøvd det selv, men har fått med meg at folk lager hjemmelaget konfekt med det i alle fall :p

Edit: og har det i fryseren selvsagt..

Hadde en skje kokosolje med kokossmak oppi den i stad, og det var slettes ikke verst, slettes ikke. Og jeg pleier ikke å like sånne sunnifiserte saker :p

Får prøve meg fram her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...