Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Om du vil ha god bakterieflora kan du ihvertfall kutte ut sukker. Jeg blir oppblåst av proteinpulver og frukt.

Mange kan bli oppblåst av hvitløk, kål, salat, proteiner, melk, hvitt mel, sopp, øl, brus, kaffe og en haug ting jeg ikke kommer på akkurat nå. Av kjerringtips har du en teskje karve og ett glass vann. Funker flott for min del, bryr meg ikke om det er placebo eller en naturlig grunn (har lest om det, men husker ikke hvorfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor blir man kvalm av eggedosis og rå eggehviter i fluff etc? Er rå egg vanskelig å fordøye?

En gang rørte jeg fluff inn i havregrøten min - det skulle jeg ikke gjort. Fikk kjempevondt i hode og sovnet på sofaen. Plutselig våknet jeg opp kjempetørst, og satte kursen mot kjøleskapet for å hente noe å drikke. På vei dit ble jeg akutt kvalm og hele grøten havnet i kjøkkenvasken :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man drikker brus med sugerør, skader det tennene mindre da? Siden brusen ikke er nær tennene så mye som når man drikker av glass / flaske?

Og når man har diaré, blir ikke maten tatt opp av kroppen da? Altså - hvis man får i seg f.eks 2000 kcal en dag, men har veldig løs mage og mye diaré.. tar kroppen opp f.eks bare 1500 kcal? Kan man gå ned i vekt når man har diaré? Hvis det er viktig å ikke gå ned i vekt (fordi man nesten er undervektig allerede), er det da farlig å ha mye diaré? Beklager skikkelig ekkelt spørsmål, eheh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, helt seriøst faktisk. Hva er fluff da??

edit; skal sies at første gang i mitt liv jeg hørte om fluff var kanskje en måned sia..

Jeg dømmer ikke, ble bare overrasket :)

Fluff er flere ting. Du har eggehvitefluff og skikkelig fluff. Eggehvitefluff er eggehviter, stivpisket og blandet med proteinpulver, mens fluff er en eller annen form for bær/frukt (frossen) blandet med proteinpulver. Poenget er at du lar vispen bare gå og gå slik at du får en ganske enorm sak ;)

Her presenterer søte Vilde noen fluffer: http://lilleu.blogg.no/1331908314_fluff_no_igjn.html

Og eggedosis vet du jo hva er :)

Hjalp det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man drikker brus med sugerør, skader det tennene mindre da? Siden brusen ikke er nær tennene så mye som når man drikker av glass / flaske?

Og når man har diaré, blir ikke maten tatt opp av kroppen da? Altså - hvis man får i seg f.eks 2000 kcal en dag, men har veldig løs mage og mye diaré.. tar kroppen opp f.eks bare 1500 kcal? Kan man gå ned i vekt når man har diaré? Hvis det er viktig å ikke gå ned i vekt (fordi man nesten er undervektig allerede), er det da farlig å ha mye diaré? Beklager skikkelig ekkelt spørsmål, eheh..

det er bedre å bruke sugerør ja. Det har en tannlege sagt til meg ihvertfall. Om du har diare har du nok likevel tatt opp næring i tynntarmen. Det er i tykktarmen det ikke har blitt tid til å suge opp vannet som ble med fra tynntarmen. Jeg ville ikke regnet bort kaloriene, bare vanntapet, men det kan jo selvsagt hende mindre ble fordøyd i tynntarmen også men det er vanskelig å vite. Man må nesten undersøke tarminnholdet, om det er mat der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man drikker brus med sugerør, skader det tennene mindre da? Siden brusen ikke er nær tennene så mye som når man drikker av glass / flaske?

Og når man har diaré, blir ikke maten tatt opp av kroppen da? Altså - hvis man får i seg f.eks 2000 kcal en dag, men har veldig løs mage og mye diaré.. tar kroppen opp f.eks bare 1500 kcal? Kan man gå ned i vekt når man har diaré? Hvis det er viktig å ikke gå ned i vekt (fordi man nesten er undervektig allerede), er det da farlig å ha mye diaré? Beklager skikkelig ekkelt spørsmål, eheh..

Til det siste, ikke gjør det så komplisert :) Bare følg med på vekten ved å gå en gang i uka, og hvis den viser nedover - spis mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T

Jeg dømmer ikke, ble bare overrasket :)

Fluff er flere ting. Du har eggehvitefluff og skikkelig fluff. Eggehvitefluff er eggehviter, stivpisket og blandet med proteinpulver, mens fluff er en eller annen form for bær/frukt (frossen) blandet med proteinpulver. Poenget er at du lar vispen bare gå og gå slik at du får en ganske enorm sak ;)

Her presenterer søte Vilde noen fluffer: http://lilleu.blogg.no/1331908314_fluff_no_igjn.html

Og eggedosis vet du jo hva er :)

Hjalp det? :)

Takk, da lærte jeg noe nytt idag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...