Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva veier en EZ-stang..? Det står ikke på sidene av stangen, jeg undrer meg grønn på den hver gang! Er det standard vekt på de, eller varierer det? Mener den er fra Eleiko.

Vi la en ez stang på en digitalvekt på treningssenteret en gang og den veide 7.5kg ca. Men det var av den typen hvor de tjukke endene var hardplast med metallkjerne ikke rent metall. Vet ikke om det utgjør noen forskjell, men jeg har alltid tatt utgangspunkt i at de veier 7.5kg.

Hva stanga veier er jo ikke spesielt viktig med tanke på at et er en konstant faktor, det er jo hvor mye ekstra vekter som gir progresjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi la en ez stang på en digitalvekt på treningssenteret en gang og den veide 7.5kg ca. Men det var av den typen hvor de tjukke endene var hardplast med metallkjerne ikke rent metall. Vet ikke om det utgjør noen forskjell, men jeg har alltid tatt utgangspunkt i at de veier 7.5kg.

Hva stanga veier er jo ikke spesielt viktig med tanke på at et er en konstant faktor, det er jo hvor mye ekstra vekter som gir progresjonen.

Takk! Nei, det har ingen betydning, har bare lurt veldig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok har du noe video til instruksjon for dette? For er litt usikker på 4 og 6 steg.

Når du danser 4-takt swing tråkker du grunnstegene i en firkant, dvs venstre ben i venstre hjørne øverst, så høyre ben i høyre hjørne øverst -> venstre ben i venstre hjørne nederst, så høyre ben i høyre hjørne nederst. Dette er grunnstegene for den mannlige parten i danseparet. Takten hører du via musikken, ved at du lett kan telle en-to-tre-fir-en-to-tre-fir. Tell innvendig mens du fører damen rundt, og skal du snurre henne rundt viser du hvilken vei på takt en og sender på takt to. :)

6-takt er litt vanskeligere, ved å tråkke to ganger med venstre (evt hel - tå), så to ganger med høyre, venstre ben ett skritt bak og høyre et tråkk på samme plass som høyre fot alltid er på. Takten går da litt vanskeligere med raske en-to-tre-fir og litt saktere feem-seks. Typ telling blir: en-to-tre-fir-feem-seks.

Taktmessig er 4-takt det letteste og det kan se ganske så heftig ut med de rette løftene. :)

Fra 0:30, ca:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la en ez stang på en digitalvekt på treningssenteret en gang og den veide 7.5kg ca. Men det var av den typen hvor de tjukke endene var hardplast med metallkjerne ikke rent metall. Vet ikke om det utgjør noen forskjell, men jeg har alltid tatt utgangspunkt i at de veier 7.5kg.

Hva stanga veier er jo ikke spesielt viktig med tanke på at et er en konstant faktor, det er jo hvor mye ekstra vekter som gir progresjonen.

Der jeg trener står det ikke på noen av stengerne hva de veier, men instruktøren fortalte meg hva de forskjellige veier. Husker stort sett bare de jeg bruker selv :p EZ-stanga veier i allefall 7,5kg. Denne er kun metall ikke noe hardplast.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal være ganske godt trent før kostholdet spiller en stor rolle inn i treningen din."

Edit: Nå er jeg til og med idiot på topp siden jeg pasta dette i feil tråd, da gitt.

Men, spørsmål: Hvordan vet jeg at jeg burde skifte oljeplugger og sånt på bilvraket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om vi snakker om forskjellige ting, jeg. For meg er oljeplugg det som hindrer at oljen renner ut fra bunnpanna. Den man skrur ut når man skifter olje, og setter i igjen for å hindre at den nye oljen renner ut. Er det andre oljeplugger man burde sjekke jevnlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi snakker om forskjellige ting, jeg. For meg er oljeplugg det som hindrer at oljen renner ut fra bunnpanna. Den man skrur ut når man skifter olje, og setter i igjen for å hindre at den nye oljen renner ut. Er det andre oljeplugger man burde sjekke jevnlig?

Tennplugga? Vettafaen, jeg er jente - og det er fire stykker av dem + ett filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...