Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Du skal ikke rulle på ryggen din når du trener. Det medfører unødvendig mye press på ryggsøyla.

har å hørt det. men er litt rart når en del av opptaks prøva til spesialstyrkene i norge er minimum 15stk kroming av ryggen på vei opp pluss at du skal bruke minimum 5sekunder på vei opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er steviosa (?) det samme som stevia?

Ja :)

Steviosa er et 100 % naturlig søtstoff basert på urten Stevia reubadiana. Inneholder 0 kalorier og påvirker ikke blodsukkeret. 25 g Steviosa pulver av ren Steviaekstrakt tilsvarer 7,5 kg sukker i søthet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

Steviosa er et 100 % naturlig søtstoff basert på urten Stevia reubadiana. Inneholder 0 kalorier og påvirker ikke blodsukkeret. 25 g Steviosa pulver av ren Steviaekstrakt tilsvarer 7,5 kg sukker i søthet!

Takk! Isåfall har de tilbud på Stevia på en eller annen helsekostbutikk jeg gikk forbi i går. Kanskje jeg må kjøpe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Isåfall har de tilbud på Stevia på en eller annen helsekostbutikk jeg gikk forbi i går. Kanskje jeg må kjøpe litt :)

kjøp bare den som er helt ren og max konsentrert ellers får du bitter smak. På iherb.com er det billigere og mulig å finne ren stevia (hvit) fra bl.a nustevia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en muskel som begynner å bli latterlig stor, og jeg bare lurer hva den muskelen heter slik at jeg vet hvilken øvelse som eventuelt kan kuttes. Jeg mistenker det er the front/anterior deltoid eller the side/lateral deltoid.

Greia er at mellom brystet og armhulen så er det en muskel som nærmest står ut når jeg flekser bicepen. Noen peiling på hva den heter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en muskel som begynner å bli latterlig stor, og jeg bare lurer hva den muskelen heter slik at jeg vet hvilken øvelse som eventuelt kan kuttes. Jeg mistenker det er the front/anterior deltoid eller the side/lateral deltoid.

Greia er at mellom brystet og armhulen så er det en muskel som nærmest står ut når jeg flekser bicepen. Noen peiling på hva den heter??

anatomy front - Google-søk ta gjerne ett bilde og pek på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
[ATTACH=full]34513[/ATTACH]

Må innrømme at jeg ikke er så definert som det bildet lol. Men hos meg virker det som en flytende overgang der, og hele greia er mye større enn hva jeg vil kalle estetisk balansert

Siden det likevel er tråden for dumme spørsmål.... Kan jeg få han? Bare for å teste armkroken? :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en muskel som begynner å bli latterlig stor, og jeg bare lurer hva den muskelen heter slik at jeg vet hvilken øvelse som eventuelt kan kuttes. Jeg mistenker det er the front/anterior deltoid eller the side/lateral deltoid.

Greia er at mellom brystet og armhulen så er det en muskel som nærmest står ut når jeg flekser bicepen. Noen peiling på hva den heter??

Anterior deltoid har lett for å bli overutviklet, men det kan også være pectoralis major (clavicular head).

Pectoralis Major (Clavicular Head)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte resette telefonen min, og nå har jeg mista alle facebooksynkroniserte kontakter. Har en android LG, noen som vet hvordan man sykroniserte dette?

Det er vel bare å laste ned Facebook appen og logge inn. Hvis den ikke synker automatisk, så går du bare inn på kontoer og synkronisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags tabletter eller noe sånn mot mageoppblåsning har dere erfaring med??? Jeg vil ha noe som kan bruker daglig. Kjøpt meg imugas, men det er bare for 10 dagers brukt, er ikke noe daglig greier liksom. Ellers det virket passelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tabletter eller noe sånn mot mageoppblåsning har dere erfaring med??? Jeg vil ha noe som kan bruker daglig. Kjøpt meg imugas, men det er bare for 10 dagers brukt, er ikke noe daglig greier liksom. Ellers det virket passelig bra.

Nå blir dette kanskje ikke det svaret du ønsker, men likevel. Å begynne med tabletter daglig over lengre tid bør være en siste utvei. Hvis du er veldig plaget med luft i magen/oppblåst mage er det lurt å begynne med å ta for seg kostholdet: er det noen matslag du blir mer oppblåst av enn andre?(f.eks ulike kornslag, melkeprodukter, etc) Føler du at det blir bedre hvis du kutter ut noe av dette? Har du forhørt deg med fastlegen din om det kan være noen annen årsak til luftplagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir dette kanskje ikke det svaret du ønsker, men likevel. Å begynne med tabletter daglig over lengre tid bør være en siste utvei. Hvis du er veldig plaget med luft i magen/oppblåst mage er det lurt å begynne med å ta for seg kostholdet: er det noen matslag du blir mer oppblåst av enn andre?(f.eks ulike kornslag, melkeprodukter, etc) Føler du at det blir bedre hvis du kutter ut noe av dette? Har du forhørt deg med fastlegen din om det kan være noen annen årsak til luftplagene?

Helt enig md deg ang at det bør være siste utvei. Ellers det føles som jeg blir oppblåst av alt mulig. Kanskje lurt å få høre med legen først. Men med spørsmålet mitt mente jeg noen tabletter som f eks

Now Foods, Gr8-Dophilus, 120 Vcaps - iHerb.com

eller noe sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig md deg ang at det bør være siste utvei. Ellers det føles som jeg blir oppblåst av alt mulig. Kanskje lurt å få høre med legen først. Men med spørsmålet mitt mente jeg noen tabletter som f eks

Now Foods, Gr8-Dophilus, 120 Vcaps - iHerb.com

eller noe sånn :)

Om du vil ha god bakterieflora kan du ihvertfall kutte ut sukker. Jeg blir oppblåst av proteinpulver og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...