Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal på swingkurs nesten rett etter jobben, så tenkte å spise på BurgerKing. Hvilken burger bør jeg gå for?

dobbel cheeseburger!! åhhh skulle ønske det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner man forskjell på om man er støl i ryggen, eller om man har VONDT i ryggen? Trente rygg igår, og kjenner det spesielt godt på begge sidene av ryggraden mellom skulderbladene. Kjenner det konstant når jeg står oppe.

Blir litt redd for at dette er smerter som kommer pga. feil teknikk eller for tung belastning, vil jo for all del ikke ødelegge ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklarte meg greia med frontbøy vs knebøy? Jeg greier ikke for mitt bare liv å holde stanga ordentlig foran på frontbøy og lurer på om det er noen stor treningsmessig forskjell fra knebøy? Evt alternativ øvelse til frontbøy...

I frontbøy er quadriceps og øvre del av rygg dominante, i knebøy er hamstring/gluteus mer aktive, og det er mer belastning på korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser på diverse matvarer på næringsinnhold.no, (noen kaller det hobbyproblem, jeg kaller det "å utsette oppgaveskriving/eksamenslesing litt til") ... og så ser jeg at samme matvaren (nakkekoteletter) har 17,8 (elns) g protein i rå form, og 25, something gram protein i stekt form.... Hvordan kan den få mere proteiner bare av å steke den? Jeg skjønner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser på diverse matvarer på næringsinnhold.no, (noen kaller det hobbyproblem, jeg kaller det "å utsette oppgaveskriving/eksamenslesing litt til") ... og så ser jeg at samme matvaren (nakkekoteletter) har 17,8 (elns) g protein i rå form, og 25, something gram protein i stekt form.... Hvordan kan den få mere proteiner bare av å steke den? Jeg skjønner ikke...

Ved tilbereding vil en del av vannet forsvinnet, slik at proteinene blir mer konsentrert om jeg kan si det sånn... La oss si du steker 200 g kjøtt som totalt inneholder 40 g proteiner. Når vann forsvinner veier kjøttet 100 g, men inneholder likevel samme mengde proteiner. Altså 40 g proteiner. Absolutt mengde proteiner er konstant, mens den relative endres. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefalt dosering: Ta en måleskje (ca 30 g) 2 - 3 ganger pr. dag. F.eks. på morgenen og etter trening.

+

Næringsinnhold Per dosering

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, men er oppgitt pr 30g dosering på sidene

Ok, så (bare for å få det inn med teskje) næringsinnholdet som er oppgitt i tabellen er per 30 gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...