Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Prøv størrelsen i butikk før du bestiller. Det er den beste metoden for å finne riktig størrelse. Ulike FiveFingers-modeller har (omtrent) like størrelser, men størrelsene kan være ganske annerledes enn skostørrelsene fra andre skoprodusenter.

Jeg bruker 43.5-44.5(mest 44) i vanlig sko størrelse og bruker 43 i VFF. Jeg ville sterkt anbefale deg å gå på löplabben å prøve de :)

Takk for svar:) Da gjør jeg det^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan dette være? (hypokonder har entret tråden!)

Har i 3 uker følt en liten "tyngdefornemmelse" på utsiden av kneet. Utseendemessig ser det ut som jeg har en svak hevelse, kan ta tak i huden påyttersiden av høyre kne med to fingre å holde, noe som det ikke går ann på venstre kne som da er helt ok. Merker ikke noe til dette når jeg trener, o.l. Men av og til etter jeg har sittet litt etter fysisk aktivitet. Ikke smerte, mer som et beskymrende ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ER det egentlig man skal si når folk hardnakka påstår de må spise 6 måltid fordi forbrenninga har stoppa opp og de er i sparebluss???

Spør om de har forstått begrepet dose-respons. Man får noe økt forbrenning av å spise, men dette henger sammen med mengde. Det vil derfor ha lite å si om man deler dette opp. Det er totalen som har noe å si. I tillegg viser det seg at "proteinpulsing", altså høye doser protein i enkelte måltider (selv om det er lenge til neste gang) fungerer bedre enn jevn fordeling av samme mengde protein over lengre tid.

Spør om de har alvorlig metabolsk sykdom som gjør at de dør om de ikke spiser ofte, men still også spørsmål ved hvorfor dette ikke skjer om natten (man dør om forbrenningen stopper).

Spør om de kan dokumentere påstanden sin, fordi påstanden på ingen måte er i samsvar med gjeldende forskning. Be de ta en tit på pubmed om de lurer. Faktisk er 3 vs 6 måltider forsket på av Hansen og Fostervold Mathiesen ved NIH, så det er til og med norsk forskning på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har et spørsmål. Når man løfter tungt og unngår ikke å involvere kjeften, som vrir seg i gledens smerte, hva er den greieste munnposisjon å ha?

Jeg for eksempel biter tenner sammen, men det er ikke optimalt, for det blir litt ubehagelig etter økten. Prøvde litt forkjellig, finner ikke liksom noe nyttig, vurderte å ha gummi i munnen, men ønsker ikke å være en gratis undersholdning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinne eller hundeleke? (å nei, da blir det kanksje litt underholdning ut av det:D ) Er det lyder du prøver å unngå?

Bra forslag, spesielt de lekene som lager lyder. Nei da, flott med lyder:) Det naturlige er vel å bite tenner sammen ved anstrengelse, men kan jo ikke gjøre det i løpet av en hel økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra forslag, spesielt de lekene som lager lyder. Nei da, flott med lyder:) Det naturlige er vel å bite tenner sammen ved anstrengelse, men kan jo ikke gjøre det i løpet av en hel økt.

Jeg biter sammen tennene uansett hva jeg gjør hvor jeg må anstrenge meg:p ekke noe problem med det så lenge ingen av tenna ryker=p..kan jo alltids tygge tyggis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter sammen tennene uansett hva jeg gjør hvor jeg må anstrenge meg:p ekke noe problem med det så lenge ingen av tenna ryker=p..kan jo alltids tygge tyggis?

Vurderer tannbeskytter, men da kan man ikke skrike noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av baseøvelsene vet dere om noen supre øvelser for lovehandles som kan gjøres hjemme? tenker på noe som brenner skikkelig, er lei sideplanken.

Er det dumt å kutte ut mageøvelser en stund for å gå øver til kun baseøvelser og cardio? Leste her inne at overdreven

bruk av mageølvelser kan få magen "fremhevet" eller noe i den duren. Er dette kun snakk om cunches/situps? Særlig hvis du har fett på magen. Mageøvelser fjerner ikke magefett det har jeg jo erfart.

:wub::oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av baseøvelsene vet dere om noen supre øvelser for lovehandles som kan gjøres hjemme? tenker på noe som brenner skikkelig, er lei sideplanken.

Er det dumt å kutte ut mageøvelser en stund for å gå øver til kun baseøvelser og cardio? Leste her inne at overdreven

bruk av mageølvelser kan få magen "fremhevet" eller noe i den duren. Er dette kun snakk om cunches/situps? Særlig hvis du har fett på magen. Mageøvelser fjerner ikke magefett det har jeg jo erfart.

:wub::oops:

Du må nok bare ned i fett%, og da må du ta en titt på kostholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av baseøvelsene vet dere om noen supre øvelser for lovehandles som kan gjøres hjemme? tenker på noe som brenner skikkelig, er lei sideplanken.

Er det dumt å kutte ut mageøvelser en stund for å gå øver til kun baseøvelser og cardio? Leste her inne at overdreven

bruk av mageølvelser kan få magen "fremhevet" eller noe i den duren. Er dette kun snakk om cunches/situps? Særlig hvis du har fett på magen. Mageøvelser fjerner ikke magefett det har jeg jo erfart.

:wub::oops:

Det finnes ikke spesifikke øvelser som fjerner fett, uansett om det er "lovehandles", magefett eller ridebukselår. Kosthold og tolmodighet er faktisk det eneste som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av baseøvelsene vet dere om noen supre øvelser for lovehandles som kan gjøres hjemme? tenker på noe som brenner skikkelig, er lei sideplanken.

Er det dumt å kutte ut mageøvelser en stund for å gå øver til kun baseøvelser og cardio? Leste her inne at overdreven

bruk av mageølvelser kan få magen "fremhevet" eller noe i den duren. Er dette kun snakk om cunches/situps? Særlig hvis du har fett på magen. Mageøvelser fjerner ikke magefett det har jeg jo erfart.

:wub::oops:

Jeg har kuttet ut mageøvelser til fordel for baseøvelser, bortsett fra planken av og til. Opplever å ha fått sterkere magemuskler enn før :) Magen min begynner å bli flatere og har mistet mange cm rundt magen, men det er pga dietten jeg er på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...